Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:33:51 GMT

کارشناس فلسطینی برخی اهداف طرح اشغال را تشریح کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۳۳۷۵

کارشناس فلسطینی برخی اهداف طرح اشغال را تشریح کرد

یک کارشناس فلسطینی از سه هدف اصلی رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های صهیونیستی در شرق قدس اشغالی در راستای اجرای طرح «معامله قرن» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خلیل التفکجی» کارشناس فلسطینی در امور شهرک‌های صهیونیستی، گفت که رژیم صهیونیستی از اجرای طرح الحاق مجموعه شهرک‌های «معالیه ادومیم» و «گوش عتصیون» سه هدف اصلی را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

التفکجی تصریح کرد که این سه هدف عبارتند از:

نخست: پایان دادن به هر گونه امکان تشکیل دولت فلسطین در کرانه باختری از طریق جداسازی شمال این منطقه از جنوب آن،

دوم: نهادینه کردن عنوان «قدس بزرگ» (به عنوان پایتخت اسرائیل)،

سوم: ممانعت از تشکیل پایتخت دولت فلسطین در شرق قدس.

این کارشناس فلسطینی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که وقتی از معالیه ادومیم اسم می‌بریم منظور مجموعه‌ای از شهرک‌های صهیونیستی است که مساحت گسترده‌ای از اراضی فلسطینی را دربرمی‌گیرد همچنانکه مسئله درباره گوش عتصیون نیز اینگونه است و منظور از آن مجموعه‌ای از شهرک‌های صهیونیستی است.

به گفته التفکجی، تعداد شهرک‌‌نشینان صهیونیست در معالیه ادومیم و گوش عتصیون، بیش از ۱۴۰ هزار نفر است و این دو مجموعه به اضافه شهرک ارئیل حدود ۱۰ درصد مساحت کرانه باختری را شامل می‌شوند.

او افزود که الحاق این دو شهرک صهیونیستی باعث می‌شود که طرح موسوم به قدس بزرگ اجرایی شده و از تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی ممانعت به عمل آید.

در طرح آمریکایی «معامله قرن» تشکیل پایتخت دولت فلسطین در کفرعقب یا اردوگاه شعفاط و یا شهرک ابودیس در شرق قدس پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: الحاق شهرک های صهیونیستی شرق قدس شهرک های صهیونیستی کارشناس فلسطینی دولت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «میس الجبل» یک شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه شهادت غیرنظامیان در شهرک میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه پنجم ماه مه ۲۰۲۴ شهرک مرگلیوت را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع، نظامیان و شهرک‌های صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی در روز جاری به ۱۰ عملیات می‌رسد.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک «میس الجبل»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین «کفریوفال» و «کفر گلعادی» را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست در حمله موشکی امروز به الجلیل و جولان اشغالی از سمت لبنان زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که از صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک به سوی الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.

کد خبر 6097688

دیگر خبرها

  • استاندارتهران جزئیات تشکیل استانهای تهران شرقی وغربی را تشریح کرد
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • نسل‌کشی به وقت رفح
  • فیلم/حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری