Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تکلیف پذیرش شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس منتظر مصوبه شورای عالی بورس است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از 49 میلیون نفر سهامدار عدالت حدود 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده و بنا بر این حدود 30 میلیون نفر در روش غیر مستقیم سهام عدالت مانده‌اند که این افراد به طور خودکار ذیل شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مربوطه خود قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین علی رغم این که 30 شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 91 فرایند پذیرششان در بورس انجام شده اما چون افزایش سرمایه نداده بودند، پذیرش آنها به صورت غیر فعال بوده و اکنون که آزادسازی سهام عدالت انجام شده و سهامداران در روش غیر مستقیم در ذیل این شرکت‌ها قرار می‌گیرند باید هر چه زودتر پرتفوی سهام افراد در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قرار گیرد و این شرکت‌ها ‌در بورس پذیرفته شوند.

در این زمینه خبرنگار فارس با محمدرضا معتمد عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت‌وگو کرد که وی گفت: بعد از تعیین فرایند قانونی مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و اداره ثبت شرکت‌ها اقدامات قانونی لازم برای پذیرش فعال این شرکت‌ها در بورس انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: تعیین تکلیف شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از نظر افزایش سرمایه توسط شورای عالی بورس تعیین خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین گفت:‌ کسانی که روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده‌اند، پرتفوی سهام این افراد با انتقال به شرکت سرمایه گذاری استانی مربوطه این امکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم می‌کند که این شرکت‌ها افزایش سرمایه بدهند و سرمایه گذاران به عنوان دارنده سهام عدالت در واقع دارنده واحدهای سرمایه گذاری استانی مربوطه خواهند شد.

وی همچنین این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: سهام 36 شرکت سرمایه پذیر بورسی که در پرتفوی سهام عدالت هر دارنده سهام عدالت قرار دارد به شرکت سرمایه گذاری استانی منتقل می‌شود.

معتمد همچنین در برابر این پرسش که تکلیف 13 شرکت غیر بورسی که در پرتفوی سهام عدالت قرار دارند چه می‌شود، افزود: احتمالا 13 شرکت غیر بورسی در قالب یک هلدینگ در بورس پذیرفته می‌شوند و سهامداران چه در روش مستقیم و یا غیر مستقیم سهامدار آن مجموعه می‌شوند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین در مورد کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده‌اند، گفت: در حال حاضر این افراد می‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حداکثر 30 درصد از سهام عدالت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توسط کارگزاران مربوطه بفروشند.

وی در پایان تأکید کرد: روش اجرایی برای پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در جلسه شورای عالی بورس و با مصوبه این شورا مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: سهام عدالت بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت های سرمایه گذاری استانی استانی سهام عدالت شورای عالی بورس افزایش سرمایه مستقیم سهام شرکت سرمایه پرتفوی سهام شرکت ها غیر مستقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد

جنگ علیه غزه خسارات زیادی به استارباکس وارد کرده و از زمان تشدید تحریم، سهام آن بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش عربی پست، پس از تشدید تحریم جهانی این برند که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی رخ داد، سهام استارباکس که در بورس نیویورک فهرست شده، بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری آناتولی، بر اساس داده‌های شرکت استارباکس در وال استریت، نشان می‌دهد که از زمان گسترش تحریم‌های مردمی در اواسط نوامبر ۲۰۲۳، سهام ۳۱ درصد کاهش یافته است.

در همین راستا در پایان جلسه روز جمعه، قیمت سهام این شرکت به ۷۳.۱۱ دلار رسید نوامبر گذشته قیمت سهام استارباکس ۱۰۷.۱ دلار بود.

در پایان جلسه جمعه، نسبت به پایان جلسه پنج‌شنبه، سهام این شرکت با ۲.۴۳ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ رسید.

در بیانیه‌ای در آن زمان،  لاکسمن نراسیمهان، مدیر عامل شرکت استارباکس در بیانیه‌ای گفت: شرکت امروز در محیطی پر از چالش فعالیت می‌کند. اما نتایج این سه ماهه نشان دهنده قدرت برند، توانایی‌های ما یا فرصت‌های پیش رو نیست. 

به گزارش مجله آمریکایی «نیوزویک»، شایان ذکر است که استارباکس تنها شرکت معروفی نیست که در بحبوحه تحریم‌های مردمی ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، سود ناامیدکننده‌ای را اعلام کرده است.

مک دونالد اخیراً کاهش ۰.۲ درصدی سود را اعلام کرده است که بخشی از آن به دلیل کاهش فروش در خارج از آمریکا است، زیرا این شرکت در برخی بازار‌ها نیز با تحریم مواجه است.

 مک دونالد همچنین به دلیل ارائه غذای رایگان به ارتش اشغالگر اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت. این شرکت به دلیل خالی ماندن شعبه‌های خود در مالزی، مجبور به تعطیلی آن‌ها گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود