Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا دهقانی‌پوده مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه عصر امروز (دوشنبه) در میزگرد مجازی پیامدهای طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌ها تحت اشغال رژیم صهیونیستی که به میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، اظهار داشت: اولاً ما فلسطین و کرانه باختری را یک منطقه اشغالی می‌دانیم و بر اساس قواعد حقوق بین‌الملل، منطقه اشغالی حقوق ویژه ای دارد و سلطه اشغالگر، به ذات مسئولیت‌هایی را با خود به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی پوده ادامه داد: بر اساس قوانین بین‌الملل اشغالگر حق ندارد در اراضی اشغال شده شهرک بسازد، مردم را اخراج کند و خانه و مایملک آنها را خراب کند و جمعیتی را به آنجا ببرد. اسرائیل در دوران حیات خبیثانه خود همه این کارها را کرده و این یک جنایت جنگی است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی زمانی که با کمک رژیم آمریکا آمد و مجموعه‌هایی که در طی سال‌ها مشروعیت بین‌المللی یافته بود، مانند موسسات مربوط به آوارگان فلسطینی منحل کرد، نشان داد به دنبال بر هم زدن موازنه است. موضوع قدس هم موضوعی است که صهیونیست ها با همراهی آمریکا به زعم خود حل کردند.

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه افزود: موضوع آوارگان فلسطینی و شهر قدس موضوعی بود که هیچگاه فلسطینیان از زمان یاسر عرفات که برای فلسطینیان حیثیتی بود از آن نمی‌گذشتند؛ ولی آمریکا با اعمال فشار موازنه را بر هم زد. با اعلام رسمیت داشتن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط آمریکا، کنست تصویب کرد که سرزمین اشغالی دولت یهود است و این یک آپارتاید است و نتانیاهو دنبال اجرای آن است.

دهقانی پوده عنوان کرد: بر اساس این قانون کشور یهود، فلسطینیان باید از این سرزمین یا خارج شوند و یا در زندان بمانند. این جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. این موضوع روشن است که این اتفاقات خلاف موازین بشری و بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: اولین مسئول این پدیده خود رژیم صهیونیستی و دومین مسئول آمریکا است. در کنار آنها غربی‌ها از همان روز اول با این جریان همراهی کردند. منظور از غربی‌ها برخی کشورهای عربی هم هست. فقط برخی از فلسطینیان نبودند که به سراغ سازش رفتند، بلکه برخی دولت‌ها و سران عربی فلسطینیان را به سازش سوق دادند.

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه اظهار داشت: اسنادی که به تازگی منتشر شده‌است نشان می دهد که سران برخی کشورهای عربی از ابتدا با صهیونیست ها دم خور بودند.

دهقانی پوده ادامه داد: حضرت امام خمینی همیشه بر ملت ها تکیه داشتند و نام گذاری روز قدس نیز نشان دهنده تکیه بر ملت است. وحدت میان امت اسلامی و فلسطینیان مهم است. امام همیشه می‌فرمودند که توحید و وحدت کلمه مهم‌ترین نکات است که آنها نافی هرگونه ظلم پذیری است.

وی گفت: ما باید به سمت وحدت، تکیه بر مردم و تکیه بر قوای ذاتی خود بازگردیم. این موضوع اشتباه است که فکر کنیم موضوع فلسطین فقط مربوط به فلسطینیان و یا اعراب است. بلکه این موضوع جهانی است و همه آزادی خواهان باید آرمان فلسطین را دنبال کنند.

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه افزود: به فرمایش امام راحل ما یهود ستیز نیستیم، بلکه مخالف صهیونیسم هستیم. حضرت موسی کجا با ظلم همراه بود.راهی جز این نیست که بر ملت ها تکیه کنیم.

دهقانی پوده عنوان کرد: ما در ایران همواره از وحدت و مقاومت فلسطینان دفاع و حمایت کرده ایم و با آن همراهی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که انتفاضه اول رخ داد، موضوع اسلو پیش آمد و باعث شد انتفاضه خاموش شود و در همین زمان شاهد اشغالگری های صدام بودیم. همین باعث شد که ما به اسلو رسیدیم. در نهایت هم انتفاضه الاقصی پیش آمد. در هر کجا فلسطینیان با هم و در کنار هم بودند، پیروز شدند.

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه اظهار داشت: پویش تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی مگر دولتی است. مردم در اروپا و آمریکا هستند که تصمیم گرفته اند کالای ساخت اشغالگر را نخرند. چهره رژیم صهیونیستی در حال روشن شدن است. اقدامات صهیونیست ها سبب شده تا ماهیت آنها روشن شود.

دهقانی پوده ادامه داد: ما به اروپایی‌ها می‌گوییم آیا رفتار شما در موضوع الحاق کریمه به روسیه و الحاق جولان و کرانه باختری به رژیم اسراییل یکی است. مایه خجالت است که برخی کشورهای اسلامی با طرح الحاق کرانه باختری همراهی می‌کنند.

وی گفت: پیروزی در زمانی تحقق می‌یابد که نزدیک به پایان شده‌ایم. غفلت هم در نزدیکی پیروزی رخ می‌دهد. نباید خستگی را به دل راه دهیم و این مسیر ادامه خواهد یافت‌. آیندگان پیروزی را خواهند دید.

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه افزود: ظلم فاحشی که از سوی آمریکا و صهیونیستها بر فلسطینیان می‌رود، پایدار نخواهد بود و پیروزی ملت فلسطین نزدیک است.

کد خبر 4967523 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: خاورمیانه وزارت امور خارجه شورای راهبردی روابط خارجی رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا برجام حسن روحانی حجت الاسلام حسن روحانی اسحاق جهانگیری سید عباس موسوی وزارت امور خارجه هیئت دولت محمد جواد ظریف محمد باقر قالیباف ایران جمهوری اسلامی ایران خبرگزاری مهر مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی کرانه باختری دهقانی پوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئویی از تظاهرات در شهر یوتبری سوئد برای ابراز همبستگی با مردم نوار غزه و محکوم کردن جنگ اسرائیل در رسانه‌ها منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا