Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، در ماه‌های اخیر به‌طور مکرر از روستایی خبر می‌رسد که سارقان، احشام را که اندک سرمایه کشاورزان و دامداران خرد منطقه است، دزدیده و مشکلات زیادی برای روستائیان ایجاد می‌کنند.

دامداران و کشاورزان این دیار که برخی از آنها همه دست رنج عمر و مایه امرارمعاش آنها چند گاو و گوسفند است، باید هر شب استرس مواجهه با دزدان احشام را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامداران این مناطق اظهارکردند: در ماه‌های اخیر دزدیده شدن احشام روستائیان توسط سارقان بر مشکلات آنان افزوده و با ضررهای میلیونی مواجه شدند.

آنان بیان کردند: با توجه به گرمی هوا و خستگی بیش‌ازحد دامداران در روزهای سخت طاقت‌فرسا سریال دزدی دام‌ها در روستاهای این مناطق گرفتاری هرروزه ساکنان است.

یک از دامداران ساکن دریکی از روستاهای گناوه، استان بوشهر گفت: سارقان نه‌تنها در نیمه‌های شب مبادرت به دزدی می‌کنند بلکه روزها نیز به سراغ احشام می‌آیند.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود، افزود: در چند روز اخیر گوسفندان زیادی از روستاهای تابعه این منطقه به سرقت رفته و آنها را به شهرهای هم‌جوار برده و به فروش می‌رسانند.

این دامدار بیان کرد: سرقت احشام از روستاییان منطقه به معضل تبدیل‌شده است، سارقان اطراف روستاها پرسه می‌زنند و به‌محض آماده شدن شرایط بلافاصله اقدام به سرقت احشام می‌کنند.

یکی دیگر از دامداران گفت: شب‌ها در روستا از ترس اینکه سارقان به دنبال سرقت گوسفندان باشند، خواب نداریم.

وی اظهارکرد: هرچند نیروی انتظامی با خاطیان در این زمینه برخورد کرده است اما در شرایط حاضر دستگاه قضایی باید برخورد قاطع‌تری با دستگیرشدگان کند تا افراد فرصت‌طلب به خود اجازه ندهند که حاصل تلاش سالیان دامداران را به سرقت ببرند.

دامداران دیلمی نیز که خواستند نامشان در خبر برده نشود، گفتند: در سال گذشته در چنین موقعی ندین رأس دام از روستاهای کنارکوه، بنه خاطر، بیدو، عامری، سیاهمکان و بنه اسماعیل به‌توسط دزدیده شد و امسال نیز در ماه‌های اخیر این اقدام را از سر گرفته‌اند.

آنان اظهار کردند: با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود امکانات، حضور سارقان سودجو مایه نگرانی و خواب را از چشم دامداران گرفته است.

روستائیان ضمن تقدیر از نیروهای امنیتی و انتظامی منطقه خواستار برخورد قاطع با سارقان احشام در این مناطق شدند.

بخشداران مرکزی گناوه و دیلم سرقت احشام در روستاهای این شهرستان را تائید و پیگیری موضوع را در دستور کاردارند.

خدیجه دشتی بخشدار مرکزی گناوه گفت: در چند مدت اخیر سرقت احشام در برخی روستاهای بخش مرکزی انجام می‌شود که به نهادهای امنیتی گزارش و در حال پیگیری برای شناسایی سارقان هستیم.

بخشدار مرکزی دیلم هم گفت: سرقت احشام در روستاهای شهرستان به اطلاع نیروی انتظامی و مراجع قضایی رسیده است و تاکنون یک سارق دستگیرشده است.

حسن باباحسنی افزود: دامداران باید نسبت به حفاظت و مراقبت از دام‌های خود دقت بیشتری داشته و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در این زمینه پیگیری و اطلاع‌رسانی کنند.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۴۰ هزارنفری شهرستان‌های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

کد خبر 528744 برچسب‌ها استان بوشهر دامداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر دامداری سرقت احشام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ سارق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار