Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:48:01 GMT

پرسپولیس بدون توقف

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۶۳۰۸

پرسپولیس بدون توقف

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پرسپولیس در مسیر چهارمین قهرمانی متوالی قرار دارد. یک رکورد تاریخی که تا به‌حال توسط هیچ تیم دیگری در ایران محقق نشده است. پیروزی مقابل شاهین بوشهر و رسیدن به امتیاز ۵۳ در هفته بیست‌و‌دوم، آمار فوق العاده‌ای برای تیم یحیی گل‌محمدی به شمار می‌رود.

قرمز‌ها دو فصل پیش که با برانکو مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ خود را جشن گرفتند و رکورد کسب امتیاز در لیگ ۱۶ تیمی را به نام خود زدند، در پایان هفته سی‌ام ۶۶ امتیاز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالاترین میانگین امتیاز کسب شده توسط یک تیم در تمام ادوار مختلف لیگ‌های کشورمان نیز بود؛ ۲/۲ امتیاز در هر بازی. حالا تیم یحیی حتی می‌تواند آن رکورد را هم در هم بشکند.

پرسپولیس در فاصله ۷ هفته تا پایان لیگ نوزدهم از ۲۳ بازی خود ۵۳ امتیاز کسب کرده که میانگین ۳/۲ امتیاز در هر بازی را نشان می‌دهد. این یعنی اگر قرمز‌ها با همین روند به مسیر خود در لیگ نوزدهم ادامه دهند، به مرز ۶۹ امتیاز خواهند رسید که این یک رکورد محسوب می‌شود.

حالا سؤال این است که طی ۵ سال گذشته چه عواملی باعث شده تیم قرمزپوش پایتخت، روند صعودی خود را حفظ کند. آنچه مشخص است، چنین روند کم‌نوسان و رو‌به‌رشدی را پرسپولیسی‌ها در تاریخ ۵۲‌ساله باشگاه‌شان تجربه نکرده‌اند. دلیلش را از زبان سه پیشکسوت این باشگاه پرسیدیم:

بیشتر بخوانید

روایتی عجیب از مثبت شدن آزمایش کرونای ۱۳‌بازیکن استقلال

پیوس: آرامش یحیی به تیم منتقل شده است
فرشاد پیوس مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در مورد حفظ روند فوق‌العاده این تیم علیرغم تغییرات گسترده طی ماه‌های اخیر، به خبرنگار جام‌جم گفت: «در این مورد، چند موضوع مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد. وقتی برانکو به پرسپولیس آمد، به جای آن که وقت خود را برای مدیریت حواشی بگذارد، ذهنیت بازیکنان را تغییر داد و یک تیم مدعی ساخت. همان تیم، حالا به یک قدرت در فوتبال ایران تبدیل شده که می‌تواند روی پای خودش بایستد. به عقیده من، برانکو زیرساخت تیم را تغییر داد و باعث رقم خوردن بهترین اتفاقات شد.»

او همچنین در مورد عملکرد تیم فعلی ادامه داد: «وقتی گابریل کالدرون هدایت تیم را برعهده داشت، پرسپولیس زیبا بازی نمی‌کرد، اما چون عادت به پیروزی پیدا کرده بود، توانست امتیازات خوبی بگیرد و صدرنشین شد. البته تا هفته‌های پایانی حضور کالدرون، این تیم با صدر جدول فاصله داشت، ولی بالاخره هر طور بود، این مربی آرژانتینی شرایط را تغییر داد. حالا هم اگر می‌بینید که پرسپولیس روند خوبی را سپری می‌کند، فقط به خاطر آرامش یحیی گل‌محمدی است. یحیی یکی از مربیان جوان و کاربلد فوتبال ایران است که هر‌جا رفته، موفق عمل کرده و می‌تواند بهترین مربی ایرانی لیگ‌برتر شود. البته تیم خوبی هم در اختیار دارد و همه امیدواریم با ادامه همین روند، پرسپولیس را چند سال دیگر قهرمان لیگ کند.»

فنونی زاده: حمایت‌ها پرسپولیس را دگرگون کرد
مرتضی فنونی‌زاده دیگر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به قدرتنمایی پرسپولیسی‌ها در چند فصل اخیر و رسیدن به امتیازات مشابه برای کسب قهرمانی و موفقیت، به خبرنگار ما گفت: «همه این‌ها به خاطر برانکو است. نمی‌توانیم بگوییم پرسپولیس موفق بوده، اما نقش برانکو را نادیده بگیریم. برانکو یک تیم قدرتمند ساخت و بازیکنانی را انتخاب کرد که به کارش بیایند. شاید خیلی‌ها در مورد برخی بازیکنان، شک و تردید‌هایی داشتند، اما برانکو به همه آن‌ها اعتماد داشت و بهترین کارایی را از همین بازیکنان گرفت.»

فنونی‌زاده همچنین اضافه کرد: «موضوع بعدی که باید در موردش صحبت کنیم، حمایت هواداران بود. از روزی که طرفداران پرسپولیس و ما پیشکسوتان نشانه‌های پیشرفت را دیدیم، از تیم حمایت کردیم و در این سه، چهار سال همین حمایت‌ها باعث شد پرسپولیس به قهرمانی‌های زیادی برسد. اگر این حمایت‌ها نبود، به عقیده من این تیم نمی‌توانست تا اینجا پیشرفت کند.

حتی یادم می‌آید که وقتی در فصل پانزدهم، پرسپولیس نایب قهرمان شد، مردم در استادیوم آزادی ماندند و بازیکنان را تشویق کردند یا زمانی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا نتوانستیم کاشیما ژاپن را ببریم، باز هم این حمایت قطع نشد. این مسائل روی روحیه بازیکنان تاثیر بسزایی دارد و باعث شده پرسپولیس با همه باشگاه‌های ایرانی متفاوت باشد. از این به بعد هم باید اوضاع همین طور باشد و هم ما در کنار هواداران از تیم حمایت کنیم تا انشاا... موفقیت‌های بعدی رقم بخورد.»

کاویانپور: تجربه بازیکنان را دست‌کم نگیرید
حامد کاویانپور هم صحبت‌های جالبی در مورد دلایل قهرمانی‌های سریالی پرسپولیس بیان کرد. کاپیتان پیشین سرخپوشان در این مورد گفت: «قبل از دوران برانکو، پرسپولیس مربیان زیادی را تجربه کرد، اما هیچ‌کدام‌شان نتوانستند شرایط تیم و باشگاه را از این رو به آن رو کنند. برانکو بزرگ‌ترین تاثیر را بر تیم داشت که هنوز هم این تاثیر را می‌بینیم. به معنای دیگر، بازیکنان پرسپولیس دقیقا به همان شکلی پرسینگ را انجام می‌دهند که زمان برانکو انجام می‌شد یا همان شکل نفوذ می‌کنند که فصل قبل، در تیم می‌دیدیم. این موضوع فقط به تفکر یک مربی ارتباط دارد که همچنان ادامه آن را می‌بینیم.»

کاویانپور در مورد انتقاداتی که نسبت به برانکو در آن دوران داشت، اضافه کرد: «بله، اتفاقا من به عنوان دلسوز پرسپولیس باید در کنار این‌که خوبی‌ها را می‌بینم، از ضعف‌ها هم بگویم. اگر در آن زمان، انتقادی از تیم برانکو داشتم به خاطر پرسپولیس و علاقه‌ام به این تیم بود. البته فکر می‌کنم رقبای قدرتمندی هم در این سال‌ها وجود نداشت، اما باید قبول کنیم آن تیم هم مثل تیم امروز ایراداتی داشت، ولی مسائل مهمی در روند کاری تیم تاثیر‌گذار بود. مثلا تجربه بازیکنان را نباید دست‌کم گرفت.»

این پیشکسوت در نهایت گفت: «بازیکنی که قهرمانی در لیگ را تجربه کرده باشد، بهتر می‌داند چطور باید بازی‌هایش را پیش ببرد. ما هم این اتفاقات را به وضوح می‌بینیم. پرسپولیسی‌ها باتجربه شده‌اند و دیگر از هیچ حریفی نمی‌ترسند. همین مسائل باعث شده در هر بازی فقط برای کسب برد به میدان بروند. البته باز هم می‌گویم که ایراداتی در شکل بازی تیم وجود دارد، اما تا وقتی با همین شرایط، امتیاز و قهرمانی به دست می‌آورد، نمی‌توان آن را نقد کرد.»

منبع: جام جم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرسپولیس رکورد تاریخی یحیی گل محمدی باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

او گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آنها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

کد خبر 6088382 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود
  • پرسپولیس بدون بیرانوند و عالیشاه تمرین کرد/ سرخپوشان با اتوبوس راهی اراک شدند
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سر کلاس درس می‌روند
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • امتیاز ویژه برای دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند