Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: مدیران استان با وجود تلاش برای مقابله با کرونا،از انجام امور توسعه‌ای استان غافل نشدند که تدوین و ابلاغ سند جهش تولید از آن جمله است.

وی اظهار داشت:  تدوین این سند با همکاری دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و با کسب نظر و مشورت با بزرگان استان به ۲ ماه به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی گفت: همه دستگاه‌های استان در حد اختیار قانونی که دارند نسبت به اجرایی شدن سند جهش تولید همه مساعی خود را بکار گیرند.

آقازاده افزود: احیا واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل یکی از اهداف این سند است و باید ۶۰ تا ۷۰ واحد معدنی تعطیل و نیمه فعال استان در سال ۹۹ راه اندازی شوند.

وی با ذکر یک مثال توضیح داد: یک واحد تولیدی در فراهان  با صرف۶۰۰ هزار به چرخه تولید برگشت که این امر موجب  تداوم اشتغال ۱۲۰ نفر شد و حتی این واحد موفق شد محصولات خود را با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی به کشورهای همسایه صادر کند.

آقازاده افزود: افزایش خود اتکایی به محصولات راهبردی، توسعه خطوط ارتباطی ریلی و جاده ای، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، توجه به توسعه صادرات و جلوگیری از واردات مواد اولیه از جمله مقوله هایی است که در سند جهش تولید باید به آن توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در هفته اخیر شمار مبتلایان به کرونا در استان روند افزایشی داشته است و در صورتی که این وضعیت ادامه یابد یکی از استان های بحرانی خواهیم بود.

استاندار مرکزی گفت: ستاد مقابله با کرونا در نشست پدافند زیستی تصمیماتی داشته است بنابراین باید مردم با همکاری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به جلوگیری از انتشار این بیماری همکاری کنند.

آقازاده افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر زمانی که کشور به کمک و مشارکت این بخش نیاز داشته خالصانه وارد میدان خدمت رسانی شده است.

وی اظهار داشت: سپاه مجموعه ای منسجم برای خدمتگذاری در بخش های مختلف است و این وظیفه را در حوادث طبیعی به نحو شایسته انجام داده است.

دشمنان در حال تولید اطلاعات علیه ایران هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: یکی از قدرت های اصلی در عصر کنونی قدرت اطلاعات، انتشار و اشراف اطلاعاتی است و دشمنان در طول شبانه روز در حال تولید اطلاعات علیه کشور و ملت ما هستند.

بهروز اکرمی افزود: دشمنان اطلاعات غلط به مردم ایران القا و وانمود می کنند که مدیرانی فاسد، ناکارآمد و دارای سوء مدیریت؛ کشور را به سوی تباهی و سیاهی می کشانند.

وی اظهار داشت: در این شرایط هیات وزیران مردادماه ۹۷ تشکیل شوراهای اطلاع رسانی استان ها را با هدف مقابله با نفوذ رسانه‌ای دشمن تصویب کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شایعات در بستر بی‌اطلاعی شکل می گیرد و ایجاد شبه اطلاعات دو پهلو منجر به مشکلاتی می‌شود که باید برای آن راهکار یتدوین شود.

اکرمی افزود: بدون ارتباط با مردم نمی‌توان سازمانها را به درستی مدیریت کرد و وقتی ارتباط با مردم شکل بگیرد قدرت به وجود خواهد آمد بنابراین مدیران باید اطلاعات را شفاف و ساده به مردم ارایه دهند.

وی اظهار داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی استان تعامل مطلوبی با رسانه‌ها ندارند و بر همین اساس ادارات استان  در خصوص نحوه تعامل با مطبوعات و رسانه‌ها دسته‌بندی می‌شوند.

سپاه متعلق به همه ملت و جامعه اسلامی است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: سپاه متعلق به همه ملت و جامعه اسلامی است و این مجموعه نهادی است که برای صیانت از انقلاب و مردم شکل گرفته است.

سردار محسن کریمی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی در دفاع مقدس و دوران پس از آن دارد.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمثال سردار شهید سلیمانی است و این مجموعه انقلابی، ولایی و جهادی برای خدمت به مردم بنا شده است.

فروش اموال مازاد دولتی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی هم گفت: یک‌هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان اموال مازاد دولتی در استان باید به فروش برسد و ارقام آن به صورت ریالی تامین شود  که تعیین تکلیف این مهم بر عهده استانداری است.

«حسن میرزاخانی» افزود: تاکنون دستگاههای اجرایی استان ۹ ملک را برای فروش معرفی کرده اند و اموال فاقد سند و یا معارض، قابل فروش نیستند.

وی اظهار داشت: مدیران استان بکوشند اولویت اول تامین نیاز دستگاه‌های استانی در فروش اموال مازاد را مورد توجه قرار دهند و در صورتی که هزینه دستگاههای اجرایی تامین نشود به ویژه در پرداختی نیروها مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

استان مرکزی دارای رتبه هفتم کشور در شاخص توسعه ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: وضعیت استان در شاخص توسعه یافتگی ارتباطات در جایگاه هفتم کشور قرار گرفته است.

لادن مهدوی‌هزاوه افزود: در مرحله نخست اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی، ۴۹۱ نقطه روستایی استان از اینترنت نسل چهارم پرسرعت بی‌سیم بهره‌مند شدند و ۵۴۱ روستای دیگر  نیز در مرحله دوم طرح توسعه ارتباطات روستایی از محل USO از  اینن خدمات برخوردار می‌شوند.
وی، با اشاره به اینکه ۸۴ درصد از جاده های استان زیر پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل است، اظهار داشت: یک هزار و ۱۱۷ روستا دارای ارتباطات و یک هزار و ۵۹ روستا دارای تلفن خانگی هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: تمامی مناطق شهری استان مرکزی دارای سرویس اینترنت ۴G هستند و بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت استفاده می‌کنند.
مهدوی هزاوه افزود: ۲۳ درصد جمعیت این استان در روستاها و ۷۳ درصد در شهرهای استان سکونت دارند و پوشش اینترنت جمعیت شهری به اینترنت با کیفیت ۴G  و ۳G برقرار است و مشکلی در ارایه اینترنت در این مناطق وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امکان دسترسی به شبکه اینترنت در ۶۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم شده و ارایه سرویس اینترنت مناسب به بخش عمده‌ای از روستاهای فاقد سرویس در قالب یک طرح، با اجرای بیش از ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری امسال در سطح استان مرکزی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

اظهارات رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز گفت: مصداق بارز پارک علم و فناوری ایجاد نیروهای متخصص و آشنا با کسب و کارهای نوین است.

«محمد رفیعی»  افزود: استان مرکزی در طرح «جوان رشد» با پایش بین پنج استان، منتخب شناخته شد.

وی اظهار داشت: هرچه زیرساخت دانشگاهها افزایش یابد ارزش افزوده پایدار و میزان اشتغال فارغ التحصیلان نشان می دهد که این مجموعه موفق عمل کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: شرکت‌های دانش بنیان کلید رفع وابستگی کشور به محصولات خارجی هستند بنابراین باید بوروکراسی اداری آنان به حداقل برسد.

رفیعی افزود: این شرکت ها به عنوان ابزار پایدار توسعه می‌توانند در ارتقا جایگاه علمی و تولید محصولات دانش بنیان موفق عمل کنند.

رفیعی افزود:شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مرکزی به عنوان یک پارک پیشرو توانسته اند ۲ میلیون و ۵۷۳ یورو درآمد داشته باشد.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۰ دانش آموخته در قالب واحدهای فناوری در پارک این استان مشغول فعالیت هستند.

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق تاکید کرد و گفت: تامین برق پایدار از اهداف مهم این صنعت در استان مرکزی است.

«محمد اله داد» افزود:امسال ۱۱درصد در مصرف برق در بخش سرمایشی و غیر مولد افزایش به وجود آمده است.

وی اظهار داشت: در ۳۱ خرداد امسال مصرف ۹۲۳ مگاوات برق در استان به ثبت رسید که در ماه گرم سال ۳۱ تیرماه سال گذشته ۹۱۹ مگاوات مصرف ثبت شده بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در صورتی که مشترکان با این شبکه همکاری کنند می توان ۵۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

اله داد افزود: ۷۸ دستگاه از ۱۲۹ دستگاه اجرایی استان در سال جاری  با مجموعه برق استان همکاری نداشته‌اند و ۵۱ دستگاه در زمان اوج مصرف با صنعت برق استان همکاری کردند.

وی با بیان اینکه،دولت در حوزه برق سالانه ۱۷ میلیارد دلار یارانه پرداخت می‌کند، اظهار داشت: ۱۷۵ میلیارد تومان مطالبات معوق برق استان است.

در این نشست شماری از مدیران جدید استان از جمله رییس کل دادگستری، مدیر صندوق کارآفرینی امید، مدیر امور شعب بانک صادرات، مدیرکل فنی و حرفه‌ای، سرپرست میراث فرهنگی، تعزیرات حکومتی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی  شدند.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ساکن هستند.

برچسب‌ها استانداری مرکزی جهش تولید جلسه شورای اداری سیدعلی آقازاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مرکزی جهش تولید جلسه شورای اداری استانداری مرکزی جهش تولید جلسه شورای اداری پارک علم و فناوری استان مرکزی استان مرکزی گفت سند جهش تولید برق استان یک هزار مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

علی اکبر حسینی محراب گفت: حتی یک کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن جاده در این استان پذیرفتنی نیست.

او می‌گوید: طرح‌هایی باید در خوزستان تعریف و اجرایی شود که گرهی از مشکل مردم باز کند و دستگاه‌های استان باید از هر اقدام نمایشی و بی ثمر پرهیز کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های طرح مسکن ملی باید پیش از بهره برداری و سکونت مردم تکمیل شود گفت: تمام دستگاه‌های متولی در استان مکلف هستند پیش از واگذاری به مردم، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسفالت طرح‌های مسکن ملی را تکمیل کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه خوزستان نیاز به مدیران قوی و با انگیزه دارد تصریح کرد: هزینه تشریفات در دستگاه‌ها و برنامه‌های استان باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

این مقام مسئول با توصیه دستگاه‌های دولتی به ارتباط با مردم ادامه داد: مسوولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش ارتباط مردمی خود را تقویت کنند.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های خوزستان باید از کار تشریفاتی خودداری کنند و تمام همت خود را صرف خدمت شبانه روزی به مردم و گره گشایی از مسایل مبتلا به استان کنند.

او مراقبت از بیت المال را ماموریت همیشگی دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: مدیران و دستگاه‌های استان از هدیه دادن به مدیران بالادستی که به استان و یا شهرستان‌ها سفر می‌کنند به طور جد پرهیز کنند.

استاندار خوزستان، حراست از اراضی کشاورزی کلاس یک و ۲ خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه دستگاه‌ها نسبت به حراست از زمین‌های خوب و با کیفیت استان مسوولیت دارند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی باغ ویلاهای اجاره‌ای در خوزستان گفت: ضابطه مند بودن و ساماندهی فعالیت این باغ ویلاها باید در دستور کار قرار گیرد.

حسنی محراب تاکید کرد: خوزستان استانی فرهنگی است به همین دلیل جهت گیری گردشگری در این استان نیز باید رنگ و بوی فرهنگی و متناسب با فرهنگ اصل و هویت بومی داسته باشد.

حسینی محراب با انتقاد از نگاه اداری جوانان استان به اشتغال و خلاصه شدن به کار دولتی و اداری گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و خوداشتغالی در خوزستان باید تقویت شود تا مشکل اشتغال در این استان حل شود.

وی استانداردسازی محصولات تولید را ضروری دانست و ادامه داد: اولویت اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید بازاریابی برای فروش و بسترسازی صادرات تولیدات و محصولات کشاورزی باشد.

حسینی محراب با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه خوزستان و گره گشایی از مسایل این استان گفت: در حالی که میانگین افزایش اعتبار امسال استان‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد است، اعتبارات خوزستان رشد ۷۳ درصدی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به خوزستان است.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای خوزستان دارای پیست‌های موتورسواری شده‌اند گفت: احداث پیست موتورسواری و تعیین مکان برای فعالیت حرکات نمایشی موتوری و خودرویی در دزفول نیز باید اجرایی شود.

استاندار خوزستان، دزفول را شهر عالم پرور و نخبگانی دانست و ادامه داد: شهرستان دزفول در ۲ سفر استانی رییس جمهور دارای مصوبه‌های خوبی است که اجرایی کردن این مصوبه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • دپوی میلیاردی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه