Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گزارش جدید بررسی شاخص‌های توسعه مالی اسلامی ایران و جهان در سال 2018 منتشر و پیشنهادات خود را مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در مقدمه گزارش جدیدی که از سوی پژوهشکده با عنوان "بررسی شاخص‌های توسعه مالی اسلامی ایران و جهان در سال 2018" انجام شده، آمده است: گزارش بررسی شاخص‌های توسعه مالی اسلامی ایران و جهان در سال 2018 صنعت مالی اسلامی در جهان علی الخصوص در منطقه خاورمیانه، جنوب و جنوب شرق آسیا با سرعت در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش توسعه مالی اسلامی در سال 2018 با بررسی کشورهای مختلف نشان می دهد، ارزش کل دارایی های نظام مالی اسلامی از سال 2012 تا سال 2017 با میانگین نرخ رشد متوسط سالانه 6 درصد افزایش یافته و از 2.2 تریلیون دلار در سال 2016 با نرخ رشد 11 درصد به 2. 4 تریلیون دلار در سال 2017 رسیده است.
در این میان، ایران، عربستان و مالزی بیشترین سهم بازار مالی اسلامی را از لحاظ دارایی ها به خود اختصاص می دهند و کشورهایی همچون قبرس، نیجریه و استرالیا توانسته اند رشد سریعی را تجربه کنند.
در این گزارش 131 کشور در 8 منطقه مختلف جغرافیایی از لحاظ شاخص های توسعه مالی اسلامی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته اند. مجموع نمرات اختصاص یافته به این شاخص های توسعه مالی در 5 حوزه توسعه کمی، دانش آموزش و تحقیق)، نظارت (حاکمیت)، مسئولیت اجتماعی شرکتی و آگاهی (اطلاع رسانی) نشان می دهد که کشورهای مالزی، بحرین و امارات همچنان از لحاظ توسعه بازاهای مالی اسلامی پیشگام هستند و بازارهای مالی اسلامی نوظهور با بیشترین پیشرفتهای مالی نیز متعلق به کشورهایی همچون عراق، سورینام، نیجریه و اتیوپی است.
به گزارش ابینا ، بررسی ها نشان می دهد، دیجیتالی شدن به عنوان یک تحول عمده در سراسر بخش های مختلف صنعت مالی اسلامی پدیدار شده است و می تواند کل نظام مالی جهانی را دگرگون نماید. عملکرد هر یک از بخش های صنعت مالی اسلامی و توسعه اکوسیستم پیرامون آن نشان می دهد که پتانسیل رشد این صنعت بالا بوده و پیش بینی می شود ارزش دارایی های نظام مالی اسلامی با نرخ رشد متوسط سالانه 10 درصد تا سال 2020 به ارزش حدود 3٫8 تریلیون دلار خواهد رسید. در ادامه به معرفی شاخص های توسعه مالی اسلامی و رتبه بندی کشورها به تفکیک هر یک از این شاخص ها می پردازیم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک های ایران به اسرائیل برخورد کرد یا نه؟ | ببینید

دریافت 19 MB

همشهری آنلاین: تلویزیون الجزیره در گزارش تحقیقی بررسی کرده است که آیا حمله ایران به اسرائیل بی تاثیر بوده و همه موشک‌ها و پهپادهای ایرانی با دخالت اسرائیل رهگیری شدند؟

این گزارش با استناد به تصاویر ضربات ایران به پایگاه اسرائیلی را بررسی کرده است.

کد خبر 846742 برچسب‌ها تلویزیون الجزیره اسرائیل ایران

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • موشک های ایران به اسرائیل برخورد کرد یا نه؟ | ببینید
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد