Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:17:52 GMT

استاندار:آمار طلاق در خوزستان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۵۷۷۰

استاندار:آمار طلاق در خوزستان کاهش یافت

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در آیین رونمایی از ۲ طرح پژوهشی و کتابچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در سال ۹۵ از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شد که این رقم در حال حاضر در هر پنج ازدواج به یک طلاق کاهش یافته است. دست یابی به این شاخص حاصل اقدامات و طرح هایی است که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با وجود اینکه آمار ازدواج در خوزستان همانند سایر نقاط کشور کاهش یافته اما میزان طلاق نیز در استان خوزستان کاهش یافته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای تاثیر گذاری هر چه بهتر و بیشتر طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی لازم است عملکرد طرح های پژوهشی ارزیابی شود و نتایج طرح ها مورد رصد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح های حوزه پیشگیری باید عملکردی باشد ادامه داد: طرح های پژوهشی نباید به صورت تئوری باشد بلکه باید این طرح ها عملیاتی و کاربردی باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: ۲ دهه از حساس ترین لحظه زندگی هر فردی در مدرسه طی می شود که باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی که دانش آموزان با آن ها درگیر هستند طرح ها و پژوهش های کاربردی انجام شود.

وی همچنین با اشاربه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: این سند در برش استانی توسط اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده تا بر اساس این سند تحول اساسی در سیستم آموزشی استان ایجاد شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر دانش آموزان در مدارس به گونه ای تربیت شوند که جستجوگر و پژوهشگر باشند در آینده می توانند در حوزه های مهارتی موفق تر عمل کنند.

سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است

معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست گفت: سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است که نیازهای حال و آینده آموزش و پرورش را پیش بینی می کند.

حرج چلداوی ادامه داد: این سند در سطح وزارتخانه تهیه شده که برش استانی آن از سوی آموزش و پرورش تهیه شده و امروز رونمایی شد.

وی گفت: در این سند هشت هدف کلان،  ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۲۳ راهکار ارئه شده است.

وی گفت: تا پایان خرداد ماه آموزش های لازم این سند به نمایندگان ۴۰ منطقه آموزشی استان ارائه شد و تا پایان تیر ماه جاری نیز برنامه های این سند در آموزش  پرورش مناطق استان تطبیق و عملیاتی خواهد شد.

۲ طرح پژوهشی ارزیابی جامع برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم و کتابچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خوزستان امروز با حضور جمعی از مدیران این استان رونمایی شد.

برچسب‌ها طلاق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استانداری خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استانداری خوزستان طلاق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استانداری خوزستان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آسیب های اجتماعی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس جایگاه تحقق عدالت آموزشی است و سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابراز داشت: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است برای تقویت و ارتقا جایگاه آن باید برخی از محدودیت‌ها را بر داشته واختیاراتی را به این مدارس تفویض کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است