Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ترور هشام الهاشمی سبب به راه افتادن موجی از تحولات در بغداد، پایتخت عراق شد. تاریخ انتشار: 08:40 - 17 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۳۵۹ خبرگزاری میزان – ترور «هشام الهاشمی»، تحلیلگر و کارشناس مسائل امنیتی و استراتژیک عراقی در شب گذشته با موجی از واکنش‌ها در این کشور دنبال و سبب تغییراتی در ساختار امنیتی عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع امنیتی شب گذشته اعلام کرد، هشام الهاشمی در حمله‌ای مسلحانه در شرق بغداد به شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
به گزارش السومریه، شاهدان می‌گویند دو موتورسیکلت سوار الهاشمی را در نزدیکی خانه اش در منطقه «زیونه» بغداد، از ناحیه سر و شکم هدف قرار دادند.
وی در حال بازگشت از یک برنامه تلویزیونی بود.
«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق ضمن ابراز همدردی با خانواده الهاشمی، تاکید کرد: «دولت اجازه نمی‌دهد ترور‌ها به صحنه تحولات عراق بازگردند و امنیت و ثبات کشور را تهدید کنند.»
وی در ادامه گفت: «سرویس‌های امنیتی از هیچ تلاشی برای تعقیب مجرمان کوتاهی نخواهد کرد.»
نخست وزیر عراق همچنین فرمانده لشکر اول پلیس فدرال عراق را از سمتش عزل کرد.  بیشتر بخوانید:  وزارت کشور عراق از ترور یکی از تحلیلگران سیاسی این کشور خبر داد  سفارت آمریکا در عراق از ماموریت‌های دیپلماتیک خود دور شده است وزارت کشور عراق نیز با صدور بیانیه ای، از تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه ترور الهاشمی خبر داد.   این حادثه که یک کانال تلگرامی منسوب به گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن را به عهده گرفت، با موجی از واکنش‌ها مواجه شد.   «محمد الحلبوسی»، رییس پارلمان عراق، ضمن محکوم کردن ترور الهاشمی، از دولت این کشور خواست تا با انجام تحقیقات، عاملان این اقدام ناجوانمردانه را هرچه زودتر معرفی کنند.   «برهم صالح»، رییس جمهور عراق نیز در حساب کاربری خود در توییتر ضمن عرض تسلیت به دلیل ترور الهاشمی، نوشت: «کمترین کاری که می‌توانیم بکنیم، پیدا کردن مجرمان و مجازات آن‌ها برای احترام به عدالت، امنیت و صلح کشور ماست.»   «مهند العقابی»، مدیرکل روابط عمومی سازمان «حشد الشعبی» و «احمد الاسدی»، نماینده پارلمان عراق و عضو «ائتلاف الفتح»، نیز در واکنش به ترور الهاشمی این اقدام را محکوم کردند.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق برهم صالح ترور الهاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرسرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس شهدای عزیز درس شجاعت، مردانگی، تحمل در مقابل شرایط سخت، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالمین را به ما آموختند و امثال شهید قرنی‌ها در دفاع مقدس کم نبودند.

بنابر روایت ایسنا، معاون اجرایی ارتش گفت: شهید قرنی در دوران شاه از تمام زیبایی‌ها و تعلقات مادی گذشت و یک تنه در مقابل فساد دستگاه طاغوت ایستادگی کرد، به دنبال این ایستادگی بود که از ارتش اخراج و زندانی شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ایشان را به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش برگزیدند و در همان مدت زمان اندک فرماندهی کل ارتش با قاطعیت در مقابل تجزیه‌طلبی‌های غرب کشور ایستاد.

امیر سرتیپ محمودی خاطرنشان کرد: در استمرار مبارزات شهدایی همچون شهید قرنی امروز شاهدیم که غزه در مقابل همه دنیا ایستادگی می‌کند و در شرایط محاصره دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارد.

وی افزود: یک ارتش موفق و حافظ امنیت کشور باید از نیروهای مومن و متدین بهره ببرد که الحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران به تأسی از حضرت امام خمینی(ره) چنین کادرسازی برای خود رقم زده است.

امیر سرتیپ محمودی بیان کرد: حضور تعیین کننده یک فرمانده در صحنه نبرد مابقی نیروهای نظامی را برای تحرک و اقدام موثر آماده می‌کند، شهیدان بابایی، قرنی، سلیمانی، صیاد شیرازی و باقری چنین فرماندهانی بودند.

معاون اجرایی ارتش در پایان تصریح کرد: الحمدالله بسیاری از جوانان کشورمان به تأسی از فرماندهان شهید خود آمادگی کامل برای مقابله با همه تهدیدات را دارند و در صورت بروز تهدید با قاطعیت به تهدیدات پاسخ خواهند داد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898790

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور