Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره گفت: عمل جراحی اورژانسی ترمیم پارگی قلب بر روی بیمار ۱۷ ساله در بیمارستان این شهرستان با موفقیت انجام شد و حال بیمار نیز رضایت‌بخش است.

به گزارش ایمنا، علیرضا حشمتی شامگاه دوشنبه در گفت و گوی خبری اظهار کرد: روز گذشته پسر نوجوان ۱۷ ساله اهل دیواندره به دنبال نزاع و آسیب ناشی از ورود چاقو به سمت چپ قفسه سینه دچار خونریزی شده بود که توسط اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اعزام و پس از معاینه و اقدامات اولیه توسط پزشک جراح کشیک دکتر افشین حاجی حسن زاده، به دلیل حجم زیاد خونریزی بیمار سریع به اتاق عمل منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به وخامت حال بیمار تصمیم گرفته شد که عمل جراحی به کمک هر ۲ جراح شهرستان انجام شود و بر همین اساس دکتر علیرضا حشمتی و دکتر افشین حاجی حسن‌زاده با کمک هم پس از حدود سه ساعت و نیم عمل جراحی، وضعیت بیمار را پایدار اعلام و به آی سی یو منتقل کردند.

حشمتی درباره این عمل موفقیت‌آمیز اظهار کرد: به علت پارگی قلب و خونریزی شدید در حین عمل و همچنین پس از عمل در مجموع حدود ۲۳ واحد خون و فراورده‌های خونی به این بیمار نوجوان تزریق شد.

وی با بیان اینکه این عمل حاصل کار خوب تیمی بود اضافه کرد: تیم درمانی همکار شامل پزشک عمومی، پرسنل اورژانس، متخصصین جراحی بیهوشی، قلب و سوپروایزر، پرسنل کادر اتاق عمل آی سی یو، آزمایشگاه، بانک خون و پرسنل فوریت‌ها و همچنین نیروهای خدماتی تا آخرین لحظه برای نجات این نوجوان آسیب دیده از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره ضمن قدردانی از زحمات همه اعضا و تیم فوق‌الذکر برای نجات جان این نوجوان مجروح که هم اکنون در مرکز جراحی قلب بیمارستان کرمانشاه بستری آرزوی سلامتی کرد و گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار رضایت بخش است.

حشمتی اظهار کرد: این چنین عمل جراحی در بیمارستان یک شهرستان در شرایط اپیدمی کرونا با اندک امکانات ولی پرسنلی متخصص و آموزش دیده ستودنی است و انرژی مضاعف به کادر بهداشت و درمان تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی و تلاش دلسوزانه دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیمار ۱۷ ساله بعد از جراحی حدود ساعت ۲۱ شب گذشته با حال عمومی رضایت بخش جهت کنترل و درمان‌های بعدی به بیمارستان امام علی (ع) در کرمانشاه اعزام شد و تا این لحظه وضعیت عمومی بیمار خوب گزارش شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 432416

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عمل جراحی قلب عمل قلب وزارت بهداشت بهداشت و درمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقای ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، در بیمارستان شهید بهشتی تفت  تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت