Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی کردستان، سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان با بیان اینکه با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های استان کردستان حدود ۸۵ درصد پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های خانوادگی در سه ماهه نخست سال جاری منجر به صلح و سازش شده است، اظهار داشت: هدف اصلی خدمات مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها، صلح و سازش پرونده‌های قضائی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امروزه نقش و اهمیت مشاوره و مددکاری در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی بشر بر کسی پوشیده نیست، افزود: تجارب و تحقیقات به عمل آمده از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی نشانگر آن هست که ریشه شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات رفتاری «عدم برخورداری از مهارت‌های زندگی» است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه مشاوره می‌تواند مهارت‌های رفتاری را آموزش بدهد و آمادگی بیشتری به افراد برای حل مشکلات ارائه بدهد، ادامه داد: مشاوره، توان اجتماعی، تحمل، چگونگی برخورد و در نهایت میزان سازش اجتماعی افراد را بالا می‌برد.

سرهنگ حیدریان به راه اندازی مراکز مشاوره در نیروی انتظامی اشاره کرد و یادآور شد: مرکز مشاوره و آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم شهروندان با هدف شناسایی زمینه‌های رفتار نابهنجار، کمک به حل مشکلات افراد و ارتقا توان مقابله‌ای آنها در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی راه اندازی که با داشتن کادر متخصص و مجرب با رشته‌های تحصیلی روانشناسی و مشاوره در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه‌های خانوادگی، فردی، تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج و روان سنجی به صورت فردی و گروهی خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: علاوه بر فعالیت مرکز مشاوره آرامش در مجموعه ستادی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، در کلیه کلانتری‌های استان واحدی به نام دایره مشاوره و مددکاری وجود دارد که خدمات رایگان به مردم ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: هدف اصلی خدمات مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها ایجاد صلح و سازش بین پرونده‌های قضائی است که فعالیت این عزیزان بسیار حائز اهمیت است به طور مثال هنگامی که پرونده‌ای با موضوع اختلاف خانوادگی منجر به صلح و سازش می‌شود، علاوه بر کاهش پرونده‌های قضائی از فروپاشی بنیان یک خانواده پیشگیری می‌کند.

سرهنگ حیدریان اظهار داشت: در همین راستا در سه ماهه نخست سال جاری با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های استان کردستان حدود ۸۵ درصد پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های خانوادگی منجر به صلح و سازش شده است.

وی افزود: مردم کردستان برای دریافت خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره آرامش به صورت حضوری می‌توانند به آدرس خیابان فلسطین، روبروی فرمانداری، ساختمان معاونت اجتماعی، مرکز مشاوره آرامش علاوه بر ساعت هشت صبح تا ۱۴، در فصل بهار و تابستان از ساعت چهار تا شش بعد از ظهر و در فصول پاییز و زمستان از ساعت سه تا پنج بعد از ظهر مراجعه کرده و یا برای دریافت خدمات مشاوره‌ای تلفنی می‌توانند با شماره تلفن ۲۱۸۲۳۴۰۰ و ۳۳۲۸۶۶۱۳ مرکز مشاوره آرامش تماس بگیرند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: همچنین سامانه‌ای به منظور سهولت و دسترسی بهترمردم با مشاوران ما تحت عنوان «سامانه پلیس پاسخگو» با شماره تلفن ۰۹۶۵۸۰ طراحی و آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم شهروندان است.

کد خبر 4967917

منبع: مهر

کلیدواژه: خدمات مشاوره نیروی انتظامی اختلافات صلح و سازش ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان اجتماعی فرماندهی انتظامی مرکز مشاوره آرامش منجر به صلح و سازش مشاوره و مددکاری انتظامی کردستان خدمات مشاوره ای کلانتری ها پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • ماجرای تیراندازی، دکتر قلابی را رسوا کرد
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند