Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شب‌خوانی دریا» عنوان تازه‌ترین اثر محمدحسین انصاری‌نژاد است که به زودی در هند منتشر می‌شود. این اثر به منظور آشنایی علاقه‌مندان به زبان فارسی در هند با شعر معاصر منتشر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مؤسسه شاعران پارسی‌زبان که اخیراً اقدام به چاپ آثار شاعران فارسی‌زبان هندوستانی در ایران کرده بود، حالا قصد دارد تا آثاری از شاعران ایرانی را نیز برای مشتاقان و علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ ایرانی در هند منتشر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتاب «شب‌خوانی دریا» از جمله این آثار است که به زودی منتشر و توزیع خواهد شد. کتاب شامل 40 غزل از حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین انصاری‌نژاد است که از میان حدود 200 غزل او انتخاب شده است. اشعار این مجموعه در موضوعات مختلف اعم از اجتماعی، عاشقانه، آیینی و ... سروده شده‌اند. 

انصاری‌نژاد از جمله روحانیون شاعر است که پرداختن به موضوعات روز و بی‌تفاوت نبودن به اتفاقات پیرامون، از جمله ویژگی‌های سروده‌های او در موضوعات اجتماعی و آیینی است. او معتقد است که شاعر دیده‌بان است هرگز نمی‌تواند از حوادث جامعه و حتی جهان بشری غافل بماند و از دردها و رنج‌های انسان امروز الهام نگیرد.

علیرضا قزوه در مقدمه‌ای با عنوان «همسایه مهربان دریا» درباره سبک شعری انصاری‌نژاد نوشته است: شکر خدا که تا هنوز در همسایگی دریا و در جنوب خدا مردانی هستند با جانی از مهربانی و شعر که از سپیده‌دمان تا شامگاهان درهای خانقاه دلشان به روی مردم باز است و در آن دسترخوانی نور گسترده‌اند و موج موج شروه و ترانه و دوبیتی را سهم جان مشتاقان می‌کنند.

از میان این قلندران خلیج پارسایی کسی را می‌شناسم با نام آفتابی محمدحسین که از نژاد انصار است و از دودمان روشن حوزه‌های علمیه عملیه که یاد گرفته است که در این آخرالزمان چگونه فقه و فلسفه و شعر را با لبخند به هم گره بزند و تعارف کند به انسان دردمند روزگار، از شما چه پنهان که این «شب‌خوانی دریا» نیز در این نواحی متبرک شکل گرفته است.

سروده ذیل نمونه‌ای از اشعار رضوی انصاری‌نژاد است: 

شاعری از جنوب کشورتان، خسته، شور مدام میخواهد
السلام علیک یا دریا!، وَ علیک السلام میخواهد

کفشداری به چرخ پشت سرش، وَ سماعی شگفت در گذرش
یبن نقّارهها شرابی تا، هشتمین خطّ جام میخواهد

سومین قطعه زیارت را، خوانده است و به گریه افتاده
نور دارالشفاست بر کلمات، سیب دارالسلام می‌خواهد

در رواق امام می‌لرزد ،چشم بر ازدحام می‌لرزد
غرق حس حرم نمازی سبز، باز در این مقام می‌خواهد

ضربه صندلی به پایش خورد، پیرمردی که با دو تا پسرش...
هر دو افلیج و اوست وامانده، که شفای کدام میخواهد؟

شاعر است و مسافران حرم، چمدانش پرنده‌ای بی‌تاب
دلش آن گاه بی صدا خود را، بر ضریح امام می‌خواهد

این همان شعر یادگاری او، که به پای ضریح سوسو زد
دست خطی ز ماه را صله، غزلی نا تمام می‌خواهد

لایک‌ها گاه شاعر آیینی را هم لائیک می‌کند/ برخی از مراکز شاعران را به سمت بیانیه‌نویسی سوق می‌دهند

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات بیشتر بخوانید... لایک‌ها گاه شاعر آیینی را هم لائیک می‌کند/ برخی از مراکز شاعران را به سمت بیانیه‌نویسی سوق می‌دهند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات انصاری نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران

امیراسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مجری برنامه مشاعره در برنامه برمودا حضور پیدا کرد. آذر خاطراتی را از مهدی اخوان ثالث، شهریار و دیگر شاعران و هنرمندان بنام ایران تعریف کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»