Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین کار گروه مشترک تجارت ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا با حضور مسئولین سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران و روسیه و کاظم جلالی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه و اسلپنف رئیس هیات کمیسیون اقتصادی اورآسیا به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین کار گروه مشترک تجارت ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا با حضور مسئولین سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران و روسیه و کاظم جلالی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه و اسلپنف رئیس هیات کمیسیون اقتصادی اورآسیا  سه شنبه ۱۷ تیر ماه ۹۹ به صورت وبینار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این وبینار سفیر کشورمان با تاکید بر نقش ائتلافات منطقه ای و گسترش روابط اقتصادی با همسایگان به عنوان یکی از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما معتقدیم موافقتنامه امضا شده با اتحادیه اقتصادی اورآسیا توسعه روابط اقتصادی میان ایران و همسایگانش را به همراه داشته که باعث صلح و آرامش بیشتر در منطقه خواهد شد.

 

جلالی همچنین با اشاره به سفرهای انجام شده میان مسئولین اقتصادی و تجاری دو کشور عنوان کرد: با اجرایی شدن این موافقتنامه از نوامبر 2019 طی هفت ماه از اجرای آن حجم تجارت خارجی ایران با اتحادیه اورآسیا از حیث ارزش به بیش از دو میلیارد و 417 میلیون دلار رسیده است. از این مقدار 72 درصد تجارت با اوراسیا سهم واردات ایران از کشورهای عضو اتحادیه و 28 درصد از آن سهم صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه بوده است.

 

در ادامه مسئولین حاضر در این جلسه از جمله مسئولان امور همکاریهای گمرکی و سیاست اقتصادی و مالی اتحادیه اقتصادی اورآسیا و مسئولینی از کشورهای عضو اتحادیه روند اجرایی شدن این موافقتنامه در زمینه های مختلف بهداشتی، قرنطینه و دیگر مسائل مرتبط با توسعه تجارت را مورد بحث و بررسی قرار دادند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و اتحادیه اوراسیا اتحادیه اوراسیا ایران اتحادیه اقتصادی اورآسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان

منابع خبری افغانستان از سفر یک هیئت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به ولایت هرات خبر دادند.

این هیأت به ریاست رئیس اتحادیه تجار و تولیدکنندگان ترکمنستان امروز وارد هرات شده‌اند.

هدف از این سفر بررسی شرایط افزایش تجارت میان دو کشور می‌باشد.

قربانقلی بردی محمدوف، رهبر ملی ترکمنستان گفته بود به انتقال گاز و برق به این افغانستان توجه ویژه دارد و برای امتداد خط آهن نیز تلاش خواهد کرد و در بخش‌های مختلف تجارت با افغانستان تسهیلات ایجاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان