Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال سیاسی جوان و انقلابی دیار ۱۵خرداد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد اقتصاد مقاومتی جهش تولید است گفت: اگر مدیران کشور بتوانند به اقتصاد مقاومتی و تولید جهش دهند، اقتصاد را رو به جلو پیش خواهند برد و مسائل و مشکلات اقتصادی کمتر خواهد شد.

علی خزایی فعال سیاسی جوان و انقلابی دیار ۱۵ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قرچک در خصوص گرانی‌های افسارگسیخته اخیر در کشور اظهار کرد: موضوع مهم گرانی‌های افسار گسیخته که امروز برای قشر مستضعف جامعه تبدیل به اهرم فشارشده که از بس ناعادلانه بوده که زندگی‌های عادی این قشر را تحت فشار و تأثیر قرار داده و آن‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده که یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین مسائل امروز جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان طوری که بارها در گام دوم انقلاب اسلامی گفته شده باید کشور به سمت عدالت حرکت کند و عدالت اجرا شود و طبیعتاً گرانی‌های افسارگسیخته، دردآور و زجرآور به دور از عدالت و ضد و مخالف آن است.

فعال سیاسی جوان و انقلابی دیار ۱۵ خرداد ادامه داد: مطالبه به حق مردم عزیز به ویژه مستضعفین این است که تمام دستگاه‌های کشور به صحنه بیایند و با گرانی مبارزه کنند و دستگاه‌های نظارتی دولت محترم، قوه قضائیه و مجلس باید در ابن برهه از زمان پای کار بیایند و هر کدام طبق وظیفه‌ای که دارند با گرانی‌ها مبارزه کنند.

خزایی خاطرنشان کرد: آنچه که در بازار در پیشگاه چشم مردم قرار دارد آن حسی است که امروز مردم لمس می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر هر ناظری به بازار مراجعه کند خواهد دید که بازار و قیمت‌ها رها شده یعنی درد و زجر گرانی و غصه آن که بسیار سنگین است یک طرف و از آن بدتر و دردآورتر اینکه قیمت‌ها رها شده یعنی حسی که یک مشتری هنگام خرید میوه، سبزیجات، لبنیات و مایحتاج اولیه و ضروری زندگی خودش در بازار دارد این است که احساس می‌کند قیمت‌ گذاری‌ها رها شده و شاید از لحاظ روانی از خود گرانی بیشتر باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد : بنابراین گرانی، تورم بالا و کاهش قدرت خرید مردم مخالف عدالت بوده و در مقابل آن است که باید در مقابل این بی‌عدالتی بزرگ ایستادگی کرد.

خزایی گفت : دولت و قوه مجریه سنگین‌ترین وظیفه در این مورد را دارد و طبق قانون اساسی شخص رئیس جمهور که مسؤول اجرای قانون اساسی و نفر اول اجرایی و مدیر ارشد کشور است که باید در این زمینه بیشتر ورود پیدا کند و فعال‌تر باشد و کار را بصورت جدی‌تر به پیش ببرد.

وی یادآور شد: آن چیزی که در بازار امروز مشاهده می‌کنیم این است که نقدینگی و پایه پول افزایش پیدا کرده، ارز گران‌تر و ارزش پول ملی اُفت شدید پیدا کرده و تولید و صادرات کمتر شده است.

این فعال سیاسی ابراز کرد: این مؤلفه‌ها باعث شده که اقتصاد کشور از اقتصاد تولید محور و اقتصاد مقاومتی دور شود و از اقتصاد مقاومتی فاصله بگیرد که این مسائل بیشتر دامن‌گیر کشور می‌شود.

خزایی تأکید کرد: راه حل اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور که تورم و گرانی هم از آن دسته است پرداختن به اقتصاد مقاومتی است. 

وی در پایان گفت: یکی  از مهم‌ترین ابعاد اقتصاد مقاومتی جهش تولید است و اگر مدیران کشور بتوانند به اقتصاد مقاومتی تولید و جهش دهند، با جهش تولید اقتصاد را رو به جلو پیش خواهند برد و مسائل و مشکلات اقتصادی کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی عدالت تولید مشکلات اقتصادی علی خزایی فعال سیاسی اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی فعال سیاسی گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر این مبنا برای نزدیک ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهمنامه امضا شد. این شرکت‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف تولید بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی میادین گازی خواهند داشت و ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری می‌رسد که هم خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به توسعه میادین گازی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشت که واحد‌های پتروشیمی به توسعه میادین ورود کنند، مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در توسعه میادین تاکید داشته‌اند و امروز این اتفاق رقم خورد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های پتروشیمی در زمینه جمع آوری گاز‌های مشعل امضا کردیم که بخشی هم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در زمینه تولید بنزین در مجتمع‌هایی که تولید متانول دارند تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

اوجی گفت: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در بستری از کشور‌ها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافتند که ما نیز دانش فنی و طرفیت و توانمندی این حوزه را داریم بنابرین در برخی پتروشیمی‌ها که سهامدارن آنها تمایل داشته باشند با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: این ریل گذاری باتوجه به این قیمت چند سال گذشته در محصولات متانولی و همچنین تامین ناترازی بنزین انجام شده است امروز در کشور چین هم این پروژه‌ها در حال انجام است ما نیز از خوراک متانول اقدام به تولید بنزین خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند