Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی گفت: بخش ویژه نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز به دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد تا فرصتی برای ارائه ارزش های دفاع مقدس و امر به خوبی و نهی از بدی‌ها در ابعاد مختلف جامعه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (دوشنبه 16 تیر) در آئین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز گفت: مصادف شدن این جشنواره استانی با چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به فال نیک می گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: بخش ویژه این جشنواره به دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد تا فرصتی برای ارائه ارزش های دفاع مقدس و امر به خوبی و نهی از بدی‌ها در ابعاد مختلف جامعه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در این میان توصیه به دیگران برای رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا نیز امر به معروف و دفاعی مقدس برای ریشه کن کردن بیماری است.

سهرابی تاکید کرد: با انتشار فراخوان آئین نامه نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز فرصتی برای حضور هنرمندان و فرهنگ‌ وران فارس در این حوزه در فضای مجازی ایجاد شده است.

وی با اشاره به بخش‌ اصلی جشنواره اعلام کرد: تمامی آثار تولیدی در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی، می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

سهرابی ادامه داد: بخش ویژه نیز شامل فیلم هایی در زمینه‌های دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر است که به صورت مجزا داوری خواهد شد و جوایز جداگانه ای دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ذکر مقررات جشنواره گفت: حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای آثار ۳۰ دقیقه است و فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی تولید شده از سال 1396 تا کنون که به جشنواره فیلم کوتاه شیراز ارسال نشده باشند قابل ارسال هستند.

سهرابی افزود: برای ثبت ‌نام تنها با روش اینترنتی و مراجعه به سایت www.ssfa.ir  می توان اقدام کرد و ثبت نام کنندگان باید شماره ثبت مربوطه خود را هنگام ارسال کپی آثار و نام فیلم خود تحویل دهند.

وی تاکید کرد: امکان ویرایش و ارسال مجدد آثار وجود ندارد و فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی نداشته باشند از بخش مسابقه کنار گذاشته خواهند شد و بعد از ورود یک فیلم امکان خروج آن از جشنواره وجود ندارد.

سهرابی با اشاره به شرایط فنی آثار اعلام کرد: تمامی آثار باید به‌ صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه شود و فیلم‌های DVD Video  و نوارهای DV cam یا HD cam در جشنواره پذیرش نمی شوند و آثار باید در یکی از قطع‌های Full HD- HDV و لزوما با فریم ریت‌های ۲۵ باشند.

گفتنی است، رونمایی از فراخوان نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز با حضور مدیرکل و معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد استان فارس، رئیس گروه سینمایی و رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز برگزار شد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امر به معروف و نهی از منکر دفاع مقدس شیراز دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران

به‌گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد

 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران

باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز