Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:کمیته گذرگاه‌های مرزی عراق روز دوشنبه از موافقت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با از سرگیری مبادلات تجاری در گذرگاه‌های مرزی «شلمچه» (خوزستان) و «مندلی» (سومار استان کرمانشاه) خبر داد.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، «عمر عدنان الوائلی» رئیس این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مصطفی الکاظمی با ازسرگیری مبادلات تجاری به میزان ۲۵۰ مورد در یک روز و به مدت دو روز در هفته از گذرگاه شلمچه در استان بصره و گذرگاه مندلی در استان دیالی موافقت کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الوائلی افزود: «به دنبال موافقت نخست وزیر، نهادهای بهداشت و سلامت در دو استان البصره و دیالی باید تدابیر بهداشتی لازم برای تضمین سلامت جان کارگران و کالاهای وارداتی و اطمینان از عاری بودن آنها به ویروس کرونا را اتخاذ کنند و این امر از طریق ضد عفونی کردن کالاها در نقطه مبادله مرزی و اجازه ندادن به افراد برای ورود به گذرگاه‌ها امکان پذیر است».رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی عراق گفت: «از سرگیری مبادلات تجاری در این دو گذرگاه نظیر گذرگاه زرباطیه (مرز مهران در استان ایلام ایران و استان واسط عراق) خواهد بود».
رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی دولت عراق گفت: «گذرگاه‌های مرزی زمینی عراق با ایران و کویت از نیمه‌های مارس گذشته به دنبال شیوع کرونا فعالیت‌های تجاری و تردد مسافران را متوقف کرده بود و حالا ازسرگیری کار آن منفعت بزرگی برای اوضاع اقتصادی دو استان خواهد داشت و موجب فعال شدن بازارها و تضمین ثبات قیمت‌ها می‌شود، علاوه بر اینکه عوائد آن می‌تواند به کاهش بحران مالی و اقتصادی عراق در اوضاع فعلی کمک کند».
گذرگاه‌های مرزی با ایران از قریب به چهار ماه پیش و با شیوع ویروس کرونا در ایران بسته شده است. برچسب ها: نخست وزیر عراق ، شلمچه ، سومار

منبع: خرداد

کلیدواژه: نخست وزیر عراق شلمچه سومار گذرگاه های مرزی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفر به عربستان در دیدار با همتای عربستانی خود 5 پیشنهاد مطرح کردم که همه مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش فارس؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس 50 امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: « در عربستان گفتگوی بسیارسازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم.

فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند