Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چرخشی آشکار دولت انگلیس قصد دارد استفاده از تجهیزات هوآوی در توسعه شبکه نسل پنجم مخابراتی این کشور را ممنوع کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی،‌گزارشات حاکی از آن است که دولت انگلیس در چرخشی آشکار قصد دارد استفاده از تجهیزات هوآوی در شبکه نسل پنجم مخابرات این کشور را تا پایان سال جاری متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که انگلیس در ماه ژانویه به شرکت هوآوی اجازه داده بود تا در توسعه شبکه پنج جی مشارکت کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی این تصمیم با هدایت یکی از بخش‌های سازمان جاسوسی این کشور انجام شده است و دلیل آن تحریم‌های آمریکا بوده است.

گزارش این واحد قرار است این هفته به بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، ارائه شود.

وزرای عضو شورای امنیت انگلیس هم قصد دارند طی دو هفته آینده در تغییر سیاستی آشکار طرح ممنوع شدن استفاده از تجهیزات هوآوی را در شبکه مخابراتی این کشور را تصویب کنند.

روزنامه ساندی تایمز انگلیس گزارش داد ممکن است شرکت هوآوی تا سال‌های 2026 و 2027 از شبکه مخابراتی این کشور به طور کامل حذف شود.

بیش از یک سال است که دولت آمریکا در تلاش است تا متحدان خود را بر آن دارد که استفاده از تجهیزات هوآوی را در شبکه مخابراتی خود کنار بگذارند.

واشنگتن مدعی است که استفاده از هوآوی اشتراک گذاری داده‌های اطلاعاتی بین انگلیس و آمریکا را به خطر انداخته و از نظر امنیتی مخاطره آمیز است.

واشنگتن می‌گوید دادن مجوز برای حضور هوآوی در بازار مخابراتی انگلیس دیوانگی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس هوآوی توسعه بوریس جانسون استفاده از تجهیزات هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند