Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@13:42:03 GMT

نقش عربستان در روند جنگ و صلح افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۵۹۲۲

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، خبرگزاری دید طی گزارشی آورده است، عربستان سعودی موافقت‌نامه‌های دفاعی و توسعه‌ای قابل توجهی را با دولت افغانستان امضا کرده‌ است، در حالی که مردم افغانستان می‌گویند شیوخ عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مخفیانه میلیاردها دلار پول را به سازمان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها می‌پردازند تا آینده نسل بعدی این کشور را شکل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان شروع جنگ آمریکا در افغانستان، ۱۵۰ هزار نفر در این کشور کشته و نیم‌ تریلیون دلار خرج شده است، اکنون ایالات متحده سعی دارد که نیروهای خود را از افغانستان خارج کند و مردم افغانستان را تنها بگذارد تا با خود بجنگند.

در چنین شرایط، رهبران افغانستان خواسته‌های خود را با قدرتی که ممکن است نقش حیاتی در دموکراسی و تعامل با طالبان داشته باشد، تجدید کرده‌اند اما این قدرت ایالات متحده نیست؛ بلکه عربستان سعودی است.

عربستان سعودی موقعیت بی‌نظیری در جنگ افغانستان دارد که با هر دو جناح هم با حکومت و هم با طالبان ارتباط دارد.

مدتی است که عربستان سعودی از ماموریت آمریکایی‌ها و حکومت افغانستان حمایت کرده و حتی به نمایندگی از آن‌ها مخفیانه برای صلح تلاش نموده است.

در حین زمان، عربستان سعودی موافقت‌نامه‌های دفاعی و توسعه‌ای قابل توجهی را با دولت افغانستان امضا کرده‌ است. اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، وعده حمایت افغانستان از ائتلاف نظامی عربستان سعودی در یمن را داده است.

در عوض، غنی از حاکمان عربستان سعودی خواسته تا کانال‌های مالی شیوخ ثروتمند آن کشور را به روی طالبان قطع و این گروه را به گفت‌وگو تشویق کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE

دو مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ به میزبانی عربستان سعودی تایید شدند.

رویداد پادشاهی رینگ در ورزشگاه Jeddah Superdome شهر جده عربستان سعودی در تاریخ 25 می برگزار خواهد شد.

طرفداری | به دنبال آنچه در ماندی نایت راو صبح امروز اتفاق افتاد، 2 بازی مهم برای رویداد پادشاهی رینگ به ثبت رسیدند.

سمی زین، کشتی گیر سوری تبار که انتظار می‌رود از حمایت کامل هواداران هم نژادش برخوردار باشد، در دیداری 3 نفره برابر برانسن رید و چد گیبل از کمربند بین قاره‌ای دفاع خواهد کرد. همچنین در مسابقه‌ای دیگر، بکی لینچ برای دفاع از کمربند قهرمانی جهان WWE به مصاف لیو مورگان خواهد رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان