Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:59:38 GMT

رعایت حقوق معلولان در جامعه ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۴۲۶۶

رعایت حقوق معلولان در جامعه ضروری است

اصغر مکارم گفت:جامعه باید به سمتی برود که حق معلولان را همان چیزی که هست به آنها بدهد تا مشکلاتشان رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امروز ۱۶ تیر رئیس اداره بهزیستی جیرفت با هدف تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اداره بهزیستی این شهرستان با حضور در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت لوح تقدیری به نمایندگی از مدیرکل بهزیستی استان کرمان، تقدیم وی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«اصغر مکارم» در این دیدار، گفت: اگر جامعه، افراد تحت پوشش بهزیستی را به همین اندازه که هستند، می دید مشکل آنها برطرف می شد، مشکل این است که این افراد به همان اندازه ای که هستند، دیده نمی شوند و این موجب می شود پارک، مدرسه و غیره بدون مناسب سازی احداث شود و معلولان و سالمندان نادیده گرفته شوند، جامعه باید به سمتی برود که حق معلولان را همان چیزی که هست به آنها بدهد تا مشکلاتشان رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره بر لزوم مشارکت نهادها و مردم در توان بخشی اجتماعی افراد تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: معلولان به عنوان بخشی از جامعه نیازمند امکاناتی هستند که مسئولیت ذاتی نظام ایجاد زمینه های لازم برای رفع نیازهای آنها است، فراهم کردن موقعیت آموزشی برای معلولان حتی برای سرگرم شدن آنها و یا این که حرفه ای در حد شرایط وی ایجاد شود تا بخشی از  شرایط خانواده معلول را به شرایط مطلوب تبدیل کند.

وی افزود: آسیب پذیرترین گروه جامعه تحت پوشش بهزیستی هستند، در این وضعیت شیوع کرونا معلولان و سالمندان جمعیتی هستند که این روزها بیشتر باید مراقب آنها بود تقریبا 90 درصد فوت ناشی از کرونا در افراد بالای 70 سال است که معمولا بیماری زمینه ای داشته اند، معلولین در شرایط کرونا به شدت در خطر هستند.

مکارم تصریح کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حوزه توان پزشکی و بحث های اشتغال و ارائه خدمات به افراد نیازمند در حد مقدورات آماده کمک هستیم، بهزیستی جزو نهادهایی است که باید با کمک سایر نهادها اداره شود و خود برای ارائه خدمات هماهنگ کننده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که بهزیستی دنیایی است که وظایف خیلی سنگین با اعتبارات کم دارد و البته اخیرا بهتر شده اما آنچه که باید باشد نیست، عنوان کرد: افرادی که بهزیستی با آنها سر و کار دارد، معمولا در دهکهای پایین جامعه هستند و گاهی مواقع حداقل های زندگی را ندارند از این نظر کار شما بسیار سخت است مطمئنا نمی توان رضایت آنها را جلب کرد اما همین که بتوان دست آنها را گرفت و در بحث مشاوره پشتوانه ای برای آنها شد کمک خوبی است ما نیز در حد توان آماده همکاری با بهزیستی هستیم.

 

اجرای طرح های بهزیستی نیازمند همکاری و مشارکت سایر نهادها است


«محمدرضا نژاد» در این دیدار، گفت: به پاس زحمات و همکاری های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در اجرای طرح های بهزیستی به ویژه در حوزه پیشگیری و مدیریت آسیب های اجتماعی، طرح های پیشگیرانه و حتی درمان مددجویان بهزیستی، نیاز بود با نگاهی که این مجموعه در خدمت رسانی و همکاری دارد، از آنها تجلیل شود.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت افزود: اجرای طرح های بهزیستی نیازمند همکاری و مشارکت سایر نهادها است و باید از ظرفیت های یکدیگر در این راستا استفاده کنیم وگرنه بسیاری کارها ابتر می ماند، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از جمله نهادهایی است که نگاه مشارکتی و کار جمعی دارد و امروز برای تجلیل و تشکر از این همکاری ها تقدیرنامه ای از سوی مدیرکل بهزیستی کرمان به رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اهدا شد.
 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از معلولان معلولان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال