Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: بزرگترین فرودگاه گردشگری کشور در نظرآباد واقع شده است که طرح توسعه منطقه در دستورکار قرار دارد.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه شهرستان طالقان یکی از قطب‌های گردشگری البرز و کشور به شمار می‌آید، گفت: البرز ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری دارد که نیاز به توجه ویژه دارد و بنا به اهمیت مسئله سعی داریم مدام این مباحث را تکرار کنیم تا به نتیجه مقصود دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد: از طرفی فرودگاه آزادی مستقر در نظرآباد با وجو هواپیماهای چندنفره و تک نفره تنها فرودگاه بخش خصوصی است که در زمینه‌های تحقیقاتی، آموزشی و تفریحی فعالیت دارد.

محمدی یکی از مزیت‌های این فرودگاه را پایین بودن ترافیک پروازها عنوان کرد و یادآور شد: این موقعیت باعث شده تا شرایط ایده آل برای تفریحات و آموزش‌های هوایی مهیا شود.

وی این فرودگاه را بزرگترین فرودگاه گردشگری کشور خواند و بیان کرد: این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب شده و طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری فرودگاه آزادی  در دستور کار ما قرار دارد که مکلف شدیم این طرح را با کمک سرمایه گذار شروع کنیم.

این مسؤول در خصوص بازدید از مجموعه گردشگری سلامت محب با تعهد اشتغال 150 نفر تصریح کرد: این مجموعه در کردان شهرستان ساوجبلاغ با متراژ 6 هکتار و با ظرفیت 10 درصدی بیمارستان محب تهران در دست احداث است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: این مجموعه در 5 طبقه شامل استخرهای ویژه درمانی، کلینیک پزشکی، بخش های اقامتی و آمفی تئاتر می باشد که تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد. 

وی از بهره برداری هتل پنج ستاره قصر رز در کرج به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: طبق تعاملات استاندار البرز و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقرر شد تا در راستای کمک به زیرساخت‌های گردشگری در پروژه  گازرسانی بخش‌هایی از استان و هتل کیمیا شهرستان طالقان بخشی از هزینه ها توسط اداره کل میراث استان تامین شود.

وی با اشاره به 17منطقه نمونه گردشگری در البرز خاطر نشان کرد: برخی از مناطق دارای سرمایه گذار هستند که در برخی از آن مناطق اقدام درستی در راستای توسعه گردشگری انجام نداده اند که افراد با اخطار مواجه شدند و در صورتی که اقدام لازم صورت نگیرد منطقه گردشگری به سرمایه گذار دیگری واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی البرز فرودگاه گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم. - اخبار استانها -

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌ هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ادامه داد: ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت‌آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در استان سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

جلالی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: ضرورت دارد محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود