Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حکم قاضی آمریکایی را راهزنی دریایی دانست و از اقدام مجلس برای طرح اقدام متقابل خبر داد.

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: صادرات بنزین به ونزوئلا به منزله شکست راهبردهای آمریکا در قبال جمهوری اسلامی است چرا که آمریکایی‌ها در اولین فازهای تحریم به دنبال این بودند که کاری بکنند که در داخل کشور با بحران کمبود انرژی خصوصا بنزین مواجه  شویم ولی امروز الحمدلله به واسطه تلاش متخصصان داخلی در حال صادرات بنزین هستیم و از واردات به خودکفایی و صادرات رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: دلیل دیگری که شکست راهبردهای آمریکا را نشان می دهد این است که امروز به واسطه اقتدار نیروهای مسلح مان مشتقات نفتی خود را برخلاف سالهای گذشته با روشن بودن سیستم  AIS نفتکش ها و با پرچم جمهوری اسلامی می‌فروشیم.
وی افزود: ناتوانی دولت امریکا در مهار بیماری کرونا، اقبال کم مردم به ترامپ و احتمال شکستش در انتخابات باعث شده که او دست به یک قمار بزند و آن هم خیمه شب بازی قاضی فدرال آمریکایی در دستور توقیف نفتکش های ایرانی است که یک راهزنی دریایی و خلاف قوانین مصرح بین المللی است.
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید از ابزارهای حقوقیشان علیه این رفتار آمریکایی ها استفاده کنند و یکی از راهکارهای ما استفاده از ابزار اقدام متقابل است که کارآیی خود را در توقیف نفتکش گریس۱ توسط انگلیسی ها نشان داد.
رضایی با بیان اینکه طرحی را در دست تدوین داریم که به راهزنی احتمالی آمریکایی ها پاسخ متقابلانه و قاطع دهیم گفت: بر اساس این طرح هرگونه اقدام ایالات متحده علیه نفتکش یا کشتی ایرانی در هر نقطه از دنیا با پاسخ سریع و متناسب جمهوری اسلامی روبرو می شود. 
وی با تجلیل از اقتدار ارزشمند نیروهای مسلح کشورمان بخصوص طی هفته های اخیر اضافه کرد: معتقدم که اگر آمریکا یا هر کشور دیگری متعرض کشتی و نفتکش ایرانی شود، بلافاصله باید اقدام و رفتاری متناسب با کشتی یا نفتکش همان کشور انجام دهیم.  
وی تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند اگر حرکت خصمانه ای بکنند پایشان در خلیج فارس گیر است و حرکت آنها را بی پاسخ نخواهیم گذاشت و هرگونه اشتباه آنها پاسخ قاطع ایران را در پی خواهد داشت لذا نباید بازی ای را آغاز کنند که پایانش خفت و خواری آنها بواسطه اقتدار ایرانی ها باشد.

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا امنیت ملی سیاست خارجی مجلس آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

نیروی دریایی آمریکا از عقب نشینی یک ناوهواپیمابر و یک ناوشکن خود از دریای سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

این دو کشتی جنگی آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد شرق دریای مدیترانه شدند.

سایت USNI News وابسته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.

عقب نشینی این کشتی های جنگی آمریکا در پی ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

 

سازمان تجارت دریایی انگلیس: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

متلاشی شدن یک پهپاد آمریکایی در سواحل یمن

یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند