Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@21:51:03 GMT

تکلیف دیپلمات‌هایمان را روشن کنید

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۶۸۸۴

تکلیف دیپلمات‌هایمان را روشن کنید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از وی خواست به روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی که در تیرماه سال ۱۳۶۱ در لبنان ربوده شده اند، مساعدت کند.

تخت روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در این نامه که به مناسبت سی‌ و‌ هشتیمن سالروز ربوده شدن این دیپلماتها به دبیرکل این سازمان نوشته، اعلام کرده است که طبق اخبار و اطلاعات موجود، این افراد بلافاصله پس از ربوده شدن در نزدیکی بیروت در منطقه‌ای که آن زمان تحت اشغال نیروهای رژیم اسرائیل بوده است، به نیروهای این رژیم تحویل داده شده اند و شواهد بعدی نیز نشان می دهد که آنها در زندانهای رژیم مذکور بوده و زنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کشورمان ضمن اشاره به اعلام آمادگی دبیرکل وقت سازمان ملل در سال ۱۳۸۷ برای مساعدت به روشن شدن سرنوشت این دیپلماتها و استقبال ایران از این پیشنهاد، و یادآوری آلام افراد ربوده شده و خانواده های آنها طی ۳۸ سال گذشته، و نیز تأکید بر اهمیت ابعاد انسانی موضوع، از دبیرکل این سازمان خواسته است تا در این زمینه مساعدت کند. 

در این نامه همچنین به پیشنهاد ایران به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مبنی بر تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب در این باره اشاره شده و از دبیرکل خواسته شده از فعالیت های آن حمایت کند.

تخت روانچی با اشاره به اینکه ربودن دیپلماتهای ایرانی مغایر حقوق بین‌الملل و به ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی است، مسئولیت سازمان ملل در برخورد با این موضوع و طرح مسئولیت رژیم اسرائیل را مورد تأکید قرار داده است.

نماینده ایران همچنین به همکاری دولت لبنان در این زمینه اشاره و یادآوری کرده است که دولت آن کشور نیز در گذشته رسماً خواستار مساعدت دبیرکل سازمان ملل در روشن شدن سرنوشت دیپلماتهای ربوده شده ایرانی در لبنان شده بود.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز جمعه ۱۳ تیر ماه در بیانیه‌ای در آستان سی و‌ هشتمین سالگرد ربایش دیپلمات های ایرانی اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای تعیین تکلیف سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ادامه می‌دهد و امیدوار است که همه اسرا و زندانیان در بند رژیم صهیونیستی به خصوص این چهار نفر به زودی آزاد شوند.

گفتنی است چهاردهم تیر سال ۱۳۶۱، اتومبیل هیأت نمایندگی دیپلماتیک ایران در زمان ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از پست ایست و بازرسی توسط  مزدوران حزب فالانژ لبنان متوقف شده و چهار سرنشین خودرو مزبور به گروگان گرفته شدند.در این آدم ربایی سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی به اسارت درآمدند.

پربیننده ترین کدام کشورها بیشترین حقوق را به معلمان می‌دهند؟ تورم همسایگان شمالی چقدر است؟ همسر کیم کارداشیان رقیب ترامپ و بایدن شد +عکس بالاترین تورم متعلق به کدام کشورها است؟ قشر متوسط در کدام مناطق جهان بیشتر است؟/ رشد سریع طبقه متوسط در آسیا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مجید تخت روانچی دیپلمات رژیم اسرائیل قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت جمهوری اسلامی سازمان ملل ربوده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود