Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@17:02:29 GMT

رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۶۲۴۰

رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، غذا‌های پر رنگ می‌توانند تاثیر خیره کننده‌ای بر سلامتی افراد بگذارند. رژیم رنگارنگ می‌تواند خطر ابتلا به کرونا یا بیماری‌های مزمن را نیز تا حدودی کاهش دهد.

غذا‌های قرمز

غذا‌های قرمز خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار محافظی دارند. فیتوشیمیایی آن‌ها می‌تواند تومور‌ها را در بدن ما مهار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوجه فرنگی، هندوانه، گریپ فروت و موارد مشابه با لیکوپن موجود در خود با آنتی اکسیدان علیه سرطان مبارزه می‌کنند. با این حال، گوجه فرنگی پخته شده قوی‌ترین سطح لیکوپن را ارائه می‌دهد. سیب قرمز نیز منبع عالی کوئرستین است، آنتی اکسیدانی که رادیکال‌های آزاد سلول‌های آسیب دیده را سرکوب می‌کند و می‌تواند مانع از پیری زودرس، بیماری قلبی و سرطان شود. تربچه، گیلاس، کلم قرمز، توت فرنگی، زغال اخته و انگور قرمز حاوی آنتوسیانین، یکی دیگر از آنتی اکسیدان‌های ضد سرطان است که همچنین می‌تواند به بهبود گردش خون، کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

غذا‌های آبی و بنفش

میوه‌ها و سبزیجات آبی و بنفش پر از آنتی اکسیدان ها، به خصوص آنتوسیانین است. این خواص در انواع توت‌ها فراوان است. آلو، زغال اخته، توت سیاه و آب میوه‌های توت سرشار از مزایای ضد تومور هستند. آنتوسیانین به محافظت از پوست در برابر آفتاب، کاهش خطر سکته مغزی، بهبود حافظه و محافظت از سیستم قلبی عروقی در برابر پلاک و آسیب کلسترول LDL کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید، انگور بنفش بهترین منبع رسوراترول، یک ترکیب طبیعی گیاهی است که با بیماری‌های مربوط به سن مقابله می‌کند.

غذا‌های نارنجی و زرد

برای مصرف ویتامین C. و A.، میوه‌ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ را در بشقاب خود قرار دهید. فلفل دلمه‌ای زرد، پاپایا و مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت سرشار از ویتامین C. و تقویت کننده ایمنی بدن هستند. سیب زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل با آنتی اکسیدان بتاکاروتن، "پیشرو در تامین ویتامین A"، هستند. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A. تبدیل می‌کند. این به سالم ماندن پوست ما کمک می‌کند وعملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید را کاهش می‌دهد.

غذا‌های سبز

سبزیجات سبز تیره مانند کلم بروکلی، اسفناج، کلم بروکسل حاوی آنتی اکسیدان محافظ چشم است. سبزیجات حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. با این حال، اسفناج، کلم بروکلی و کلم حاوی مقدار زیادی کلسیم، آهن و ویتامین‌های گروه B. هستند. فولات، یکی از مهمترین ویتامین‌های گروه B. برای زنان در سن باروری است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات در نوزادان کمک کند. فولات همچنین در آووکادو و مارچوبه یافت می‌شود که از بیماری‌های قلبی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

غذا‌های سفید

سبزیجات سفید مانند قارچ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند در حالی که سیر و پیاز حاوی مقادیر زیادی آلیسین هستند (آنتی اکسیدانی است که باکتری‌ها و عفونت‌ها مبارزه می‌کند و خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد). همچنین می‌توانید از گل کلم نیز مقدار زیادی فیبر، ویتامین C. و فولات دریافت کنید.

پربیننده ترین علائم جدید ابتلا به کرونا چیست؟ چگونه از آلودگی چشم‌ها به ویروس کرونا جلوگیری کنیم؟ حریرچی: استفاده از ماسک‌های طبی و N۹۵ توصیه نمی‌شود چه دارویی برای درمان کرونا موثر است نشانه‌هایی که باید کمتر پنیر بخورید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افسردگی خطر ابتلا به بیماری زنان سبزیجات سیستم ایمنی بدن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت آنتی اکسیدان خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی

آب سیب زمینی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، ویتامین‌های مختلف B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد، است. اکثر مواد مغذی در پوست سیب زمینی قرار دارند، بنابراین مهم است که هنگام تهیه آبش در خانه، پوستش را نگیرید.

به گزارش بهداشت نیوز، آب سیب زمینی به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی فواید زیادی دارد و تاثیرات چشمگیر سلامت آب سیب زمینی شامل جلوگیری از پیری، کمک به هضم، بهبود زخم، حمایت از کبد، بهبود گردش خون، تنظیم تولید هورمون، و ... است.

بهبود سلامت قلبی با آب سیب زمینی:

مقدار قابل توجهی از پتاسیم در یک لیوان آب سیب زمینی وجود دارد، بیش از ۵۰% مصرف روزانه شما. این بدان معنی است که روز خود را با یک لیوان از این آب شروع کنید که باعث کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی شما می‌شود و همچنین باعث کاهش تنش در رگ‌های خونی و عروق، و در نتیجه فشار خون می‌شود. این نیز خطر ابتلا به حمله قلبی، آترواسکلروز و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

درمان برای میگرن با آب سیب زمینی:

گفته شده است که سیب زمینی خام و آبش قرن هاست که در پزشکی سنتی اروپا استفاده می‌شود. یک تکه از سیب زمینی یا آب سیب زمینی را روی پیشانی و گیجگاه خود برای بهبود درد، استرس و حتی میگرن قرار دهید.

کمک به درمان بیماری کلیه با آب سیب زمینی:

مصرف منظم آب سیب زمینی با عملکرد بهتر کلیه و کاهش خطر ابتلا به تشکیل سنگ کلیه همراه است. تحقیقات زیادی در این زمینه گزارش نشده است، اما بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که درمان با آب سیب زمینی برای آن‌ها کار می‌کند.

آب سیب زمینی برای جلوگیری از بیماری قلبی عروقی:

آب سیب زمینی حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که قلب را از انسداد شریان‌ها و توقف قلب محافظت می‌کند و از این رو سلامت قلب را بهبود می‌دهد.

کمک آب سیب زمینی به کاهش وزن:

مردم اشتباه تصور می‌کنند که مصرف سیب زمینی باعث افزایش وزن می‌شود با این حال، تحقیقات نشان داده اند که سیب زمینی واقعا به کاهش وزن کمک می‌کنند. آب سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به افزایش متابولیسم کمک می‌کند. نوشیدن آب سیب زمینی پس از غذا باعث توقف هورمون‌های گرسنگی (گرلین و لپتین) می‌شود که مانع از گرسنگی و باعث کاهش وزن می‌شود.

تقویت ایمنی:

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C است که باعث تقویت ایمنی توسط تحریک تولید گلبول‌های سفید می‌شود. دیگر آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی ایمنی باعث محافظت در برابر بیماری مزمن و کاهش استرس اکسیداتیو نیز می‌شوند.

بهبود سریع زخم از مزایای آب سیب زمینی:

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C است که باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود و به نوبه خود سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان