Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی استقلال گفت: قبل از همان بازی، تیم فولاد چند بازیکن مشکوک به کرونا داشت ولی آن را اعلام نکرد. متأسفانه به نظر می‌رسد عده‌ای پنهان‌کاری کردند.

به گزارش مشرق، بازی پارس جنوبی با استقلال لغو شد. نه به دلایل فنی بلکه به واسطه یک معضل بزرگ پزشکی. حالا استقلال رکورددار تعداد مبتلایان به کرونا در میان تیم‌های لیگ برتری تلقی می‌شود و درگیر مشکلی شده که در بهترین حالت حداقل دو هفته آن‌ها را درگیر خودش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با شرایط ایجاد شده با مجید نامجومطلق به گفتگو نشستیم. دستیار اول فرهاد مجیدی که این روزها به شدت نگران شاگردان بیمار خود و البته خانواده‌های کل مجموعه استقلال است. نامجومطلق حرف‌هایش را شفاف زده و انتقاداتش را نیز خیلی صریح بیان کرد.

جواب دهید

قبل از بازی با فولاد چقدر گفتیم شرایط برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر حداقل در استان خوزستان مهیا نیست و نباید استقلال را به اهواز فرستاد ولی مرغ آقایان یک پا داشت و در نهایت ما را عازم آنجا کردند. خودتان دیدید که باشگاه استقلال پروتکل‌های بهداشتی را در بالاترین سطح ممکن رعایت کرده بود ولی اتفاقاتی که داخل پرواز تهران - اهواز رخ داد، اصلاً دست ما نبود. فاصله‌گذاری اجتماعی به هیچ عنوان در آن پرواز رعایت نشد. حالا آن‌هایی که استقلال را به اهواز فرستادند، بیایند و جواب بازیکنان بیمار شده و خانواده‌های آن‌ها را بدهند. من قبل از بازی با فولاد مصاحبه کردم و گفتم آقایانی که مدعی‌اند شرایط اهواز برای برگزاری مسابقه استقلال نگران‌کننده نیست و به‌طور کلی می‌توان پیکارهای لیگ برتر را بدون واهمه از کرونا برگزار کرد، لطف کنند و اجازه بدهند پسران خودشان در این مسافرت به عنوان مهمان ویژه همراه استقلال بیایند! آیا واقعاً چنین کاری می‌کردند؟ حالا این دوستان شرایط استقلال را می‌بینند؟ آیا می‌بینند چه تعداد از بازیکنان ما بیمار شده‌اند؟

بازیکنان مشکوک فولاد

قبل از همان بازی، تیم فولاد چند بازیکن مشکوک به کرونا داشت ولی آن را اعلام نکرد. متأسفانه به نظر می‌رسد عده‌ای پنهان‌کاری کردند. حکایت فوتبال با ورزش‌هایی همچون پینگ‌پنگ کاملاً جداست. در فوتبال شما مرتب با بازیکنان حریف برخورد می‌کنید و کاملاً بدیهی است که اگر یک نفر مبتلا باشد، می‌تواند آن را به سایر نفرات هم منتقل کند. مقایسه لیگ برتر ایران با بوندس‌لیگای آلمان نیز کاملاً اشتباه است. در آنجا بازیکنان ابتدا تست دادند و پس از آن به طور کامل در محیطی قرار گرفتند که احتمال ابتلا به بیماری بسیار کم است. تقریباً می‌توان گفت صفر است، چون مسافرت‌هایشان با اتوبوس‌های مخصوص خود باشگاه انجام می‌شود که از قبل ضدعفونی شده و پلمب می‌شود، شرایط هتل‌ها نیز دقیقاً به همین گونه است و البته ارتباطی نیز میان بازیکنان و مردم وجود ندارد. اصلاً شما شرایط کشور آلمان در رابطه با کرونا را ببینید و آن را با وضعیت کشور خودمان مقایسه کنید. کاملاً بدیهی است که نمی‌توان بوندس‌لیگا را در این زمینه الگویی برای ادامه لیگ برتر قرار داد.

بیشتر بخوانید: استقلال: به جای ۹ نفر ازکل تیم تست کرونا بگیرید

جام و جان

تمام تیم‌های لیگ برتری محترم ولی روی صحبت من الان با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است. آقایان محترم تصمیم‌گیر برای فوتبال ایران! دوستانی که برای رقابت‌های لیگ برتر تکلیف معین می‌کنید؛ من اصلاً نه به عنوان مربی استقلال بلکه در قامت یک پیشکسوت فوتبال ایران و یک شهروند این سؤال را از شما می‌پرسم که جان بچه‌های مردم مهم‌تر است یا جام قهرمانی لیگ برتر؟ آیا اصلاً به این مسئله فکر می‌کنید که تمام بازیکنان مبتلا شده استقلال و سایر تیم‌های فعال در فوتبال ایران خانواده دارند؟ همسر، فرزند، خواهر و برادر، پدر و مادر دارند؟ آیا به این نکته اندیشیده‌اید که هر کسی کرونا بگیرد، می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند؟

سهامدار بیمارستان؟

متأسفانه بعضی از دوستان در رابطه با بیماری بازیکنان استقلال کم‌لطفی کردند. عده‌ای مدعی شده‌اند آزمایشات توسط بیمارستان یا کلینیکی انجام شده که پزشک استقلال در آن سهام دارد! واقعاً نمی‌دانم چنین ادعایی چگونه مطرح شده است. کادر پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری وظیفه تست گرفتن از ما را برعهده داشت و همه به خوبی می‌دانند که این بیمارستان برای مبارزه با بیماری کرونا در خط مقدم قرار دارد. از طرف دیگر، بیمارستان مسیح دانشوری یک بیمارستان دولتی است و هیچ‌کدام از اعضای باشگاه استقلال سهامدار آن نیستند، چون اصلاً خصوصی نیست.

روبوسی با افاضلی

آقای هومن افاضلی سرمربی محترم پارس جنوبی مدعی شده اتفاقات رخ داده در استقلال برای ایشان شبهه‌برانگیز است. خوب اگر واقعاً این‌طوری فکر می‌کنند، هیچ مشکلی نیست و تمام بازیکنان استقلال حتی آن‌هایی که کرونا گرفته‌اند به دلیل علاقه فراوان به ایشان حاضرند با این مربی محترم دست بدهند و روبوسی کنند! همه بازیکنان استقلال به ویژه آن‌هایی که مبتلا شده‌اند، آقای افاضلی را دوست دارند و همان‌طور که گفتم، اصلاً مشکلی برای دست دادن و دیده‌بوسی با ایشان ندارند. شاید این‌طوری شبهات ایجاد شده نیز به طور کامل برطرف شود. بازیکنان ما که برایمان حکم اعضای خانواده را دارند، بیمار شده‌اند و ما به شدت نگران سلامتی آن‌ها و خانواده‌هایشان هستیم ولی متأسفانه برخی دوستان طوری حرف می‌زنند که...

ماجرای غفوری

در رابطه با داستان بیماری وریا غفوری و شرایط او قبل از بازی با سایپا باید صراحتاً بگویم وریا قبل از آن جدال با سایپا مریض بود و فرهاد مجیدی می‌خواست او را از ترکیب بیرون بگذارد، اما این بازیکن به دلیل تعصبی که داشت، اصرار کرد و به میدان رفت تا به استقلال کمک کند. البته این بحث که چرا با وجود بیماری، غفوری را کنار نگذاشتیم به نوعی کم‌لطفی در حق استقلال است، چون ما بعد از پایان جدال با فولاد و بازگشت به تهران دوباره از بازیکنان تست گرفتیم و جواب آزمایش وریا در آن مقطع منفی بود بنابراین کاملاً طبیعی است که تصور کنیم به خاطر فشار تمرینات و مسابقات دچار ضعف شده است.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مجید نامجومطلق استقلال ویروس کرونا هومن افاضلی لیگ برتر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود

به گزارش ورزش سه، اکبرپور پس از شکست دو بر یک استقلال ملاثانی برابر سپاهان در وقت‌های اضافه در نشست خبری حاضر شد و درباره این بازی گفت: بازی بسیار خوبی بود. می‌دانستیم نه بازی سنگینی است و به خوبی برنامه‌ریزی کرده بودیم. فکر می‌کنم کمتر تیمی در ایران باشد که بتواند مثل استقلال ملاثانی عمل کند. سپاهان اصلا موقعیت نداشت؛ یک ارسال و یک پنالتی و تمام. کل بازی را بسته بودیم. امروز از یک شیوه‌ای استفاده کردم و سعی کردم بازیکنان تیمم را من تو من بدهم. فکر می‌کنم شیوه بسیار خوبی بود و در این شیوه موفق شدیم. برای تمام دقایق بازی برنامه داشتیم و پس از اینکه گل خوردیم، توانستیم به بازی برگردیم. روی یک اتفاق و تجربه حریف گل خوردیم. من سه تعویض داشتم که کلا بازیکنان جوان بودند و بقیه هم جوان‌تر بودند اما تعویض‌های سپاهان را دیدید که بازیکنان میلیاردی از بازی بیرون می‌رفتند و میلیاردی‌تر به بازی می‌آمدند.

او ادامه داد: به تیمم، بازیکنان و مردم خوزستان تبریک می‌گویم. بازیکنانم چیزهایی را که گفتم، مو به مو اجرا کردند و اگر سه دقیقه دیگر طاقت می‌آوردند، قطعا در پنالتی سپاهان را می‌بردیم، چون روی آن هم کار کرده بودیم، اما این اتفاق نیفتاد. به هر حال بحث تجربه است. شما نمی‌تواند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری سپاهان را با ما مقایسه کنید. می‌توانم درباره خیلی چیزها صحبت کنم، مثل مکمل‌ها و ویتامین‌هایشان که بعد از ۹۰ دقیقه به آنها رسیدگی کردند، اما بازیکنان ما را دیدید. خیلی تلاش کردند و یک بازی فوق‌العاده تاکتیکی ارائه دادند. امروز بازی تیم‌مان را دوست داشتم که با نظم آنچه را که‌ گفتم، در زمین انجام دادند. فکر می‌کنم فوتبالدوستان از بازی امروز استقلال ملاثانی کرد، لذت بردند و حتی بعضی از بازیکنان سپاهان هم تعجب کرده بودند. خدا را شکر بازی خوبی بود.

ویدئو: 331163

اکبرپور در واکنش به اینکه عملکرد استقلال ملاثانی مقابل سپاهان قابل انتقاد بود، گفت: شما در جریان هستید ما برابر چه تیمی بازی کردیم؟ ما بازی سپاهان را در ۱۰ هفته آنالیز کرده بودیم. این تیم استقلال و ملوان را ۴۵ دقیقه در هجده خودش نگه داشته بود. به هر حال تیمی که هفت بازیکن ملی‌پوش دارد، قطعا سوار بازی می‌شود. فکر‌ می‌کنم شما زیاد فوتبالی نیستید که این سوال را پرسیدید، اگر فوتبال بودید بازی منچسترسیتی و رئال مادرید را می‌دیدی و می‌رفتی به رئال مادرید می‌گفتی چرا ده نفره عقب نشستی و بازی را بردی. فوتبال فرق کرده است. فوتبال، فن و ریاضی شده است. اگر بتوانی در زمین اشکال هندسی بازیکنانت را درست رعایت کنی، فرقی نمی‌کند مقابل چه تیمی بازی می‌کنی. دیدید که سپاهان در ۹۰ دقیقه نتوانست ما را ببرد. باز هم به بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما بازی تاکتیکی کردیم و برنامه تاکتیکی‌مان اینطور بود. در فوتبال روز دنیا ایرادی به بازی این بازی‌ها نمی‌گیرند. من اگر مقابل سپاهان باز بازی می‌کردم، بازی ۵-۰ تمام می‌شد.

سرمربی استقلال ملاثانی در خصوص حواشی تیمش در هفته‌های اخیر عنوان کرد: به هر حال در فوتبال روز دنیا و فوتبال ایران، مربیانی موفق هستند که روانشناس‌های خوبی باشند. اگر بتوانی تیمت را از نظر روانی سریع به میادین مسابقه برگردانی، موفق هستی. خیلی چیزها در فوتبال جدید شده و مثل قدیم نیست. ما تمام تلاش‌مان را کردیم که این روحیه را به بازیکنان‌مان بدهیم.

او در ادامه با اعلام استعفای خود گفت: من تقریبا ۱۲ هفته در خدمت این تیم بودم و خیلی سختی کشیدم و فکر می‌کنم پیر شدم، چون من عشق به کارم و بازیکنانم داشتم. خیلی برای این تیم و بازیکنانم تلاش کردم و امروز خیلی دلم برای بازیکنانم سوخت. اتفاقاتی در فوتبال امروز در بیرون زمین افتاد که برای من خوشایند نیست. من سعی می‌کنم هیچوقت اخلاق را به ورزش و فوتبال و پول ترجیح ندهم. این اتفاقی که افتاد از نظر اخلاقی خوب نبود و از اینجا با کمال عذرخواهی از مردم خوزستان، تمام بازیکنان و مسئولانی که تا امروز کمک کردند، استعفا می‌دهم و دیگر من را کنار تیم استقلال ملاثانی نمی‌بینید.

اکبرپور حاضر به توضیح درباره این اتفاقات نشد و عنوان کرد: مسائلی که درون خانواده است، توضیح دادن ندارد، ولی آدم همیشه باید شخصیت و جایگاهش را دوست داشته باشد. باید سعی کنیم به همدیگر احترام بگذاریم. من هم احترام می‌گذارم و دلم برای همه شما تنگ می‌شود، اما این را بدانید که به زودی خبرهای خوبی برای استان‌تان می‌شنوید.

او در واکنش به اینکه برخی مربیان در شرایط بد می‌جنگند، گفت: من خیلی جنگیدم. من خیلی به تیمم علاقه دارم و اتفاقات خیلی سختی در این مدت برایمان افتاد که در کنفرانس دیروز هم گفتم. فکر نمی‌کنم کسی با این شرایط اینجا کار می‌کرد. روح من جنگجو است و به خاطر همین ماندم و کار کردم. امروز اتفاقاتی افتاد که اصلا دوست ندارم. وقتی آدم‌های غیرفوتبالی وارد ورزش می‌شوند، اتفاقاتی میفتد که ناراحتت می‌کند. به خاطر همین دوست دارم امروز از شما خداحافظی کنم. خیلی دلم برایتان تنگ می‌شود.

اکبرپور در پایان عنوان کرد: امیدوارم این بازیکنان در ادامه راه موفق باشند. این بازیکنان جسور و غیور و فداکار هستند و امیدوارم در ادامه راه موفق باشند. اگر عمری باقی ماند، قطعا برای تک تک‌شان جبران می‌کنم. خیلی ممنونم‌ که تا امروز من را تحمل کردید، چه بدخلقی و چه خوش خلقی. امروز خاطره بسیار خوبی در استادیوم فولاد خوزستان برایم ثبت شد و از صمیم قلبم آرزو می‌کنم تمام تیم‌های استان خوزستان در لیگ بماند. این استان به فوتبالش زنده است. مرسی از تماشاگران خوب فولاد و مردم اهواز که امروز آمدند و حمایت کردند. به استان خوزستان بابت داشتن تیمی مثل استقلال ملاثانی تبریک می‌گویم.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس جلوتر از استقلال
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • مربیان استقلال در روز تعطیل به محل کار رفتند
  • مالک جدید استقلال این فوق ستاره را می‌خرد؟
  • چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال
  • مالک متمول استقلال این سوپراستار را می‌خرد؟
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند