Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنابر اعلام یک رسانه آمریکایی، در جریان تیراندازی‌های هفته اخیر این کشور مصادف با روز استقلال، دستکم ۵ کودک در ایالت‌های مختلف آمریکا قربانی شدند.

بنا به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال داشتند و در حال انجام کار‌های روزمره خود هدف اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان در گزارش خود به نام چهار تن از این کودکان بی گناه اشاره می‌کند که در مناطق مختلفی از آمریکا قربانی تیراندازی شدند.

بنا به گزارش این رسانه آمریکایی، «سکوریا ترنز» دختربچه هشت ساله‌ای که ساکن شهر آتلانتا در ایالت جورجیا بود روز شنبه زمانی هدف اصابت گلوله قرار گرفت که در خودروی مادرش نشسته بود.

«رویتا دی ماکرو گایلز» قربانی ۸ ساله دیگر خشونت‌ها در آمریکا بود که روز جمعه در ایالت آلاباما در مرکز خرید هدف تیراندازی قرار گرفت. همچنین «دیوون مک نیل» ۱۱ ساله از واشنگتن دی سی روز شنبه در جریان تیراندازی میان گروهی از افراد مسلح قربانی شد.

«ناتالیا والاس» دختربچه ۷ ساله‌ای بود که در هنگام بازی با دوستان خود در منطقه آستین شیکاگو به ضرب گلوله گروهی از افراد مسلح کشته شد.

سی ان ان همچنین در گزارش خود به مرگ یک کودک ۶ ساله در سانفرانسیسکو بر اثر اصابت گلوله اشاره کرد. این رسانه آمریکایی تاکید می‌کند این کودکان تنها قربانیان خشونت‌های مسلحانه اخیر در این کشور نیستند و پایان این هفته در آمریکا با کشته و زخمی‌های زیادی در اثر تیراندازی همراه بود. بنا به آمار اعلام شده تنها در شهر نیویورک ۴۴ مورد تیراندازی گزارش شد که دستکم ۶۳ قربانی در پی داشت.

همزمان با برگزاری سالروز استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه موارد زیادی از تیراندازی در سراسر این کشور گزارش شد. با این حال رئیس جمهور آمریکا در سالروز جشن روز استقلال این کشور معترضان ضدنژادپرستی را به تلاش برای براندازی انقلاب آمریکا و تغییرات اساسی در این کشور متهم کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه

امام جمعه ایلام به ادامه دار بودن کودک‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان غزه توسط اسرائیل غاصب اشاره داشت و گفت:مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌اله‌نور کریمی‌تبار‌ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با اشاره به سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: آن حضرت و پدر بزرگوارش امام باقر (ع) در فرصتی که پیدا کردند، تبیین‌کننده معارف الهی بودند.

امام جمعه ایلام ‌با بیان اینکه همه ما مدیون مجاهدت‌های علمی و رهنمودهای آن حضرت هستیم، افزود: امروز باید تمام توان خود را برای قدردانی از مجاهدت های امام معصوم با شرکت در مراسم بزرگداشت‌شان به‌کار بگیریم.

خطیب نماز جمعه ایلام ‌با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان تصریح کرد: ایشان در این دیدار فرمودند که آموزش‌وپرورش به‌خاطر اینکه پرورش‌دهنده منابع انسانی است وزارت‌خانه در عرض سایر وزارت‌خانه‌ها نیست، بلکه مقام جدایی دارد.

وی به ادامه‌دار بودن کودک‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان غزه توسط اسرائیل غاصب اشاره داشت و اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند؛ آمریکا از قدرت ظالمانه وتو استفاده کرد و اجازه نداد تا کشور مسلمان فلسطین که در سازمان ملل به عنوان عضوی از این سازمان مطرح شده بود، پذیرفته شود.

امام جمعه ایلام در ادامه به حمایت کنگره آمریکا از رژیم اسرائیل اشاره داشت و تاکید کرد: وقتی‌که دادگاه لاهه بحث جنایت‌های اسرائیل را بررسی می‌کند کنگره آمریکا تهدید می‌کند اگر بخواهید اسرائیل را محکوم کنید، با شما برخورد قاطع خواهد شد.

وی ‌با اشاره به رویه آشکار استکبار جهانی در کنگره آمریکا مبنی بر تصویب اینکه یهودی‌ستیزی ممنوع است، خاطرنشان کرد: اما منظور آن‌ها از یهودی‌ستیزی این است که هیچ شهروند آنان در هیچ جای کشورشان نگوید جنگ علیه غزه را متوقف کنید و هر شعاری به نفع فلسطین مساوی با یهودی‌ستیزی و مجازات آتش شدید دارد.

خطیب نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه زمانی تنها در کشور ما شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌‌انداز می‌شد، ادامه داد: اما امروز این شعار با زبان فارسی در دانشگاه‌های آمریکا مطرح می‌شود که این مهم نشان از صدور فرهنگ انقلاب جمهوری ایران اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی و به نفع مردم فلسطین است.

وی ‌به قانون خشن حمایت از پلیس در آمریکا اشاره داشت و گفت: با هر حرکت اضافی فرد در برابر پلیس، مورد ضرب گلوله قرار گرفته و خونش پایمال می‌شود که با این وضعیت هیچ‌کسی جرأت دفاع از خود را در برابر پلیس ندارد.

‌امام جمعه ایلام در ادامه به رجزخوانی برخی‌ها در اغتشاشات پیش‌آمده در کشورمان مبنی بر تهاجم به حافظان امنیت گفت: ‌اما امروز آنها در برابر قتل‌عام هزاران زن و کودک در غزه سکوت کرده‌اند، آیا زن، زندگی، آزادی در غزه کاربرد ندارد، چشمان آنان کور و گوش‌های آن‌ها کر شده و دم از حقوق بشر و حقوق مظلوم نمی‌زنند.

‌کریمی‌تبار این برخورد دوگانه برای شناخت پیاده‌نظام دشمن در داخل کشور و قلم به مزد که برای استکبار جهانی تلاش می‌کرده‌اند کافی‌ است، عوامل دشمن در داخل کشور بدانند که منفورترین انسان‌ها در کشور ما خودباخته‌های خودفروخته‌ای هستند که زبان و قلم آن‌ها با اشاره‌‌ موساد و سیا برای آنان کار می‌کند.

وی ‌به بازگشت پیکر مطهر سردار بسیجی شهید "محمد شفیع فیضی‌زاده"بعد از 41 سال اشاره داشت و گفت: مشیت الهی این است که شهدای جاویدالاثری که در مهمانی الهی متنعم هستند، هر از چند گاهی ما را به مهمانی خود مفتخر کنند، تا قدردان ایثار و هدفی که جانشان را نثار آن کرده‌اند و همچنین خانواده‌های مکرم‌شان باشیم.

امام جمعه ایلام در پایان با تبریک و تسلیت به خانواده‌های مکرم این شهید، فرزندان و خانواده مکرم‌ و همرزمانشان، از همه مردم استان برای حضور در تشییع پیکر پاک این شهید دعوت کرد.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • بازداشت دستکم ۲ هزار حامی فلسطین در بیش از ۴۰ دانشگاه آمریکا
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله
  • ریزش بزرگراه در چین ۱۹ کشته برجا گذاشت
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت