Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در دو تیم اسنقلال و فولاد به گونه‌ای بود که به ۲۵ درصد کل تیم می‌رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سهیل مهدی در مورد اتفاقاتی که در روزهای گذشته در مورد دیدارهای نساجی - فولاد خوزستان و پارس جنوبی - استقلال و لغو این دو دیدار رخ داد، گفت: یک بحث انجام بازی بود که به هر دلیلی اگر بازی انجام نشود، گزارش بازی را از عوامل مسابقه دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل تمام تشریفات بازی را انجام دادیم. البته ضرورتی به گرم کردن تیم‌ها و داوران نبود که انجام شد. 

وی افزود: یک بحث دیگر هم موضوع شیوع ویروس و تعدادی بود که این دو باشگاه انجام دادند و به نظر می‌رسید به حد نصاب لازم برای لغو بازی رسیدند. این موضوع الآن از دست ما خارج شده است و به ارکان قضایی سپرده شد.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ  که میهمان حضوری برنامه فوتبال برتر بود تصریح کرد: صرف نظر از مسائل پزشکی در اجرا یک اتفاقات دیگر رخ می‌دهد. ما بالغ بر 60 صفحه دستورالعمل اجرایی برای پروتکل‌های بهداشتی نوشتیم و آن را را توضیح دادیم. به طور کلی دستوالعمل تک تک افراد برای برگزاری مسابقه طبق پروتکل اعلام شده است. 

مهدی با بیان اینکه رعایت بخشی از پروتکل‌ها و کنترل آن در حوزه اختیارات سازمان لیگ نیست، عنوان کرد: من اجازه ندارم محل تردد بازیکنان را چک کنم. این مسئولیت ارکان دیگر است. مگر از تیرماه به بعد هیچ بازیکنی به آرایشگاه یا رستوران نرفته است؟ من خودم هم رفته‌ام، این به مسئولیت اجتماعی هر شخص برمی‌گردد. در زمان ورود به مسئله ورزشگاه‌ها اما هر کسی موظف است پروتکل‌ها را رعایت کند. همانطور که نمی‌توانیم نقطه کرنر را تغییر دهیم، الان هم نمی‌توانیم بگوییم یک نفر ماسک نمی‌زند یا پروتکل را رعایت نمی‌کند.

وی افزود: سعی کردیم در سریع‌ترین زمان‌ها مسائل پزشکی را ابلاغ کنیم. در بحث مسائل بهداشتی خیلی از مسائل در پروتکل‌ها نبود ولی سعی کردیم آن‌ها را به مرور زمان حل کنیم. ببینیم بقیه کشورهای صاحب فوتبال چه می‌کنند. من خودم امروز دستورالعمل پیشگیری AFC را دریافت کرده‌ام. تمام دنیا الان به سمتی رفته‌اند که بازی‌ها را برگزار کنند. از خیلی کشورها که فیفا لیست آنها را منتشر کرده است عقب‌تر نیستیم. در آسیا از بین لیگ‌های مهم فقط امارات لیگش را لغو کرده است.

بیانیه مجدد پارس جنوبی درباره لغو دیدار با استقلال: رفتار و گفتار رمضانی خنده‌دار است/ از حق مردم جم دفاع می‌کنیم

سرپرست مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این پرسش که در صورت ابتلای چند بازیکن از یک تیم بازی‌های آن تیم تعلیق می‌شود، یادآور شد: به تعداد نیست، باید تعداد از کل تیم، بازیکن و کادرفنی 25 درصد باشد که بازی یک تیم معلق می‌شود. یعنی از کسانی که با تیم قرارداد دارند و نامشان در لیست ارائه شده به سازمان لیگ قرار دارد.

وی در رابطه با ایرادات این قانون و اینکه ممکن است چند نفر از تدارکات یک تیم کرونا داشته باشند، گفت: به هر حال اینها کسانی هستند که معرفی شدند. ما تعداد سقف مشخصی نداریم. نزدیک به 50 کارت برای هر تیم صادر می‌شود که 25 درصد آن می‌شود نزدیک به 13 نفر. دو تیم استقلال و فولاد هم که بازی‌های‌شان لغو شد این شرایط را داشتند و به حد نصاب 25 درصد رسیده بودند.

مهدی در ادامه توضیح داد: تمام گزارشات  مسابقات چه بازی انجام شود و چه نشود، و چه شبهه داشته باشد و چه نه، به کمیته انضباطی می‌رود. نیازی هم به سوت بازی که مربیان تیم نساجی می‌گفتند نیست، همان که گزارش داوران و ناظر بازی داده شود، کفایت می‌کند.

وی در واکنش به صحبت‌های محمد علوی و اینکه این مربی اعلام کرد تست 10 نفر از اعضای این تیم پیش از بازی با ماشین‌سازی مثبت بوده است، گفت: از طرف فولاد تا قبل از بازی با ماشین‌سازی چیزی دریافت نکردیم. شاید به فدراسیون پزشکی مدارک‌شان را دادند ولی با توجه به اینکه ما با فدراسیون پزشکی در ارتباطیم، این موضوع هم بعید است و مدارکی به ما ارسال نشده است.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: با آقای آذری هم چند روز قبل صحبت کردم، او به ما گفت که چند بازیکن کرونایی داریم، ولی من گفتم چون به حد نصاب نمی‌رسید باید به قائمشهر بروید. ما فقط شفاهی در مورد هشت نفر کرونایی صحبت کردیم. بعد هم در روز بازی ما به تیم فولاد نامه زدیم و گفتیم که کرونایی آن‌ها به 25 درصد رسیده است. الان هم بحث اجازه بازی نیست، خود فولاد آماده بازی بود.

مهدی گفت: به هر حال ما باید گزارشات‌مان را تنظیم کنیم و دلیل عدم برگزاری مسابقه تنظیم شود. ما از ناظر و داور خواستیم گزارشش را تنظیم کند. قانون می‌گوید اینطور باشد.

وی در خصوص امضای صورت جلسه بازی عنوان کرد: فرض کنیم تیمی صورت جلسه را امضا نکند، اما در زمان بازی با یک تیم اتوبوس به ورزشگاه بیاید، آن وقت ما باید چه کار کنیم؟ هر لحظه امکان می‌دادیم تیم فولاد وارد زمین شود. وقتی اطلاع دقیقی از تیم فولاد نبود چه کاری باید انجام می دادیم.

مهدی گفت: تقریبا ساعت 2 ظهر روز بازی نامه به فولاد ارسال شد که تست‌های شما مورد تأیید سازمان لیگ قرار گرفت. بعد با تیم میزبان صحبت کردیم اما آنها گفتند که تعدادی از اعضای تیم فولاد در شهر ماندند. تیم میزبان این شبهه را داشت که امکان دارد تیم فولاد در زمان بازی به ورزشگاه بیاید! ما به فولاد اعلام نکردیم بازی‌‌اش لغو است، ما فقط اعلام کردیم که جواب تست‌های کرونای آنها مورد پذیرش سازمان لیگ قرار گرفته است! تا آخرین لحظه هم این امکان وجود داشت که تیم فولاد با بازیکنان امید یا بازیکنان دیگر خود وارد زمین شود.

علوی: 10 روز پیش 8 بازیکن کرونایی داشتیم

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تیم استقلال و بازی این تیم مقابل پارس جنوبی اظهار داشت: در جلسه صبح روز شنبه که با تیم استقلال داشتیم به ما اعلام کردند که شش تست مثبت دارند. گفتند دیگر بازیکنی برای ما نمانده است، منتهی به ما گفتند تست‌های جدید هم در حال آماده‌سازی است. بعد از آن به ما گفتند فرودگاه را ترک کردند و آقای رمضانی اعلام کرد تست‌های جدید گرفته شده که می‌خواهند به ما ارسال کنند. تا 10 شب هم من در سازمان لیگ بودم اما تست جدیدی به دست ما نرسید. 

وی افزود: صبح روز بازی تست‌های جدید برای ما آوردند که سقف 25 درصد را برای استقلال پر کرد که فکر می‌کنم 13 عضو این تیم به کرونا مبتلا شده بودند. چند نفر از این افراد در لیست این تیم نبودند و در نتیجه تعدادشان کاهش پیدا کرد. در کنار این، یک تست دیگر از یک مرکز دیگر گرفته شده بود و در نهایت 25 درصد این تیم پر شد. بعد از آن هم به محض اینکه تعداد تست‌های کرونای این تیم تأیید شد به تیم پارس اعلام کردیم استقلال در بازی شرکت نمی‌کند و در هتل هم می‌توانند صورت جلسه را انجام دهند. بحث حضور این تیم‌ها در ورزشگاه به ما مربوط نمی‌شود.

سرپرست کمیته مسابقات در ادامه در خطاب به سعید رمضانی سرپرست تیم استقلال تصریح کرد: من می‌دانم زحمت‌هایی کشیده می‌شود، اما در روز مسابقه همکاری لازم از سوی سرمربی شما (فرهاد مجیدی) صورت نمی‌گیرد و می‌گوید ما روی سکوها نمی‌رویم و عکس دسته جمعی می‌گیرید و می‌گویید ما همیشه کنار هم زندگی می‌کنیم. من می‌گویم صد درصد صحبت‌های استقلالی‌ها درست است اما حداقل این پروتکل می‌توانست جنبه آموزشی برای مردم داشته باشد. 

وی ادامه داد: وقتی می‌گویید دل‌مان نمی‌خواهد ماسک بزنیم و عکس دسته جمعی می‌گیریم، بهتر است با همان سطح هم الان صحبت کنیم. هر چند خودتان می‌دانید چطور حد نصاب این 25 درصد را پر کرده‌اید. در سه مرحله این میزان را پر کردید، من خواهش می‌کنم وقتی صحبت می‌کنید اینها را هم در نظر بگیریم.  

مهدی در مورد اینکه گفته می‌شود تعداد تست‌های کرونای باشگاه اسقلال 9 نفر بوده است، عنوان کرد: باید این موضوع در ارکان قضایی رسیدگی شود. در لیست استقلال یک مربی خارجی و یک بازیکن خارجی بودند که الان حضور ندارند، طبق بررسی ما این بازیکن و مربی الان در باشگاه نیستند ولی در لیست استقلال هستند. اگر این دو را در نظر بگیریم لیست استقلال 38 نفره است و بدون این دو، 36 نفر.

وی افزود: برای اینکه اجحافی نشود اظهارات باشگاه استقلال را پذیرفتیم. البته خود باشگاه استقلال در لیست خودش کوتاهی‌های زیادی داشته و تعداد سهمیه این تیم از رده های پایه صفر است. به همین خاطر تعداد بازیکنان این تیم در لیست 36 نفر است. مدارک مربی و بازیکنی که از لیست خارج شدند باید در کمیته بین‌الملل بررسی شود. اگر نام آن دو بازیکن و مربی به لیست اضافه شوند استقلال پروتکل و قانون 25 درصد را رعایت نکرده، اما اگر آن دو نفر از این لیست این تیم کم شود، پروتکل رعایت شده است.

رمضانی: پروتکل‌های بهداشتی شوی تبلیغاتی است و اجرا نکردیم!

 

انتهای پیام/

R1414/P/S3,27/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تیم فوتبال فولاد خوزستان تیم فوتبال استقلال فوتبال لیگ برتر فوتبال بیشتر بخوانید... علوی: ۱۰ روز پیش ۸ بازیکن کرونایی داشتیم! بازیکنان کرونایی فولاد دوباره آزمایش دادند/ آذری: هرجای دنیا بگویند تست می‌دهیم آذری: بازیکنان استقلال در بازی با فولاد کرونا نگرفته‌اند/ از رئیس جمهور می‌خواهم ضابطین قضایی را به فوتبال بفرستد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم فوتبال فولاد خوزستان تیم فوتبال استقلال فوتبال لیگ برتر فوتبال فولاد خوزستان استقلال فوتبال لیگ برتر فوتبال سرپرست کمیته مسابقات مسابقات سازمان لیگ تیم استقلال تیم فولاد پروتکل ها حد نصاب یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها

تیم صدرنشین استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور در تبریز به تساوی دست یافت و البته دو امتیاز حساس را در یادگار امام جا گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان جواد نکونام با این تساوی 54 امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند ولی در صورت برتری پرسپولیس برابر سپاهان جایگاه خود را پنج هفته به پایان لیگ از دست می‌دهند. حمید مطهری دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، نیز با متوقف کردن استقلال،  پیام خوبی برای سرخپوشان فرستاد. تیم او اکنون در رده چهارم ایستادند.

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد(4+90 سجاد آشوری)، رحمان جعفری (77 - مهدی عبدی) و امیرارسلان مطهری (64 - امیرحسین حسین‌زاده)

ترکیب استقلال: محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (4+90- میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی (82 - پیمان بابایی)، آرش رضاوند (88 - امید حامدی‌فر)، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف (4+90 جعفر سلمانی)

داور: پیام حیدری

نمایش دو تیم ، شباهتی به جدال دو باشگاه بالانشین لیگ نداشت و اغلب دقایق بازی به خطاها یا توقف ضربات ایستگاهی و اعتراض بازیکنان دو تیم اختصاص داشت.

تنها در دقایق پایانی بازی این تراکتور بود که مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات زیادی را به روی دروازه استقلال خلق کرد که بی‌نتیجه بود. 

نبودن سیدحسین حسینی فرصت مناسبی برای مهاجمان تراکتور بود که دروازه استقلال را باز کنند و مثل مصاف حساس با سپاهان، بدون گل راهی خانه نشوند اما با وجود اینکه مطهری از همه مهاجمانش استفاده کرد، آنها موفق به گشودن دروازه خالدآبادی نشدند.

استقلال در این مسابقه حساس که احتمال شکست شان می‌رفت، بسیار محتاط بود و برای پیروزی به آب و آتش نزد تا در ضدحملات غافلگیر نشود‌. تفکرات نکونام ، نباختن در تبریز بود تا منتظر توقف احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان پرستاره باشد. در واقع سرمربی آبی‌ها روی نتیجه بازی رقیب، دست به نوعی قمار زد.

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه 7: پاس عمقی خوبی به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند ولی توپ را جایی زد که پورحمیدی حضور داشت و آن را دور کرد.

دقیقه 50: محمدی با عبور از یک بازیکن وارد محوطه جریمه تراکتور شد و به مدافعان حریف خورد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 66: ارسال مهدی شیری و ضربه سر امیرحسین حسین‌زاده موقعیت جدی برای تراکتور بوجود آورد ولی توپ این بازیکن از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 70: ضربه ایستگاهی مهرداد محمدی به قسمت پشتی تیر افقی دروازه تراکتور برخورد کرد.

دقیقه 80: گوستاوو بازیکن تراکتور به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی توپ او را برگرداندند. در ادامه توپ دیگری می‌رفت برای تراکتور موقعیت ایجاد کند که خالدآبادی آن را گرفت.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • پیروزی فوتسالیست‌های قم برابر فولاد هرمزگان
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!
  • باشگاه استقلال به طور رسمی پایان همکاری با خطیر را اعلام کرد
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • خیز بلند نساجی برای بقا در لیگ/ فولاد به لبه پرتگاه سقوط کرد
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها
  • تساوی تراکتور و استقلال در ایستگاه بیست و پنجم
  • تساوی یک نیمه‌ای تراکتور و استقلال در بازی سرد