Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت از افزایش قیمت بیش از پنج درصدی برخی اقلام در دوران کرونا خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا کلامی افزود: با بررسی حدود 100 قلم کالا در سامانه 124 سازمان حمایت، حدود 11 قلم از این اقلام شامل کالاهای مصرفی و سرمایه ای فاقد افزایش قیمت بوده است.

او ادامه داد: طبق آخرین بررسی ها حدود 36 قلم کالا با افزایش 0 تا 5 درصد و 53 قلم هم بیش از پنج درصد افزایش را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در همه اقلام مصرفی شاهد افزایش قیمت هایی بوده ایم که از آن میان می توان به رشد 15 درصدی قیمت روغن و رشد 100 درصدی نرخ برنج خارجی اشاره کرد. در خصوص چای هم کماکان با افزایش قیمت های سود جویانه ای روبرو هستیم، این در حالی است که هیچ گونه کمبود کالایی و اقلام مصرفی در کشور وجود ندارد و دلالان با احتکار کالا قصد سودجویی دارند.

او ادامه داد: برای 6 ماه آینده کمبود هیچ گونه کالایی در کشور وجود ندارد.

کلامی در ادامه گفت: با توجه به تغییر ارز تخصیصی واردات کالا از دلار 4200 تومان به ارز نیمایی 12 هزار تومان و همچنین افزایش نرخ ارز نیمایی از 12 به 16 هزار تومان در حال حاضر نرخ هر کیلو برنج هندی به طور میانگین کشوری حدود 15 هزار و سیصد تومان است.

حسنی در ادامه در خصوص نرخ شکر گفت: در حال حاضر نرخ شکر در کشور حدود هر کیلو 8 هزار تومان می باشد در حالی که اگر با دلار 22 هزار تومانی هم شکر وارد کنیم، ارزانتر از 8 هزار تومان دست مردم می رسد.

کلامی با رد گفته های حسنی تصریح کرد: با اینکه قیمت جهانی شکر سفید کاهش یافته اما افزایش نرخ دلار در کشورمان این امکان را فراهم نمی کند که نرخ شکر کمتر از 8 هزار و خرده ای باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزایش قیمت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است

یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده مدعی شد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام ارشد نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه ایالات متحده قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا را از اوایل ماه مه آغاز کند، گفت: حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که قرار است از مسیر دریایی وارد غزه شود در ابتدا حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به سرعت به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.

بایدن که دولت وی از ابتدای حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، اصلی‌ترین پشتیبان این رژیم در ارتکاب به جنایات در این منطقه بوده است، در ماه مارس ادعا کرد که پنتاگون قصد دارد یک اسکله در نوار ساحلی غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از راه دریا به این منطقه بسازد.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر بر اساس گزارش منابع فلسطینی کل جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری غزه با ناامنی غذایی مواجه هستند و وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول