Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا ماسک و دستکش استفاده‌شده توسط فرد مبتلا به کوویدـ۱۹ باید خارج از خانه دور انداخته شود یا خیر؟

آن‌ها می‌گویند: طبق اعلام مرکز کنترل پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، زباله‌های تولیدشده توسط مبتلایان به کوویدـ۱۹ (اعم از دستکش، دستمال کاغذی و ماسک) مانند زباله‌های تولیدشده توسط سایر مبتلایان به بیماری‌های عفونی بوده و نوعی زباله بیمارستانی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم باید از توصیه‌های بهداشتی خاصی که متخصصان برای دفع صحیح ماسک و دستکش‌های استفاده‌شده در نظر گرفته‌اند پیروی کنند.

در وهله اول باید به این نکته توجه شود که دستکش‌ها و ماسک‌های استفاده‌شده توسط بیماران نباید به شکل مستقیم در سطل‌ها و مخازن زباله کنار خیابان‌ها انداخته شود. این زباله‌ها باید طبق دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط مراکز بهداشتی دور انداخته شوند تا افراد مسئول حمل و جابه‌جایی و همچنین بازیافت زباله در معرض آلودگی قرار نگیرند.

طبق توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا، یک کیسه زباله جداگانه باید در اتاق بیمار قرار بگیرد. دستمال کاغذی و ماسک پس از استفاده باید بلافاصله در این کیسه زباله انداخته شوند.

کیسه زباله قبل از خارج شدن از اتاق بیمار باید محکم بسته شود و به طور مداوم تعویض شود. هیچ‌گاه نباید کیسه زباله موجود در اتاق بیمار را در یک کیسه دیگر خالی کرد. اگر چند کیسه زباله پر شده در اتاق بیمار وجود دارد، همه آن‌ها می‌توانند با هم در یک کیسه زباله تمیز قرار گیرند.

این کیسه‌های بسته‌شده می‌توانند در سطل زباله معمولی انداخته شوند. در حال حاضر، هیچ‌گونه احتیاط خاصی برای دفع این کیسه‌ها وجود ندارد و طبق قوانین عادی و جاری مربوط به دفع پسماندها به آن‌ها پرداخته می‌شود.

پس از جابه‌جا کردن کیسه‌ها، شستن کامل دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل ضرورت دارد.

کد خبر 528514 برچسب‌ها پیشگیری كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیشگیری كروناويروس اتاق بیمار کیسه زباله شده توسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند