Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دلیل افزایش حوادث خشونت‌آمیز در روز‌های اخیر در ایالت جورجیا، «بریان کمپ» فرماندار این ایالت، در یک فرمان اجرایی در این منطقه حالت فوق‌العاده اعلام کرد و به هزار نفر از سربازان گارد ملی دستور آماده‌باش داد.

در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه گذشته) بر اثر تیراندازی‌هایی که در جورجیا صورت گرفت دستکم پنج نفر کشته و بیش از ۲۵ نفر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه فرماندار آمده است این فرمان به دنبال افزایش چشمگیر جرم و خشونت و تخریب امکان در شهر آتلانتا صادر می‌شود. بنابر این بیانیه در مجموع تا چهارم ژوئیه بیش از ۳۰ نفر از اهالی جورجیا بر اثر اصابت گلوله زخمی شده و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.

دفتر فرمانداری جورجیا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد «امروز فرماندار دستور اجرایی صادر کرده که بر اساس آن در سراسر جورجیا وضعیت اضطراری اعلام می‌شود و هزار سرباز گارد ملی نیز فعال می‌شوند.» در ادامه این بیانیه آمده است «اعتراضات مسالمت‌آمیز از سوی مجرمان با برنامه‌های خطرناک و مخربی که دارند به انحراف کشیده شده است. اکنون مردم بی گناه جورجیا مورد هدف قرار می‌گیرند و می‌میرند. این بی‌قانونی باید خاتمه پیدا کند و قانون در شهر ما برقرار شود. به همین دلیل وضع فوق العاده اعلام می‌شود، زیرا امنیت شهروندان ما در درجه اول اهمیت قرار دارد.»

طبق این بیانیه، گارد ملی در ساختمان‌های ایالتی جورجیا، دفتر مقر ایمنی عمومی جورجیا و عمارت فرمانداری این ایالت مستقر خواهند شد.

پس از مرگ جورج فلوید در ماه گذشته میلادی در ایالت مینه سوتا، اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا به راه افتاد. در برخی از ایالت‌های این کشور این اعتراضات به خشونت کشیده شد و اماکن عمومی و خصوصی تخریب و غارت شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا تظاهرات در آمریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت