Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: «اَگنِس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترور‌های غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان، بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقانونی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کالامارد در گزارشی ضمن رد کردن ادعا‌های مقامات آمریکایی درباره دلیل ترور سردار سلیمانی، نوشت واشنگتن نتوانسته مدارک کافی از تهاجم قریب‌الوقوع یا در حال انجام به منافعش را ارائه کند تا حمله به کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد را توجیه نماید.

وی در ادامه تاکید کرد که ترور سردار سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» معاون شهید سازمان الحشدالشعبی در عراق و چند تن دیگر از یارانشان، نقض منشور سازمان ملل متحد بود و خواستار اعمال قوانین حسابرسی و مقررات سخت‌تر درباره کشتار به وسیله پهپاد‌های تهاجمی شد.

این کارشناس سازمان ملل در گفتگو با رویترز توضیح داد: «در حوزه استفاده از پهپادها، جهان در برهه حساسی و احتمالا نقطه بحرانی قرار دارد... شورای امنیت اقدامی [در این باره]انجام نمی‌دهد، جامعه جهانی نیز عامدانه یا سهواً ساکت مانده است».

بر این اساس، کالامارد قرار است امروز یافته‌های خود در گزارش جدید را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند. آمریکا به دلیل خروج دو سال قبل خود از این شورا، در نشست مذکور حضور نخواهد داشت.

وی همچنین در این گزارش تصریح کرده است: «به دلیل نبود تهدید واقعی، مسیر اقدامی که آمریکا انجام داد، غیرقانونی بود».

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

چندی پیش نیز پایگاه «امریکن کانزروتیو» نوشت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از ارائه اسناد مرتبط با ترور سردار سلیمانی خودداری کرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ترور ترور سردار سلیمانی حاج قاسم سلیمانی فرودگاه بغداد ابومهدی مهندس دونالد ترامپ شهید حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد

سودان خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت به منظور بررسی تجاوز امارات به خاک خود شد و اعلام کرد رفتار امارات بیانگر نقض آشکار منشور سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، «الحارث ادریس الحارث» نماینده دائم سودان در سازمان ملل امروز شنبه در خصوص آنچه «تجاوز امارات» به خاک خود توصیف کرد، پیامی به رئیس شورای امنیت فرستاد.

به نقل از سایت خبری المیادین، الحارث در این پیام اعلام کرد: «سودان تاکید می‌کند که حمایت امارات از شبه‌نظامیان جنایتکار "واکنش سریع" که علیه دولت و شهروندان جنگ به راه انداخته‌اند، امارات متحده عربی را در همه جنایات آن‌ها شریک می‌کند؛ به گونه‌ای که براساس قوانین بین‌المللی، مسئولیت بین‌المللی در پی دارد. رفتار تهاجمی امارات نقض آشکار منشور سازمان ملل، منشور اتحادیه عرب و قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد منطقه دارفور و مخصوصا قطعنامه ۱۵۹۱ و سایر قطعنامه‌های مربوطه است.»

وی در ادامه پیام خود افزود سودان خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی این تجاوز امارات به خاک خود است و «امارات مسوول حقوقی و کیفری جرائمی است که در حق ملت و کشور سودان مرتکب می‌شود».

پیشتر نماینده دائم سودان در سازمان ملل، امارات را به حمایت از جنگ سودان و تامین مالی آن از طریق حمایت از نیروهای واکنش سریع متهم کرده بود.

این در حالی است که امارات اعلام کرده بود «به هیچ یک از طرف‌های درگیر تسلیحات نمی‌دهد و طرف هیچ یک نیست.»

بیش از یک سال است که درگیری‌های شدید و گسترده میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در مناطق مختلف این کشور به ویژه در پایتخت آن خارطوم ادامه دارد و صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این درگیری که سازمان ملل آن را بزرگترین بحران آوارگی در جهان توصیف کرد، منجر به آواره شدن ۷.۱ میلیون سودانی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش