Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@18:08:22 GMT

عضو شورای شهر: مترو را تعطیل کنید

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۷۰۹

عضو شورای شهر: مترو را تعطیل کنید

عضو شورای شهر تهران گفت: لغو طرح ترافیک به علت افزایش شیوع کرونا باید همزمان با تعطیلی مترو انجام شود چرا که لغو طرح به تنهایی تأثیری در کاهش مسافران مترو ندارد.

به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره احتمال لغو طرح ترافیک در پایتخت با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار داشت: در صورتی که آمار مبتلایان به سطحی برسد که لازم شود اقداماتی در حوزه ترافیکی صورت گیرد، ما در شورای شهر حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و پیشنهاداتی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورتی که لغو طرح ترافیک انجام شود، ولی حمل و نقل عمومی به ویژه مترو تعطیل نشود اقدامات نتیجه مؤثری در جهت کاهش مبتلایان به کرونا نخواهد داشت.

این عضو شورای شهر تهران گفت: همه مسافرانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند خودروی شخصی ندارند که با لغو طرح ترافیک دیگر از مترو استفاده نکنند.

خلیل‌آبادی گفت: درخواست شهروندان فعال بودن سیستم حمل و نقل عمومی با وجود شرایط کرونا بوده است و در حال حاضر بهترین راهکار جهت مقابله و پیشگیری از کرونا استفاده همه مسافران از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: در حال حاضر همه قطار‌های مترو و اتوبوس‌های پایتخت به صورت روزانه در چندین نوبت ضدعفونی می‌شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ولی اگر به مرحله‌ای برسیم که مشخص شود استفاده از حمل و نقل عمومی آسیب‌زا است قطعا اقدامات لازم را انجام می‌دهیم که تعطیلی مترو از جمله موارد مورد نظر است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: ‌از آنجایی که دولت یارانه در زمینه بلیت مترو را پرداخت نمی‌کند تعطیلی مترو نه تنها به ضرر شهرداری نیست بلکه به نفع آن خواهد بود. همچنین به نظر من اگر طرح ترافیک لغو شود، ولی مترو تعطیل نشود دردی دوا نخواهد شد نتیجه‌ای در کاهش ابتلا به کرونا حاصل نمی‌شود.

خلیل‌آبادی بیان داشت: لغو طرح ترافیک بدون در نظر گرفتن محدودیت تردد در مترو تنها ترافیک و راهبندان را به ویژه در محدوده مرکزی پایتخت به همراه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عضو شورای شهر تهران شورای شهر تهران مترو تهران کرونا در ایران عضو شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی لغو طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مصوبات شورای ترافیک کنگان عملیاتی شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟