Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس جهاد کشاورزی کاشان ضمن انتقاد از نگاه انقباضی مسئولان به بخش کشاورزی گفت:ساخت استخر ذخیره کشاورزان به یک معضل تبدیل شده است. - اخبار استانها -

مجید کافی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه لازم است مسئولان با بخش کشاورزی بهتر و مهربان تر از شرایط فعلی برخورد کنند، اظهار داشت: در پهنه چهار هزار و 134 کیلومتر مربعی شهرستان کاشان 23 هزار اراضی قابل کشت وجود دارد که در زمان و شرایط آب سالی که وجود داشت بیش از 20هزار هکتار زیر کشت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در زمان خشکسالی نیز 15هزار هکتار زیر کشت داریم، افزود: از این میزان اراضی تحت کشت شش هزار هکتار آن مربوط زراعت و 9هزار هکتار نیز مربوط به باغات است و در طول سال‌های گذشته به ویژه از سال 93 به بعد نهضت تبدیل آبیاری سنتی به مدرن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه بیش از شش هزار هکتار از 15هزار هکتار را به آبیاری نوین با بیش از 34 میلیارد تومان اعتبار دولتی و 16 میلیارد تومان اعتبار مردمی تجهیز شدند، ابراز داشت: در نتیجه این کار بیش از 23 میلیون مترمکعب کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال کشاورزی کاشان بیش از 45هزار نفر شاغل است، گفت: بسیاری از ساکنان در شهر و روستاهای منطقه کاشان حیاتشان به بخش کشاورزی وابسته است و آب این بخش نیز از طریق 794 رشته قنات و چشمه و 384 حلقه چاه عمیق تامین می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی خواستار تخفیف 50 درصدی قیمت فروش اراضی کشاورزی طرح‌های اقتصادی شدگفتگو| حذف ارز 4200تومانی نهاده کشاورزی در بلندمدت به‌نفع تولید است/ باید اجازه افزایش قیمت محصول کشاورزان را دادملخ‌های صحرایی 68 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی را آلوده کردند

کافی‌زاده با بیان اینکه هیچ گاه کاشان از نظر آبی از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است، تصریح کرد: اینکه کمبود آب در منطقه کاشان را مربوط به بخش کشاورزی می‌دانند، نادرست است چراکه هیچ گاه کاشان از نظر وضعیت آب نُرمال نبوده است و میزان برداشت آب از 100 پیش تاکنون همین گونه بوده است.

وی با بیان کاشان از نظر تنوع محصول کشاورزی زراعی و باغی با 53 نوع محصول در میان شهرهای کشور در رتبه نخست قرار دارد، تبیین کرد: کاشان رتبه اول کشور در تولید ماهیان زینتی، شاه توت، فرآوری داروهای گیاهی، گل محمدی با میانگین 4.2 تن در هکتار و رتبه دوم کشور در تولید تخم مرغ خوراکی و پرورش پرندگان زینتی دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه تولید 13 محصول کاشان در استان اصفهان در رتبه نخست قرار دارد، تاکید کرد: تمامی بخش کشاورزی کاشان به بخش خصوصی تعلق دارد و حتی نیم درصد از بخش کشاورزی کاشان دولتی نیست و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ما مجبور هستیم در نقاطی که قنوات و چشمه وجود دارد، استخر ذخیره داشته باشیم، افزود: کشاورز قصد دارد 20 درصد از آب قناتی که مالک آن است در استخر ذخیره کند که در فصل زراعی در صورت کمبود بارش از این آب استفاده کند در حالی که این موضوع به معضل تبدیل شده و در صورتی که این مهم محقق نشود حیات اقتصادی مناطق کوهستانی به خطر می‌افتد.

کافی‌زاده ضمن اشاره به اعتراض کشاورزان در نحوه برداشت آب از چاه‌ها ابراز داشت: در زمانی که اوضاع اقتصادی با مشکلاتی رو به رو است، تمامی سرمایه‌گذاری‌ها به سمت اراضی ملکی می‌آید و اولین زمین‌هایی که قربانی می‌شود، زمین‌های کشاورزی است و بر همین اساس لازم است با اتخاذ تدابیر از تغییر کاربری‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه حصارکشی زمین‌های کشاورزی یکی از راه های حفظ این اراضی است، گفت: متاسفانه بر اساس قوانینی که وجود دارد اجازه حصارکشی به زمین‌های کشاورزی داده نمی‌شود و بر همین اساس اگر کشاورز بخواهد اتاقی کوچک برای استراحت و یا انبار بسازد اجازه ندارد و همین موضوع نیز موجب ایجاد پرونده‌های مختلف می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان ضمن انتقاد از نگاه انقباضی مسئولان به بخش کشاورزی تصریح کرد: لازم است به بخش کشاورزی توجه بیش از پیش شود چراکه بعد از تحریم‌های ظالمانه تنها بخشی که باعث شده تراز اقتصادی کشور مثبت بماند بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/801

R7760/P/S6,1369/CT1 بیشتر بخوانید... ۳ عامل شیوع تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی/ ۱۰هزار رای قضایی هنوز اجرا نشد نماینده مردم شرق هرمزگان: حمایت از کشت گلخانه‌ای رویکرد اصلی کمیسیون کشاورزی مجلس است+ فیلم تغییر اراضی کشاورزی به چه قیمت؟ / قانونی که باغداران و کشاورزان را راهی مراجع قضایی می‌کند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کاشان بخش کشاورزی اراضی کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است

رئیس اداره تعاون کاشان ضمن اشاره به هفته کارگر گفت: بخش تعاون در کاشان موفق عمل نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسن اربابی ظهر امروز در مصلی بقیه‌الاعظم کاشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کارگر اظهار داشت: کارگران با کمترین توقع بیشترین ثمره را برای جامعه دارند در حالی که ارزش کارگر در بیانات و روایات ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم(ص) مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 9 جزء از 10 جزء دین کار است، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به قصر کارگر دارند و در فرمایشات اخیر خود صمیمانه از زحمات کارگران تشکر کردند و پیشرفت جامعه را مرهون تلاش کارگران می‌دانند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان مقام معظم رهبری عمل کارگران را در خدمت فرد و جامعه قلمداد کردند و ابراز داشت: یکی از جنگ‌های دشمن علیه نظام جنگ اقتصادی است در حالی که 70 درصد از جامعه کاشان قشر کارگری، کارفرمایی و صنعت تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ بیکاری را در شهرستان کاشان شاهد هستیم، گفت: عدم تبیین درست مقام کارگر یکی از نقاط است؛ نگاه اسلام به کارگر تبیین نگاه سرمایه‌ای است و همه جوامع اگرچه ممکن است که برای کارگران مراسم بگیرند اما نگاه سایر جوامع یک نگاه سرمایه‌ای نیست.

اربابی ضمن تقدیر از دستگاه‌های مختلف در برگزاری ویزه‌برنامه‌های هفته کارگر تصریح کرد: سال جدید سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و کارگران نقش موثری در تحقق شعار سال دارند اما چندین موضوع در شعار باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم و یکی از آن بحث تعاونی‌ها است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در بخش تعاون کاشان آنچنان که شایسته است، موفق نبودیم و لازم است در راستای رونق فرهنگ ایجاد تعاونی‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیریم و از سوی دیگر باید مشاغل خرد به ویژه کارگاه‌های مشاغل خانگی را تقویت کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با بیان اینکه اختصاص تسهیلات هدفمند سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، افزود: یکی از آثار هدفمندی تسهیلات ایجاد نیروگاه خورشیدی با اختصاص تسهیلات به شهروندان بود.

وی ضمن اشاره به تنوع خدمات مختلف در دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: کاشان در حوزه ورزش کارگری ظرفیت بالایی دارد در حالی که باید ما در حوزه سلامت جسمی و روانی نیروهای خود در منطقه کاشان تلاش کنیم و یکی از اقدامات ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری بوده به نحوی که در حال حاضر 98 خانه بهداشت کارگری در منطقه فعال است‌.

اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است

اربابی ضمن اشاره به غفلت از ظرفیت مجموعه رفاه کارگری در کاشان گفت: با کمک خیران و کمک اداره کل تعاون زمین فوتبال هفت نفره در مجموعه رفاه کارگری افتتاح و به بهره‌‌برداری می‌رسد و لازم است در حوزه ورزش کارگری توجه بیش از پیش از سوی دستگاه‌ها و خیران صورت پذیرد.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا