Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:31:06 GMT

آمریکا همچنان در افغانستان تلفات می دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۹۰۹

آمریکا همچنان در افغانستان تلفات می دهد

به گزارش روز دوشنبه نشریه انگلیسی زبان «پاکستان آبزرور»، مقامات مزبور افزودند که خودروی این نظامی آمریکایی با نام «وینسنت سباستین ایباریا» صبح امروز به دلایل نامعلومی که مشخص نیست توطئه بوده باشد، بر اثر واژگونی در منطقه فراه جان خود را از دست داد.

مقام های آمریکایی یادآور شدند که تحقیقات در مورد علت مرگ این نظامی آمریکایی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش مقامات این وزارتخانه اعلام کرده بودند که از آغاز حملات «۲۰۰۱» نیروهای امریکایی در افغانستان تاکنون بیش از سه هزار تن از نیروهای نظامی امریکا کشته و ۳۰هزار و ۱۶۶ نظامی دیگر زخمی شده‌اند.
براساس گزارش جدید وزارت دفاع امریکا «پنتاگون» این نظامیان در جریان عملیات ها در مناطق مختلف ولایات افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.
این گزارش در حالی منتشر شده است که هم اکنون ۸ هزار ۶۰۰ نیروی نظامی امریکا در افغانستان حضور دارند که بر اساس برنامه قبلی قرار بود تا پایان سال جاری میلادی «۲۰۱۶» این تعداد به ۵ هزار ۵۰۰ نظامی کاهش یابند.  اما باراک اوباما رئیس جمهور وقت امریکا در سال ۱۳۹۵ اعلام کرده بود که ۸۴۰۰ نظامی تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی در افغانستان حفظ می‌شود.
شبکه سی ان ان نیز چندی پیش گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حال نهایی کردن تصمیم خروج چهار هزار نیروی دیگر سازمان آتلانتیک شمالی (پنتاگون) از افغانستان است و در صورت تحقق آن، شمار نظامیان آمریکایی در این کشور به کمترین سطح در ۱۹ سال اخیر خواهد رسید.

چنانچه این تصمیم عملی شود، شمار نیروهای آمریکا در افغانستان از هشت هزار و ۶۰۰ نفر به چهار هزار و ۵۰۰ نفر می رسد و این کمترین میزان حضور نظامیان آمریکایی در این کشور از سال ۲۰۰۱ تاکنون خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ترامپ در حالی به دنبال کاهش بی سابقه نیروهای آمریکایی در افغانستان است که گروه طالبان به رغم امضای توافق صلح با واشنگتن همچنان به حملات و خشونت های خود علیه نیروهای دولتی این کشور آسیای مرکزی ادامه می دهد و کاخ سفید نیز به نظر می رسد که دیگر خواهان انتقاد از طالبان به دلیل افزایش خشونت ها نیست.

اگرچه تصمیم خروج نیروهای آمریکا از افغانستان هنوز نهایی نشده است، اما مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به تازگی در مورد این طرح با متحدان ناتو گفت و گو کرد.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز پیشتر در دیدار با رییس پنتاگون اعلام کرد: ما در گفت و گوهای خود به موضوع افغانستان می پردازیم و ناتو همچنان به منظور پشتیبانی از روند صلح حضور خواهد داشت.

براساس توافقنامه آمریکا با طالبان که زمستان سال گذشته در دوحه پایتخت قطر به امضا رسید، دولت ترامپ توافق کرد که در مدت ۱۴ ماه تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

در مقابل طالبان نیز متعهد شد که به گروه‌های تروریستی دیگر از جمله داعش و القاعده اجازه استفاده از خاک افغانستان برای انجام عملیات علیه آمریکا و متحدانش را ندهد و حاضر به گفت و گو با دولت کابل شود.

برچسب‌ها پنتاگون افغانستان دولت ترامپ طالبان نظامیان آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون افغانستان دولت ترامپ طالبان نظامیان آمریکایی پنتاگون افغانستان دولت ترامپ طالبان نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش تازه هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) آن را گزارشی تکراری و تبلیغاتی علیه هیئت حاکمه این کشور توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار گزارش سه‌ماهه هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، از وضعیت حقوق بشری در افغانستان، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد گزارش گفت: یوناما در این گزارش واقعیت‌های افغانستان را مدنظر نگرفته است.

به گفته مجاهد، هیئت حاکمه تمام تلاش خود را می‌کند تا افراد مخرب را دستگیر و به دست قانون بسپارد، چیزی که در گزارش یوناما آمده تکراری و تبلیغات علیه حکومت است.

وی همچنین با رد گزارش یوناما درباره نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: حقوق شرعی مردم از جمله زنان و مردان تأمین است و تلف نشده است.

یوناما در گزارش تازه خود با عنوان «وضعیت حقوق بشری در افغانستان» به اوضاع حقوق بشری در این کشور، تلفات حمله‌های هوایی در خوست و پکتیکا، اجرای مجازات شلاق توسط طالبان، آزادی رسانه‌ها و برخی مسائل دیگر پرداخته شده است.

مأموریت «یوناما» با اولویت‌ به مسائل حقوق بشری در افغانستان تمدید شدکابل: «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشد

سخنگوی طالبان با رد گزارش تازه «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز او را فردی مغرض خواند که از برقراری امنیت و ثبات در افغانستان ناراحت است.

بنت اخیراً در پیامی ضمن درخواست از طالبان برای عمل کردن به تعهدات حقوق بشری خود، از جامعه بین‌المللی نیز خواسته بود به‌طور مداوم و پایدار از طالبان بخواهند تا برای بهبود وضعیت حقوق بشری در افغانستان اقدام کند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است