Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در استان قریب به ۵۰۰ روستای بالای یک‌هزار نفر جمعیت داریم که در حال حاضر نصف این روستاها خالی از روحانی هستند گفت: بیش از یک‌هزار روستا در استان وجود دارد که تنها ۱۶۵ خانه عالم داریم و این کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به نقش رسانه‌ها در تقویت فضای فکری ـ فرهنگی جامعه و تبیین مهمترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در استان پرداخت و اظهار کرد: رسانه‌ها و فعالان حوزه رسانه دو نقش مهم دیده‌بانی و پیشقراولی برای شناسایی و کشف مسائل در فضای جامعه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌های ما در این زمینه ضعیف عمل می‌کنند و آن نقش دیدبانی خود را در فضای جامعه به معنای تام انجام نمی‌دهند گفت: اگر رسانه ما به عنوان دیده‌بان و چشم بیدار فضای جامعه را رصد و تحلیل درست، بالادستی، دقیق و منطبق بر نظام معارف انقلاب اسلامی داشته باشد به طور قطع مجموعه‌ای که در حوزه تصمیم‌سازی در فضای مسوولان و استان نقش دارد، اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید به جایگاه دوم رسانه در نشان دادن آثار و خروجی کار بعد از اجرای نقش دیده‌بانی گفت: نشان دادن آثار کار، تحلیل و ارزیابی عملکرد برنامه‌ها بسیار نکته مهمی است.

مسوول باید از رسانه بترسد

وی صرف انعکاس برنامه‌ها و سیاست‌ها بدون تحلیل و ارزیابی آسیب‌ها را رویکرد درستی ندانست و افزود: یک مسوول چنان باید از رسانه‌ها بترسد که اگر طرح و برنامه‌ای اجرا کرد بداند عقبه، برنامه و آثار و پیامد آن بسیار دقیق و موشکافانه توسط این مجموعه‌ها دنبال، تعقیب، تحلیل و ارزیابی می‌شود تا دست به برنامه‌های فاقد تدبیر نزند.

نظیری با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی نگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری این بود که مردم نقش نظارت همگانی بر مسوولان داشته باشند گفت: این بزرگواران بسیاری از مسائل مهم انقلاب را با توده مردم مطرح کرده‌اند چون می‌خواستند مردم نقش و جایگاه نظارتی و هدایتگری خود را بازی کنند و نگذارند مسوولان و متولیان از مسیر انقلاب خارج شوند.

نقد کنید، جایزه بگیرید

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش واسطه بین مردم و متولیان امر را دارند عنوان کرد: رسانه‌ها باید قابی باشند تا مردم از آن عملکرد مسوولان را بنگرند و مسوولان نیز متقابلا رفتارهای جامعه را ببینند و تحلیل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش ممتازی در فضای جامعه دارند و به این نقش ایمان دارم گفت: رسانه‌های استان بسیار دقیق و موشکافانه عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی را مورد نقد و ارزیابی قرار دهند و منتشر کنند.

وی با تاکید به اینکه رسانه‌ها هرجا آسیب، حرکت خلاف واقع، ناشیانه و ناپخته و خلاف اصول و سیاست‌های انقلاب دیدند ما را نقد کنند و در معرض نقد مردم قرار دهند گفت: این حرکت را موجب تعالی خود می‌دانیم چون اگر به نقاط قوت و ضعف خود را از زاویه نگاه رسانه به عنوان دیده‌بانان جامعه پی ببریم قطعا موجب ر‌شد و ارتقای کار خود خواهیم شد که از آن به شدت استقبال خواهیم کرد.

نظیری خطاب جمع ادامه داد: خبرنگاری که بهترین نقد را از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی ارائه دهد، جایزه دریافت می‌کند چون این رویه را موجب پیشرفت و ارتقای عملکرد خود و سازمان می‌دانیم.

پیش‌بینی نصب ۱۱۰ هزار پرچم غدیر در سطح شهر

وی در ادامه با بیان اینکه مناسبت‌ مهم و کلیدی ما در ماه ذی‌الحجه، عید سعید غدیر است گفت: بیش از ۶ هفته قبل ستاد مردمی غدیر در استان شکل گرفته و جریانات مردمی در این حوزه هم فعال شده است تا امسال یک غدیر متفاوت رقم بزنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن اینکه واقعه غدیر را غریب خواند خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶ کارگروه در ستاد مردمی غدیر فعال شدند و در تالار قرآن مستقر هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در حوزه‌های فعالیت‌های غدیر و محرم منطبق با شرایط کرونایی در حال برنامه‌ریزی است گفت: شرایط اقتضا می‌کند همچنان با این برنامه‌ها پیش رویم اما سیاست کلی ما تغییر رویکردهای برنامه‌ای است.

نظیری با اشاره به اینکه از برنامه‌های اجتماع محور در فضاهای بسته به رویکردهای متفاوت در فضای باز روی خواهیم آورد افزود: به طور مثال شب میلاد امام رضا(ع) دومین جشن خودرویی را در ترمینال اتوبوس‌ها شاهد بودید که کاملا منطبق با شرایط کرونایی و یک نوع رویکرد در فضای برگزاری مراسم بود.

وی با بیان اینکه آذین‌بندی شهرها یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در ستاد غدیر دنبال می‌شود گفت: نصب پرچم از عید سعید قربان تا روز مباهله در دستور کار است، برخی از جریانات این را به جامعه القا می‌کنند که از شب عید غدیر به استقبال ماه محرم می رویم در حالی که ما تا ۲۵ ذی‌الحجه اعیاد مرتبط با امیرالمومنین(ع) مانند «روز مباهله» ، «نزول آیه هل اتی» را داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم سنت غلط در فضای جامعه شکسته شود و تا نزدیک پایان ماه ذی‌الحجه جشن‌ها را ادامه خواهیم داد افزود: برنامه‌های ما در این راستا از دهم ماه ذی‌الحجه آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد یافت.

وی از پیش‌بینی نصب ۱۱۰ هزار پرچم در سطح شهر خبر داد و با اشاره به ضرورت فعال شدن حرکت‌های مردمی در این راستا خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱۰ هزار پرچم بر سردرب منازل و مغازه‌ها نصب خواهد شد که خود فضای زیبایی در فضای جامعه در تکریم اعیاد ایجاد خواهد کرد.

چندین سال هیچ اعتباری برای ساخت خانه عالم نداشتیم و یا بسیار کم بود

نظیری با اشاره به اجرای پویش‌ها و مسابقات متعدد طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای غدیر گفت: جشن‌های خیابانی و کاروان‌های شادی نیز در برنامه قرار دارد.

وی تصریح کرد: آغاز جشن‌های خیابانی و سرودهای خیابانی با محدودیت‌های کرونایی از همدان انجام شد اما نتوانستیم این برنامه را زودتر اجرا کنیم اما تهران توانست و مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از تشکیل ستاد محرم و برنامه ریزی عملیاتی برنامه‌های این ماه خبر داد و افزود: پیش بینی ما این است با کرونا با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما با رعایت دستورالعمل‌ها به دنبال برگزاری این برنامه‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در برگزاری برنامه‌های محرم در فضای مجازی گفت:  تقویت رسانه ملی بسیار مورد توجه است؛ در ماه رمضان بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ برنامه مذهبی در صدا و سیمای مرکز استان پخش شد که تجربه خوبی برای دیگر برنامه‌های مناسبتی در استان است.

نظیری مردمی‌سازی فعالیت‌ها به معنای واقعی را از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: استان همدان در ستاد اعتکاف بی‌نظیر است و حتی به مردمی‌ترین اعتکاف کشور معروف است.

وی با اشاره به اینکه ستاد اربعین هم نقش اصلی را دارد هرچند دولت هم در این زمینه تلاش می‌کند تاکید کرد: در تلاشیم مردم در برنامه‌های غدیر نقش پررنگی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ستاد مردمی  مقابله با کرونا تمرین خوبی بود گفت: این ستاد نمونه‌ای از ساختار هدفمند کار مردمی بود.

وی ادامه داد: برخی از محتواهایی منبرها متقن و چارچوب خوبی ندارد و به دنبال این هستیم این موضوعات را به حوزه علمیه گزارش دهیم چون توانمندسازی و پرورش توان فکری به عهده حوزه علمیه است البته ما نیز باید نقش نظارتی را داشته باشیم و خودم مردم نیز باید نظارت کنند.

نظیری در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر ضرورت ساماندهی روحانیون در روستاها که برخی از آنها از داشتن روحانی و مبلغ محروم هستند بیان کرد: سه عامل در استقرار طلبه در فضای روستا نقش دارد که باید مورد توجه باشد.

وی به مشکلات محل سکونت روحانیون اشاره کرد و گفت: معمولا در فضای روستایی خانه اجاره‌ای پیدا نمی‌شود و چندین سال است هیچ اعتباری هم برای ساخت خانه عالم نداشتیم و یا بسیار کم بوده است.

  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: تنها توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعتباری برای ساخت خانه عالم اختصاص یافته و دولت هم فقط در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورود کرده است.

وی افزود: در حوزه تعمیر و نگهداری خانه عالم نیز با مشکل مواجه شده‌ایم چون دولت در این زمینه اوراقی در اختیار قرار می‌دهد و از آنجا که پول نقد نیست، کمتر کسی با دریافت اوراق در این زمینه کار انجام می‌دهد.

نظیری با اشاره به وجود ۱۶۵ خانه عالم در روستاهای استان گفت: بیش از یک‌هزار روستا در استان وجود دارد که تنها ۱۶۵ خانه عالم داریم و این کافی نیست.

در حال حاضر ۳۰۰ مبلغ در فضای روستا فعال هستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ مبلغ در فضای روستا فعال هستند تأکید کرد: بیش از نیمی  از این افراد در روستاها خود منزل دارند یا به صورت استیجاری زندگی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به مشکل تامین هزینه استقرار طلبه در روستا بیان کرد: سیاست این است که مردم هزینه طلبه را تامین کنند اما بسیاری از روستاها در فقر به سرمی‌برنند و توانایی پرداخت آن هزینه را ندارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با نبود امکانات در روستاها خانواده‌های برخی از طلبه‌‌ها از زندگی در آنجا امتناع می‌کنند گفت: متوسط پرداختی ما به طلبه‌ها در فضای روستا یک‌میلیون تومان و مبلغ بسیار پایینی است و حداقل دولت باید در این زمینه کمک کند.

نظیری با تاکید به اینکه حداقل پایه حقوق کارگری برای طلبه‌ها در نظر گرفته شود افزود: خیرین در این زمینه ورود کنند آنها می‌توانند هزینه‌های برخی از طلبه ها را در روستا تقبل کنند.

وی بیان کرد: در استان قریب به ۵۰۰ روستای بالای یک‌هزار نفر جمعیت وجود دارد که در حال حاضر نصف این روستاها خالی از طلبه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان سیاست بنده در فضای سازمان از روز اول تعامل و هم‌افزایی واقعی با مجموعه‌های فرهنگی بوده است خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی چند آسیب مهم داریم که نداشتن نقشه راه یکی از موضوعات اصلی است.

لزوم توجه به تدوین نقشه جامع فرهنگی متناسب با اقتضائات و برش استانی

 وی با تأکید بر لزوم توجه به تدوین نقشه جامع فرهنگی متناسب با اقتضائات و برش استانی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی همه صاحب‌نظر شده‌اند و تکثر و موازی‌کاری باعث شده برخی برنامه‌ها در این حوزه به خوبی پیش نروند، برای مثال ۲۰ مجموعه در مسجد مسوولیت دارند اما عملا اتفاقی در آنجا رخ نمی‌دهد.

نظیری با اشاره به شکل‌گیری مرکز امور رسیدگی به مساجد با تلاش نماینده ولی فقیه در استان گفت: شورای عالی مساجد شکل گرفته که شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با مساجد در آن حضور دارند و مسائلی را مطرح می‌شود و این موضوعات در مرکز امور رسیدگی به مساجد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای نقش مساجد در فضای جامعه استان افزود: مساجد مهمترین سنگرها در فضای جامعه هستند؛ امیرالمومنین(ع)  امور جامعه را در فضای مسجد اداره می کردند که باید در این راستا حرکت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: این مسئله به آن معنا است که نقش مسجد در محوریت امور جامعه خصوصا در تربیت جوانان مهم باشد.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت جلسات خانگی و ارتقای محتواهای این فضاها گفت: در فضای تبلیغات در بخش خواهران بسیار ضعیف هستیم و در ساختار تشکیلاتی در کل استان تنها یک نیروی خانم تعبیه شده که این یک نقصان ساختاری است.

نظیری با بیان اینکه باید خانم ها ورود بیشتری در این فضا داشته باشند و می‌طلبد طلاب خواهر و جوان استان وارد میدان شوند خاطرنشان کرد: رویکرد ما امسال تربیت و مدیریت جلسات خانگی و کنترل و ارتقای نقش آنهاست که البته کار دشواری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بحث کرونا آنچه مورد غفلت متولیان قرار گرفت آرامش روانی و اعتقادی فضای جامعه بود افزود: در فضای کرونا توجه به  بعد جسمانی باعث شد بخش روانی و اعتقادی کمتر حائز اهمیت باشد که نیاز است به این مسائل بیشتر بپردازیم.

بخشش ۱۴ میلیارد تومان اجاره‌بها توسط خیرین استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در بستر غافلگیرانه کرونا اقدامات فرهنگی خوبی نظیر راه‌اندازی مرکز مشاوره آنلاین، پویش نظیر «حالم خوبم است»، طراحی بازی‌های خانگی در فضای مجازی انجام شد اما نمی‌گویم خیلی خوب بود گفت: در نیمه شعبان طرح اولیه ندای «لبیک یا مهدی» در پشت بام‌ها از همدان آغاز شد و اجرای برنامه نورافشانی از برنامه‌های مهم بود.

وی به راه‌اندازی پویش «بخشش اجاره بها» اشاره کرد و افزود: در این زمینه عملکرد شیراز مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت اما معتقدم همدان کارهای مهمی انجام داد اما نتوانست گزارش دهد.

نظیری از بخشش ۱۴ میلیارد تومان اجاره‌بها توسط خیرین استان با شیوع کرونا خبر داد و افزود: این بخشش مردمی بود اما اداره اوقاف و سازمان شهرداری نیز خود ورود کردند و اجاره‌هایی را بخشیدند؛ اداره اوقاف استان هنوز در بخش‌هایی  اجاره بها دریافت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش اصناف در شهر همدان ۸ میلیارد تومان بخشش اجاره‌بها صورت گرفت گفت: پویش هر هیات و هر روستا «نذر قربانی» داشته باشند نیز خوب پیش رفت و بالغ بر ۵ هزار راس گوسفند و گوساله در استان ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: تقریبا ۲۵ گوساله با قیمت ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.

وی در پاسخ به درخواست خبرنگار فارس مبنی بر اجرای برنامه‌های جوان‌پسند در حوزه تبلیغات اسلامی و شناساندن افراد اثرگذار در جامعه گفت: ما افراد اثرگذار در جامعه را معرفی خواهیم کرد و از رسانه‌ها می‌خواهیم این الگوها را معرفی کنند.

نظیری با اشاره به اینکه در جلسه‌ای از خدمتگزاران مردمی ستاد مقابله با کرونا تجلیل شد که خانم ورزشکاری به نام خانم خانی مدال خود را به جامعه سلامت استان هدیه کرده بود افزود: باید چنین افرادی را به جامعه بشناسانیم و نشان دهیم که این یک ارزش است.

دوست داشتم برنامه «عصر جدید همدانی» را اجرایی کنیم

وی با بیان اینکه یک سال است تلاش زیادی کرده‌ام اما زورم نرسیده است گفت: دوست داشتم برنامه «عصر جدید همدانی» را اجرایی کنیم اما عصر جدیدی که افرادی را معرفی می‌کنیم و بالای سن می فرستیم انسان هایی باشند در معادلات فکری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اثرگذار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: هنرمند واقعی کسی است که دست چند خانواده یتیم را گرفته و سرپرستی می‌کند که متاسفانه این در نظام ارزشی عصر جدید جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه نظام ارزش‌گذاری ما اشتباه است افزود: خانم خانی را باید به عنوان اثرگذار اجتماعی معرفی کنیم کسی که سختی کار کادر درمانی را می‌بیند.

نظیری با اشاره به اینکه حرکت امثال خانم خانی نشان می‌دهد انقلاب اسلامی حرکت رو به جلو داشته است گفت: تربیت این انسان‌ها در واقع حرکت  پیشرونده انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید به اینکه رسانه‌ها برنامه و ایده‌هایی ارائه دهند تا برنامه های تبلیغات اسلامی متناسب با نیاز جامعه و ذائقه جوانان باشد افزود: در یک ماه آینده برنامه‌ای در این راستا اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: اگر در این زمینه موفق باشیم شاهد خواهید بود تبلیغات اسلامی در مسیر ارائه خدمات به جوانان خصوصا جوانان غیرمرتبط با فضاهای دینی قدم‌های موثری برداشته چون طبق فرموده شهید حاج قاسم سلیمانی مخاطبین ما افراد هیاتی و مسجدی نیستند بلکه عموم مردم هستند.

وی در خصوص ضرورت نظارت و بازرسی در خصوص برنامه‌های مهدهای کودک بیان کرد: مرکز تخصصی تربیتی اسلامی کودک در دفتر سابق نماینده ولی فقیه در استان راه‌اندازی شده که یکی از وظایف این مرکز نظارت بر عملکرد مهدهای کودک‌ است.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان تبلیغات مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تبلیغ دین سازمان تبلیغات اسلامی رسانه ها انقلاب اسلامی فضای روستا فضای جامعه داشته باشند برنامه ریزی حال حاضر برنامه ها اجاره بها ذی الحجه یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است

کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: فضا‌های‌ورزشی به ۲ بخش روباز و پوشیده تقسیم می‌شود و طبق قانون باید ۵۰ درصد از فضای ورزشی هر شهرستان توسط اداره ورش و جوانان و مابقی آن توسط سایر ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر مانند آموزش و پرورش دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور احداث شود.

وی اضافه کرد: ارتقای سرانه فضای‌ورزشی تنها از عهده این اداره خارج است و باید سایر ارگان‌ها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و اداره ورزش و جوانان تنها در اماکنی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند که مالکیت آن در اختیار این اداره باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد ادامه داد: در طرح تفصیلی جدید این شهر، ۲ فضای بزرگ در محله تپه هما و بلور پرستار به عنوان فضای ورزشی در نظر گرفته شده است که می‌تواند در ارتقای شاخص فضای‌ورزشی این شهرستان بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد نیز اظهار کرد: این سفر ۲ مصوبه ورزشی شامل احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی داشت که هر ۲ طرح در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

خوشبخت افزود: هم اکنون ۳ چمن مصنوعی در مناطق روستایی و در روستا‌های آزاد، حاجی آلی کند و کولتپه در دست احداث است و بیش از ۷ هزار مترمربع چمن مصنوعی برای روستا‌های برده‌رشان واقع در بخش مرکزی و روستا‌های شهر خلیفان تامین شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد همچنین اضافه کرد: اعتبار خرید چمن‌مصنوعی از محل سه درصد درآمد‌های نفتی و قرارداد‌های بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت در راستای حمایت از مناطق محروم تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل