Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید حدیقی رئیس کمیته فنی شیرجه در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تمرین نداشتن در آب به ورزش شیرجه آسیب جدی زده است. ورزش آبی بدون استخر معنا ندارد، چرا که لازمه تمرینات ما تمرین در آب است. بدنسازی و آمادگی جسمانی جزو شیرجه محسوب می شود و امری جدا نشدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدیقی در ادامه گفت: برخی تمرینات را می‌توان در خشکی انجام داد، اما این تمرینات بسیار ابتدایی هستند. همچنین  شرایط ایده آلی برای برگزاری اردو‌های تیم ملی در استخر وجود ندارد.  

او بیان کرد: ما برنامه ریزی کردیم حمید کریمی ملی پوش شیرجه که از طرف فینا، بورسیه روسیه بود، در کنار تیم ملی شنا در استخر قهرمانی آزادی تمرین کند. البته این قدام کمی طول می‌کشد، چرا که باید از او تست کرونا گرفته شود. اگر همه شرایط خوب پیش برود کریمی از هفته آینده تمرین در آب را آغاز خواهد کرد. البته او تمرینات بدنسازی خود را رها نکرده است و در طول این مدت زیر نظرمربی تیم ملی تمرینات خشکی را دنبال کرده است. شیرجه رشته وابسته به آب است و بدون آب معنا ندارد.  

حدیقی درباره تمرینات تیم ملی شنا اظهار کرد: برنامه‌ تمرینی بازیکنان از طریق فضای مجازی به شیرجه رو‌ها اعلام می‌شود و مربیان تیم ملی بر تمرینات آن‌ها نظارت می‌کنند. استان‌های مرکزی، آذربایجان  و البرز تمرینات بدنسازی را به خوبی دنبال می‌کنند.  

رئیس کمیته فنی شیرجه عنوان کرد: با توجه به اینکه استان تهران از نظر شیوع ویروس کرونا در مرز قرمز قرار دارد باید شرایط برای آغاز تمرینات تیم ملی شیرجه فراهم شود. هنوز شرایط به گونه‌ای نیست که بازیکنان در تهران در اردو‌های تیم ملی حضور پیدا کنند.

او اظهار کرد: باز شدن استخر‌ها بیشتر به علت جبران خسارت‌های مالی مالکان استخر‌ها است. اجرای دستورات بهداشتی در استخر‌ها تقریبا بسیار دشوار است. برای مثل اگر استخر ۲هزار متر مساحت داشته باشد باید کل این مساحت از نظر بهداشتی مدام کنترل شود. ما نگران سلامتی ورزشکاران هستیم و برای اجرایی کردن اردوهای تیم ملی جوانب احتیاط را می‌سنجیم.

بیشتر بخوانید

تمرین در آب، بعد از یک وقفه زمانی ۴ ماهه دشوار بود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شنا تیم ملی شیرجه ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: دادستانی با مقصران غرق شدگی پسر بچه ای در استخر شهید هاشمی نژاد این شهر برخورد می کند.   محمد حسین درودی افزود: غرق‌ شدن یک پسربچه در استخر شهید هاشمی‌ نژاد اواخر فروردین ماه امسال اتفاق افتاد.   وی اضافه کرد: در این حادثه پسربچه‌ ای که در قالب یک اردوی تفریحی با یک جمع ۳۵ نفره به استخر آمده بود غرق شد.   دادستان مشهد گفت: درصد تخلف و خطای همه افراد دخیل در این حادثه از جمله ناجیان استخر، مسپولان استخر، افرادی که بچه‌ ها را برای اردو یا هر موضوع دیگری به استخر اعزام کرده بودند و دیگر عوامل بعد از جمع‌ بندی و نظر کارشناسی و بازپرسی، براساس ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی اعلام می‌ شود تا بعد از آن، پرونده برای صدور حکم به دادگاه ارائه شود.   طبق گفته یکی از نزدیکان متوفی، وی در قالب اردویی روز ۲۴ فروردین ماه به استخر شهید هاشمی نژاد اعزام شده بود.

دیگر خبرها

  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی