Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@00:13:05 GMT

هنرمند خاتم‌ساز شیرازی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۸۳۳۸

هنرمند خاتم‌ساز شیرازی درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، این پیشکسوت هنر خاتم شیراز به همراه برادران خود، استادان اصغر، جعفر وحسن راج بوت از شاگردان و دست پروردگان استاد برجسته غلامحسین گلریزخاتمی بوده که به مدت بیش از نیم قرن در کارگاه مشترک خود به حرفه خاتم سازی اشتغال داشته و آثار ارزشمندی را در این زمینه آفریده و از خود به یادگار گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن مشکین فام، هنرمند و مدیر موزه هنر شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: جمعه ٤ بهمن ١٣٩٨همزمان با گشایش چند گالری جدید و همچنین اهدای نمونه قاب‌ها و ابزار خاتم سازی برادر ایشان زنده یاد استاد حسن راج بوت، همراه با پیام «استاد هادی سیف» پژوهشگر برجسته هنرهای سنتی ایران، مراسم تجلیلی از برادران راج پوت با دعوت و حضور استاد حسین راج بوت و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان برجسته شیراز درموزه هنر مشکین فام به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مرحوم حسین راج بوت دوشنبه ۱۶ تیرماه جاری در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

کد خبر 4967733

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز صنایع دستی درگذشت چهره ها ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیسی قلی‌پور درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی های شمال خراسان بود.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود. وی که اصالتاً ترک زبان است علاوه بر آوازی که به زبان مادری‌اش می خواند به زبان کردی خراسانی نیز آواز می خواند.

این هنرمند پیشکسوت که از راه کشاورزی و نیز نوازندگی در مراسم و مجالس امرار معاش می کرد تاکنون شاگردان زیادی تربیت کرده که علاوه بر فرزندانش محمود احمدی، محمد طاهری، مهدی گوهری و ناصر پهلوان را می توان نام برد.

وی در جشنواره های بین المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بودند.

مراسم تشییع این هنرمند فردا ساعت ۱۰ از مقابل سالن گلشن بجنورد انجام می شود.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902736

دیگر خبرها

  • از دلبری بهارنارنج تا اردیبهشتِ عاشقی در بهارِ شیراز
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • عیسی قلی‌پور درگذشت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت