Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@18:57:34 GMT

سورپرایز تازه نیروی هوایی ارتش

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۴۶۷

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، مراسم رونمایی از شبیه ساز پرواز (سیمولاتور) هواپیمای ایلیوشین ٧۶ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه ١۶ تیرماه با حضور امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در محل ستاد نهاجا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش (نهاجا) در مراسم رونمایی از شبیه ساز هواپیمای ایلوشین ۷۶ که در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: نیروی هوایی از تعداد زیادی از ناوگان های متعدد از بلوک شرق و غرب برخوردار است و شبیه ساز ۹۰ درصد آنها را در اختیار دارد که عمدتا به دست متخصصان نهاجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز اتفاق افتاده کار جدید در حوزه شبیه ساز است، افزود: با گام بزرگی که امروز برداشته شده است، این نوید را به ناوگان هوانوردی کشور اعم از نظامی و غیر نظامی میدهم که امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور در نیروی هوایی ارتش وجود دارد.

امیر نصیرزاده با اشاره به تاثیر ساخت شبیه سازهای پروازی در کاهش هزینه‌های ارزی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در طول سال بخش زیادی از ارز کشور جهت فراگیری آموزش های لازم در شبیه سازی صرف میشود اما با فراهم شدن امکان ساخت شبیه سازهای پروازی، از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه شبیه ساز یکی از عوامل مهم در ایمنی پرواز و جلوگیری از حوادث است، اظهار کرد: در آینده هم بنا داریم تا شبیه ساز p3f را بسازیم و در حوزه بقیه شبیه سازها هم به مباحث تاکتیکی ورود کرده ایم.
 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شبیه ساز ارتش هواپیما نیروی هوایی ارتش شبیه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است