Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: «جائو لی جیان» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: چین و ایران به عنوان دوستان سنتی یکدیگر، در زمینه توسعه روابط دو جانبه با یکدیگر در ارتباط هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در واکنش به نامه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام در مورد عدم پایبندی کشورهای اروپایی به برجام و ارجاع آن طبق بند 36 به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل مسایل گفت: قرارداد هسته ای ایران نتیجه مهم دیپلماسی چند جانبه است که به تایید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: برجام یک ستون مهم برای رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای و عامل صلح و ثبات در خاورمیانه است و بخش مهمی از نظم بین المللی بر اساس قوانین بین المللی است.

جائو «خروج ایالات متحده از برجام و فشار حداکثری این کشور بر ایران را دلیل اصلی تنش در اوضاع هسته ای ایران» عنوان کرد و گفت: چین امیدوار است همه طرف های ذیربط بتوانند چشم انداز کلی و بلند مدتی را در ارتباط با برجام اتخاذ کنند و تلاش نمایند اختلافات در مورد اجرای برجام را از طریق گفت و گو و مشورت در چارچوب کمیسیون مشترک برجام حل و فصل کنند.

او همچنین خواستار ایجاد تعادل میان حقوق و تعهدات دو جانبه در قالب برجام شد و گفت: چین تمام تلاش خود را برای حفظ و اجرای برجام انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پایان یادآوری کرد که پکن با هدف برقراری صلح بین همه طرف ها، مذاکرات را ترویج می دهد و به تلاش های خود برای حل سیاسی و دیپلماتیک مساله هسته ای ایران ادامه می دهد.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه‌شب در بیانیه‌ای گفت: امروز نامه‌ای از وزیر خارجه ایران دریافت کردم که نگرانی‌های ایران درباره مسایل مربوط به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک توسط فرانسه، آلمان و انگلیس را از طریق مکانیسم حل اختلاف به کمیسیون مشترک آنگونه که در بند 36 توافق آمده، ارجاع داده است.

به گزارش ایرنا، بورل افزود: همانگونه که پیشتر گفته‌ام، مکانیسم حل اختلاف نیازمند تلاش شدید همه [طرف‌ها] با حسن نیت است به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک، از همه مشارکت‌کنندگان برجام انتظار دارم که به این روند با این روحیه و در چارچوب برجام نزدیک شوند.

وی در این بیانیه همچنین گفت: کمیسیون مشترک که مسئول نظارت بر اجرای توافق تحت مفاد برجام است از سال 2016 تاکنون برای بحث پیرامون اجرای برجام و رسیدگی به مسایل مرتبط که توسط هر یک از مشارکت‌کنندگان به استحضار هماهنگ‌کننده رسیده، تشکیل شده است.

بورل ادامه داد: همچنانکه به پنجمین سالگرد برجام نزدیک می‌شویم، مایلم از این فرصت استفاده کرده و اهمیت این توافق را یادآوری کنم. برجام دستاوردی تاریخی برای منع اشاعه هسته‌ای در جهان است که بر امنیت منطقه‌ای و جهانی تاثیرگذار است. من همچنان مصمم هستم که به همکاری با مشارکت‌کنندگان برجام و جامعه جهانی برای حفظ آن ادامه دهم.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران چین محمد جواد ظریف جوسپ بورل کمیسیون مشترک هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست، این نسل کشی را فورا متوقف کنید.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکر‌های ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیرو‌های اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد