Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@09:06:20 GMT

شدیدترین سقوط ۵ سال اخیر نرخ دستمزد در ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۲۲۴۵

به گزارش مهر به نقل از رویترز، انتشار داده‌های دولتی روز سه‌شنبه نشان داد نرخ دستمزد واقعی ژاپن با در نظر گرفتن تورم، در ماه می با بدترین سقوط خود در حدود ۵ سال گذشته روبرو شده است.

این نشانه‌ای دیگر از تنش‌های شدیدی است که به علت پاندمی کرونا به بازار کار این کشور وارده می‌شود.

سومین اقتصاد بزرگ جهان در ۳ ماهه منتهی به ژوئن با بدترین رکود اقتصادی بعد از جنگ جهانی خود روبرو شده است و اقتصاددانان انتظار دارند با شوک بزرگی که به علت محدودیت‌های قرنطینه‌ای مبارزه با شیوع کرونا به تقاضا وارد شده است، اقتصاد ژاپن بیش از ۲۰ درصد در این دوره آب رفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های وزارت کار نشان داد نرخ دستمزد واقعی که شاخص مهمی از قدرت خرید خانوارهای ژاپن است در ماه می ۲.۱ درصد نسبت به ماه گذشته سقوط کرد.

این پس ز سقوط ۲.۸ درصدی در ژوئن ۲۰۱۵ بدترین سقوط ۵ سال اخیر به حساب می‌آید.

یکی از مقامات وزارت کار ژاپن گفت: تأثیرات منفی ناشی از پاندمی کرونا باعث شده تا پرداخت‌های بابت اضافه‌کاری کاهش یابد که این موجب کاهش شدید نرخ دستمزد واقعی شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: نرخ دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیگانه هراس خواندن ژاپن و هند،‌ آن‌هم از سوی جو بایدن غافلگیرکننده بود؛ چرا که دولت او از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱ همواره بر تقویت روابط با این دو کشور تأکید کرده است. 

بایدن که پیش‌تر اتحاد با ژاپن را به‌ویژه در مورد امنیت جهانی «اتحادی ناگسستنی» دانسته بود، در اظهارات اخیر خود با مقایسه اقتصاد دو کشور هند و ژاپن با چین و روسیه، دلیل شرایط بد اقتصادی این کشورها را عدم پذیرش مهاجران خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در هتلی که عمده اهداکنندگان آن آسیایی-آمریکایی بودند گفت که اقتصاد ایالات‌متحده «به خاطر شما و بسیاری دیگر» در حال رونق است، چون ما «پذیرای مهاجران هستیم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی حساس با نساجی
  • بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی با نساجی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • بدترین خبر برای بایرن مونیخ در آستانه بازی با رئال مادرید؛ رافائل گریرو مصدوم شد! + عکس