Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار از دستگیری شکارچی غیرمجاز ۱۰ راس آهو و کشف بقایای این حیوانات خبر داد. - اخبار استانها -

احمد شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در انار اظهار داشت: امروز موفق به کشف آثار یک راس آهو از شکارچی متخلفی که اقدام به تلف کردن این آهو در دشت‌های شهرستان انار کرده بود شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کار با همکاری اطلاعاتی ماموران حفاظت محیط زیست، پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی و مراجع قضائی انجام شد گفت: بعد از کشف آثار آهو مخفی‌گاه شکارچی نیز شناسایی و دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار افزود: بعد از بازرسی از محل مخفی‌گاه شکارچی آثار به جا مانده از 10 آهوی دیگر از جمله پوست این حیوانات که در روزهای گذشته اقدام به کشتن آنها کرده بود شدیم.

وی با اشاره به اینکه این شکارچی در دو ماه اخیر اقدام به صید آهو در دشت‌های حوزه شهرستان انار کرده بود خاطر‌نشان کرد: شکار و صید آهو برابر قانون جرم است و قانونگذار از 91 روز تا 6 ماه محکومیت حبس برای مجرم تعیین کرده است.

جزئیات جان باختن 3 دوستدار‌ محیط زیست در عملیات اطفاء حریق مراتع ‌‌پاوهدستگیری 160 متخلف زیست محیط زیستی در استان فارس / کشف 167 قبضه سلاح از متهمانامام جمعه کرمان: اهمیت محیط زیست باید در جامعه تبیین شود

شجاعی تصریح کرد: هزینه ضرر و زیان گونه آهو در آخرین مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور در هیئت دولت تصویب شده و برای آهوی جنس نرم 25 میلیون تومان و جنس ماده 75 میلیون تومان جزای نقدی تعیین شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل شیردهی و زایمان این حیوان بوده و تلف کردن آن خسارت به طبیعت و نسل حیوان محسوب می‌شود محکومیت مجرم قابل افزایش از سوی قاضی پرونده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار با بیان اینکه با کمبود نیرو در محیط زیست روبه‌رو هستیم گفت: متاسفانه همین عامل باعث سوءاستفاده متخلفین و ضربه زدن به محیط زیست شده است.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان بیشتر بخوانید... شکارچی پلنگ در شرق گیلان دستگیر شد کهگیلویه و بویراحمد| ۹ شکارچی سوءاستفاده‌گر از آتش‌سوزی جنگل‌های خامی دستگیر شدند شکارچیان متخلف خرس در ارومیه تاکنون دستگیر نشده‌اند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان حفاظت محیط زیست شهرستان انار دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر