Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@06:35:41 GMT

امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۸۷۷

امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور

امیر نصیرزاده گفت: امروز این امکان فراهم شده که بتوانیم شبیه‌سازهای ناوگان هوایی را بسازیم و به این ترتیب از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آئین رونمایی از شبیه ساز هواپیما ایلوشین صبح امروز (دوشنبه) با حضور امیر دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مرکز جهاد خودکفایی نهاجا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر نصیرزاده در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: نیروی هوایی از تعداد زیادی ناوگان‌های متعدد از بلوک شرق و غرب برخوردار است و شبیه‌ساز ۹۰ درصد آنها را در اختیار دارد که عمدتاً به دست متخصصان نهاجا ساخته شده است.

وی افزود: آنچه که امروز اتفاق افتاده کار جدید در حوزه شبیه‌ساز است. با گام بزرگی که امروز برداشته شده است، این نوید را به ناوگان هوانوردی کشور اعم از نظامی و غیر نظامی می‌دهم که امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور و در نیروی هوایی ارتش وجود دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امروز این امکان فراهم شده که بتوانیم شبیه سازهای ناوگان هوایی را بسازیم و به این ترتیب از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

امیر نصیرزاده با اشاره به تأثیر ساخت شبیه سازهای پروازی در کاهش هزینه‌های ارزی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در طول سال بخش زیادی از ارز کشور جهت فراگیری آموزش‌های لازم در شبیه‌سازی صرف می‌شود، اما با فراهم شدن امکان ساخت شبیه سازهای پروازی، از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه شبیه‌ساز یکی از عوامل مهم در ایمنی پرواز و جلوگیری از حوادث است، اظهار کرد: در آینده هم بنا داریم تا شبیه ساز P3F را بسازیم و در حوزه بقیه شبیه سازها هم به مباحث تاکتیکی ورود کرده‌ایم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ساخت شبیه ساز شبیه سازهای نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت و بهبود وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گرو همکاری و مشارکت های مردمی و سازندگان است گفت: دولت در حال حاضر با عرضه زمین و در اختیار قرار دادن این اراضی به متقاضیان و پرداخت تسهیلات ساخت روند را برای ورود بیشتر متقاضیان فراهم می‌کند.

وی افزود:  حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار پروژه نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که دولت می تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی و عرضه زمین  این پروژه ها را  تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: در حال حاضر روند ساخت یکی از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن به مساحت ۵۶۰ هکتار ظرفیت ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد.

وی یادآور شد: حضور مردم در پروژه های نهضت ملی مسکن زمینه ساز تسریع در اجرای خانه های ویلایی و پروژه های کوتاه مرتبه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرک پرنیان در ۲۰ کیلومتری پردیسان محدوده امامزاده عبدالله (ع) قرار دارد که در آن دو مجموعه مجزا احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک اولویت و برنامه اساسی پیگیری می‌کنند، ادامه داد: در  شهرهای مرکزی  کشور روند ساخت۷۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تصاویر لحظه فعال‌ شدن پدافند هوایی در بندر اشغالی ایلات + ویدئو