Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد رحمتی امروز در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان بر ایجاد حس مشارکت در میان روستاییان و استفاده از تمام ظرفیت‌های روستاها برای شتاب بخشیدن به روند توسعه روستایی در استان تأکید کرد.

وی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای عمران و آبادانی روستاها، گفت: در کنار اقدامات گذشته و پروژه‌های عمرانی، باید به صورت تخصصی برای معیشت روستاییان هم تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد اشتغال از طریق ظرفیت‌هایی مانند بوم‌گردی، تولیدات محلی، ایجاد بازارچه‌های سنتی و توسعه کشاورزی می‌تواند معیشت روستاییان را ارتقا داده و موجب ماندگاری آنان در روستاها شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد حس مشارکت روستاییان در توسعه روستاها تأکید کرد و گفت: باید توانمندی فکری روستاها در این مسیر به کار گرفته شود.

وی با قدردانی از اقدامات ارزشمند بسیج سازندگی در روستاها و مناطق محروم، گفت: شعار انقلاب اسلامی، رسیدگی به مردم و محرومیت‌زدایی است و شایسته نیست که در برخی از روستاها، شاهد کمبود امکانات اولیه برای زندگی باشیم.

رحمتی گفت: بسیج سازندگی نقش بسزایی در عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم داشته و با توجه به اینکه ساختار این نهاد به ساختار اولیه جهاد سازندگی نزدیک است می‌تواند با آزادی عمل بیشتری در روستاها ایفای نقش کند.

وی همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با بسیج سازندگی را ضروری دانست و گفت: توزیع بودجه دولتی میان روستاها نیز باید عادلانه باشد که این امر نیازمند شناخت دقیق و واقعی از ظرفیت‌ها و مشکلات همه روستاهاست.

اجرای ۱۶۴۸ پروژه محرومیت زدایی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: بسیج سازندگی در سه سال آینده، ۱۶۴۸ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان در سطح روستاها و مناطق محروم استان اجرا می‌کند.

تقی کرمی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مسکن، راه روستایی، تأمین آب شرب، بهداشت و اشتغال‌زایی بوده و شهرستان بستان‌آباد به عنوان شهرستان منتخب استان در حوزه محرومیت‌زدایی، در اجرای برخی از این پروژه‌ها مشارکت خواهد کرد.

کد خبر 4968196

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج سازندگی محرومیت زدایی پروژه های عمرانی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان محرومیت زدایی بسیج سازندگی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان