Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - اخبار متعددی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شهری از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی به چشم می‌خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی اخبار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری به چشم می‌خورد که بخشی از آن‌ها به شرح زیر است:

اجباری‌شدن استفاده از ماسک برای نمازگزاران در مساجد خراسان جنوبی

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه مساجد می‌ ‌توانند اقامه نماز جماعت داشته باشند مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله نوری اظهار داشت: نمازگزاران باید از هرگونه حضور در تجمع خودداری و بر اساس دستورات فقهی هنگام قرائت نماز یک متر با یکدیگر فاصله داشته و با همراه داشتن الزامی ماسک، دستکش، موادضدعفونی کننده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد حضور یابند.

تعداد جان باختگان ویروس کرونا در  استان به 66 نفر افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت یک مورد جدید در 24 ساعت گذشته تعداد جان باختگان ویروس کرونا در  خراسان جنوبی به 66 نفر افزایش یافت.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته 11 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد که به احتساب این آمار تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان یک هزار و 509 نفر اعلام شده است.

احداث 22 نیروگاه خورشیدی در موقوفات و بقاع متبرکه استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: به منظور بهره‌وری از موقوفات و فضای بقاع متبرکه نصب 22 نیروگاه خورشیدی در استان برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور اظهار داشت: 12 نیروگاه سهم بقاع متبرکه و 10 نیروگاه در موقوفات است که تاکنون 12 مورد به بهره‌برداری رسیده و مابقی در حال نصب تجهیزات یا عقد قرارداد است.

وی افزود: از این تعداد 8 نیروگاه خورشیدی در شهرستان بشرویه، 4 نیروگاه در شهرستان بیرجند، 4 نیروگاه در شهرستان نهبندان، 3 نیروگاه در سربیشه، 2 نیروگاه در خوسف و یک نیروگاه در شهرستان فردوس پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: این نیروگاه‌ها در ماه 78 هزار کیلووات ساعت انرژی برق تولید می‌کنند و هزینه احداث هر نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی 600 میلیون ریال است که این هزینه در چهار سال بازگشت سرمایه دارد.

اجرای طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی در استان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی در سطح این استان خبر داد.

مردانی افزود: دارندگان خودروهای عمومی ( تاکسی، وانت بار، نیسان و کامیونت) با ثبت نام درسایت https://gcr.niopdc.ir می‌توانند خودرو خود را به صورت رایگان دوگانه سوز کنند.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، اولویت زمان نوبت‌دهی با افرادی است که زودتر ثبت‌نام خود را در سامانه مذکور تکمیل کرده باشند.

286 واحد صنفی متخلف تعطیل شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تعطیلی 286 واحد صنفی متخلف در استان به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

مهد‌ی زاده گفت: تاکنون 38 هزار و 216 مورد بازرسی از صنوف در استان انجام شد که بیش از 96 درصد صنوف در سامانه سلامت ثبت نام کردند.

1200 واحد صنفی متخلف در بروجرد پلمب شدبیش از یک تن مواد غذایی در قشم معدوم شد/ پلمب 46 واحد صنفی متخلف در جزیرهتعطیلی 250 هزار واحد صنفی متخلف/ گلایه وزارت بهداشت از وضعیت مترو

وی با اشاره به پایین آمدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف افزود: در بازرسی‌های انجام شده مشخص شد تنها 64 درصد صنوف استان به طور کامل دستور‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

2میلیارد تومان غرامت به دامداران خسارت دیده خراسان جنوبی پرداخت شد

دیرصندوق بیمه کشاورزی استان گفت: دو میلیارد و 200 میلیون تومان غرامت به دامداران خسارت دیده خراسان جنوبی پرداخت شد که این مقدار غرامت به 2 هزار و 687 فقره پرونده خسارت تشکیل شده در سال زراعی جاری پرداخت شده است.

غنچه افزود: پرداخت غرامت‌ها برای 3 هزار و 178 رأس دام تلف شده بر اثر 12 عامل خسارت زا از جمله تخریب آغل بر اثر سیل، حمله وحوش و برخورد صاعقه بوده است.

کشف 9 سکه قدیمی در استان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی (تلگرام) خبری مبنی بر فروش 9 عدد سکه دوره ساسانی دیده شد که بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

محمدرضا طاقتی افزود: در این راستا با تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق و به محض تایید و احراز صحت خبر، موضوع به مرجع قضایی و پلیس فتا منعکس شد که در نهایت متهم از طریق مرجع قضایی احضار و تحت تعقیب قرار گرفت.

وی بیان کرد: براساس نظریه کارشناس میراث فرهنگی سکه‌های کشف‌شده از جنس نقره و مربوط به دوره ساسانی است.

انتهای پیام/252/س

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... ۱۴ واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمب شد از گوشه و کنار کاشان| ۱۹۰ واحد صنفی متخلف در کاشان پلمب شد پلمب حدود ۳۵۰۰ واحد صنفی متخلف در نیمه نخست ماه رمضان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد صنفی متخلف نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی گوشه و کنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو طی دو سال گذشته در کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی قویدل صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحدهای صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال 1401 تا پایان سال گذشته، 17 دوره 32 ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره‌ها آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی براساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و غیره است، گفت: تعداد شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه املاک و خودرو هزار و 303 نفر بوده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: تعداد 740 نفر از پذیرفته‌شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند که جهت صدور پروانه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته و در راستای نظارت از واحدهای صنفی املاک و خودرو با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از 200 واحد صنفی بازرسی به عمل آمده است، گفت: تعداد 65 واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شدند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان