Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، الله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح میزان کالای اساسی تخلیه‌شده در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه اظهار داشت: طی این مدت ۲۰ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در این بندر پهلو گرفته‌اند که در مجموع حدود یک‌میلیون تن انواع کالا‌های اساسی از این کشتی‌ها تخلیه و پس از طی فرآیند‌های قانونی وارد بازار مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی کالا‌های اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: آنچه موجب تسهیل در فرآیند تخلیه کالا‌های اساسی و رشد در این حوزه شده است، ابتکار عمل مبنی بر تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه تسهیل فرآیند ورود و خروج کالای اساسی با عضویت کلیه سازما‌ن‌ها و دستگاه‌های ذ ی‌ربط با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

عفیفی‌پور تشکیل این کارگروه را به‌شکل هفتگی و مداوم، با هدف بررسی و احصای مشکلات و چالش‌های مطروحه از سوی دستگاه‌ها و اتخاذ تصمیمات به‌منظور رفع موانع گامی مهم و اقدامی هدفمند در جهت مرتفع کردن تنگنا‌ها و مشکلات احتمالی برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمده کالا‌های اساسی تخلیه‌شده در بندر شهید رجایی را روغن، گندم، شکر، کود شیمیایی و خمیر کاغذ عنوان کرد و اذعان داشت: علاوه بر کشتی‌های حامل کالای اساسی پهلوگرفته و تخلیه‌شده، کشتی‌های دیگری نیز در مسیر هستند که به‌محض ورود به لنگرگاه بندرعباس و انجام اقدامات بهداشتی، کنترلی و فرآیند‌های اداری بلافاصله وارد بندر و در اسکله‌های اختصاص‌یافته پهلودهی می‌شوند.

او افزود: علاوه بر کالا‌های اساسی که به‌شکل فله تخلیه آنها انجام گرفته است کالا‌های اساسی دیگری نیز در قالب کشتی‌های کانتینری وارد بندر شده‌اند، در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ TEU انواع این کالا‌ها نیز به‌صورت کانتینری وارد این بندر شده که پس از تخلیه و انجام فرایند‌های اداری روانه بازار مصرف شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر شهید رجایی کالاهای اساسی بندر شهید رجایی کالا های اساسی کالا ها کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو