Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@03:36:32 GMT

ظریف: برجام بزرگترین دستاورد من بود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۴۹۹۳

ظریف: برجام بزرگترین دستاورد من بود

وزیر خارجه ایران در نشست مجازی گفت‌وگوی مدیترانه‌ای گفت نجات توافق هسته‌ای برجام ممکن است.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در جلسه نشست مجازی گفت‌وگوی مدیترانه‌ای ISPI گفت چنانچه طرف‌های اروپایی به تعهداتشان عمل کنند نجات برجام ممکن است.

ظریف گفت: «چنانچه طرف‌های اروپایی اجرای آنچه توافق کرده‌اند را آغاز کنند نجات برجام ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ظریف در این نشست گفت بودجه دفاعی ایران سالانه ۱۶ میلیارد دلار است در حالی که آمریکا سه برابر این رقم را هر سال به عربستان سعودی سلاح می‌فروشد.

بیشتر بخوانید: ظریف از علت نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت

وزیر خارجه ایران درباره اقدام تهران برای کاستن از تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای گفت: «کاری که ما کرده‌ایم بر خلاف برجام نیست بلکه در چارچوب این توافق بوده است.»

ظریف در بخش دیگری از سخنانش گفت: «امروز ما با دو ویروس مواجه هستیم. یکی ویروس کرونا و دیگری یکجانبه‌گرایی.»

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همان کارهایی را علناً انجام می‌دهد که سایر دولت‌های آمریکا پشت پرده انجام می‌دادند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره صلح در سوریه گفت: «ما نباید برای صلح در سوریه پیش‌شرط داشته باشیم.»

او همچنین گفت: «لازم است همه ما ملاحظات سیاسی را کنار گذاشته و به کمک‌های بین‌المللی برای اهداف انسان‌دوستانه رو بیاوریم.»

ظریف در این کنفرانس خبری گفت که بزرگترین دستاوردش برجام بوده است. او گفت: «بزرگترین دستاورد من برجام بود: ما توانستیم با دیپلماسی مسئله‌ای را حل کنیم که می‌توانست به جنگ منجر شود.»

وی در ادامه گفت: «بزرگترین تأسفم است که نتوانستم همسایگانمان را قانع کنم که باید در خصوص امنیت منطقه با هم همکاری کنیم.»

سخنرانی ظریف در نشست مجازی گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای صورت گرفت.  این گفت‌وگو به همت دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران IPIS و موسسه مطالعات سیاست خارجی ایتالیا ISPI و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم در قالب نشست‌های مرتبط با اجلاس ۲۰۲۰ گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای MED برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه هفته گذشته نیز در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ به صورت مجازی شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: ۴۱ سال تلاش آمریکا برای به زانو درآوردن ملت ایران شکست خورده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم دونالد ترامپ امور خارجه ایران توافق هسته ای دستگاه دیپلماسی ایران برجام ایران آمریکا محمد جواد ظریف عربستان سعودی تهران سوریه توافق هسته ای برجام ترامپ مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است