Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ع‍لی رستمی فرماندار تربت‌حیدریه با اشاره به اعمال محدودیت های شدید در این شهرستان جهت جلوگیری از انتشار کرونا، گفت: با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، برگزاری هرگونه آیین عروسی، عزاداری و تجمع در شهر و روستا‌ها تا اطلاع بعدی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: طبق مصوبه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، استفاده از ماسک برای کارکنان دولت، مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و در مکان‌های عمومی اجباری است.

فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: همچنین در راستای اقدام پیشگیرانه ورود به هسته مرکزی شهر برای تمام وسایل نقلیه شخصی از صبح سه‌شنبه ممنوع است و وسایل نقلیه عمومی نیز با کاهش تعداد سرنشین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

رستمی با بیان اینکه جمعه بازار تربت‌حیدریه نیز تا اطلاع بعدی تعطیل و فعالیت دستفروشان نیز در سطح شهر خواهد بود، افزود: برخی صنوف مانند آرایشگاه‌های زنانه و مردانه فقط در زمان‌های اعلام شده اجازه فعالیت دارند.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای تردد و تجمع در اماکن تفریحی، تفرجگاه‌های داخل و خارج از شهر از جمله مناطق پیشکوه و رودمعجن تا اطلاع بعدی نیز ممنوعیت و محدودیت در نظر گرفته شده است.

رستمی با عذرخواهی از اقشار مختلف مردم به خاطر محدویت و ممنوعیت‌های اعمال شده، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از رفت و آمد‌های غیر ضروری، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و استفاده از دستکش و ماسک، می‌توان تا حدی زیادی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرد.

او از فعالیت شبانه‌روزی کادر درمانی این شهرستان قدردانی کرد و افزود: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی شهرستان محدود است و مردم باید هشدار‌های مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا محدودیت های کرونا استانداری خراسان رضوی پروتکل های بهداشتی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد