Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت شبیه‌سازهای پرواز از مهارت بالایی برخوردارند که این موضوع هم صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته و هم منجر به جذب دانشجویان خلبانی خارجی خواهد شد.

 گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سعید امینی؛ شبیه‌سازی پرواز نقش مهمی در آموزش خلبانان هواپیماهای جنگی، غیرجنگی و بالگردها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع با استفاده از این شبیه‌سازها می‌توان، خلبانان را پیش از اینکه به‌طور عملیاتی به هدایت هواپیما یا بالگرد بپردازند، از طریق واقعیت مجازی و شبیه‌ساز آموزش ببینند تا آمادگی هدایت هواپیما را در فضای واقعی داشته باشند.

زمانی خلبانان کشورمان برای گذراندن دوره‌های آموزشی به برخی کشورهای خارجی اعزام می‌شدند، اما پس از مدتی این کشورها با فشار آمریکا از پذیرش خلبانان ایرانی امتناع ورزیدند؛ لذا در چنین شرایطی نیروهای هوایی ارتش و سپاه تصمیم گرفتند در حوزه آموزش خلبانی به وسیله شبیه‌سازها روی پای خود بایستند. این تصمیم سرآغاز فتح قله‌های پیشرفت در حوزه طراحی و ساخت شبیه‌سازهای پروازی شد. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروزه در حوزه ساخت شبیه‌سازهای پرواز از مهارت بالایی برخوردار هستند.

براساس گفته امیر عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش علاوه بر اینکه دیگر نیازی به اعزام دانشجویان خلبانی برای گذراندن دوره آموزشی شبیه‌ساز پرواز به سایر کشورها نداریم، در نیروی هوایی ارتش بسترهای لازم برای پذیرش دانشجویان خلبانی از سایر کشورها فراهم شده تا این دانشجویان بتوانند به وسیله شبیه‌سازهای پرواز تولید ایران، دوره‌های آموزشی را بگذرانند.

امیر عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اهیمت شبیه‌سازهای پرواز گفت: «شبیه‌ساز در بحث پرواز بسیار اهمیت دارد و جزء ضروریات هر خلبانی است که هر 6 ماه یکبار حداقل دوره‌های شبیه‌سازی را بگذراند؛ یعنی در شبیه‌ساز حالت‌های اضطراری را تمرین کند و کارهای مهم را انجام دهد تا در پرواز واقعی عملکرد مناسبی داشته باشد.»

فرمانده نیروی هوایی ارتش خودکفایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت انواع شبیه‌سازهای پروازی را عامل صرفه‌جویی ارزی عنوان کرد و افزود: «قبلاً خلبانان کشور ما برای گذراندن این دوره‌ها به کشورهای خارجی اعزام می‌شدند که این مسئله منجر به خروج ارز از کشور می‌شد و نیز سایر مسائل متعددی را در پی داشت؛ لذا این ضرورت را احساس کردیم تا شبیه‌سازها را در ایران طراحی کنیم.»

ساخت شبیه‌سازهای پروازی P3F و کوثر در آینده نزیک

به گفته امیر نصیرزاده تمامی هواپیماهای موجود در ارتش به جز P3F (هواپیمای مین‌روب دریایی) شبیه‌سازی شده‌اند و ساخت شبیه‌ساز این هواپیما هم در حال اجراست. از سوی دیگر امیر مهدی دباغ، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش  از شبیه‌سازی  هواپیمای کوثر خبر داد؛ لذا صحبت‌های امیرنصیرزاده در خصوص ساخت هواپیمای P3F و امیر دباغ در خصوص ساخت هواپیمای کوثر می‌تواند نویدبخش گام بلند نیروهای مسلح کشورمان در عرصه آموزش‌های نوین خلبانی باشد.

همکاری سپاه و ارتش در زمینه ساخت شبیه‌ساز ایلیوشین-76

یکی از هواپیماهایی که ساخت شبیه‌ساز آن اخیراً به اتمام رسیده و روز گذشته از آن رونمایی شده، هواپیمای «ایلیوشین-76» است. این هواپیما در دسته هواپیمای ترابری سنگین محسوب می‌شود. این هواپیما برای انجام مأموریت‌هایی چون «ترابری»، «سوخت‌رسانی هوایی»، «هشدار پیش‌هنگام هوابرد (آواکس)» و همچنین «عملیات آتش‌نشانی هوایی» کاربرد دارد.

سپاه و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در زمینه ساخت شبیه‌ساز «ایلیوشین-76» همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند. «درواقع براساس توافق میان نیروی هوایی ارتش  با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک فروند «ایلیوشین-76» سانحه‌دیده که در مشهد به صورت متروکه رها شده بود، از سپاه به نیروی هوایی ارتش منتقل شد که با انتقال این هواپیما به تهران، طراحی و ساخت این شبیه‌ساز با استفاده از بدنه واقعی هواپیما آغاز شد.»

شبیه‌ساز هواپیمای «ایلیوشین-79» از شاخصه‌های مهمی چون «آیرودینامیکی»، «نیرو‌های پیشرانشی»، «نیرو‌های اینرسی» و «وزنی» و «مناسب شرایط اتمسفری» بهره می‌برد. به محض اینکه این هواپیما به تهران منتقل و به سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش تحویل داده شد، بلافاصله فرآیند‌های «کدنویسی برای کامپیوتر»، «ایجاد جک‌های بادی»، «تهیه کمپرسور برای شبیه‌سازی فشار هوا»، «طراحی داخلی کابین ایلیوشین» و برخی اقدامات دیگر بر روی آن انجام شد. همچنین در این شبیه‌ساز «معادلات حرکتی»، «کابین»، «شبیه‌ساز کابین ناوبر»، «سخت‌افزارهای الکترونیکی»، «سیستم حرکتی»، «سیستم بصری» و «سیستم کنترل لودینگ» در سطح بالا و پیشرفته‌ای طراحی و ساخته شده‌اند.

ساخت شبیه‌ساز هواپیمای ایلیوشین-76، تنها نمونه‌ای کوچک از توانمندی متعدد نیروهای مسلح کشورمان در حوزه تولید تجهیزات دفاعی است. طراحی و ساخت شبیه‌سازهای پرواز علاوه بر اینکه صرفه‌جویی ریالی و ارزی برای کشور به همراه دارند، می‌توانند به محلی برای کسب درآمدهای ارزی تبدیل شوند. جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت شبیه‌ساز پرواز جزء 6 کشور دارای این فناوری است و همین موضوع می‌تواند سبب شود تا سایر کشورهای فاقد این فناوری خواستار اعزام دانشجویان خلبانی به ایران باشند.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: کوثر ارتش جمهوری اسلامی ایران سعید امینی شبیه ساز پرواز ساخت شبیه سازهای پرواز جمهوری اسلامی ایران دانشجویان خلبانی نیروی هوایی ارتش زمینه ساخت ساخت شبیه ساز نیروهای مسلح طراحی و ساخت ایلیوشین 76 صرفه جویی شبیه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229345 برچسب‌ها یمن

دیگر خبرها

  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل