Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@19:33:28 GMT

سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشترین سود را بردند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۳۹۴۵

ساعت24-اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به مقایسه وضعیت بازارهای اصلی اقتصادی در ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری و مدت مشابه سال قبل پرداخته است.

 بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این اتاق، میانگین قیمت سکه طرح قدیم در دو ماهه ابتدایی سال گذشته، میانگین قیمت هر سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که این عدد تا پایان اردیبهشت سال جاری به شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که افزایشی حدودا ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سکه طرح جدید نیز در دو ماهه ابتدایی سال قبل، چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورده که در قیاس با مدت مشابه امسال که عدد شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به ثبت رسانده، افزایشی ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین نرخ دلار در بازار آزاد از حدود ۱۴ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، به حدود ۱۶ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ رسیده که افزایشی حدودا ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت یورو نیز از ۱۶ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال قبل به ۱۷.۴ تومان در فروردین و اردیبهشت سال جاری رسیده و افزایشی ۸.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در دو ماهه سال ۱۳۹۸، ۱۲ میلیون تومان بوده که این عدد در پایان اردیبهشت سال جاری از مرز ۱۶ میلیون تومان گذشته و افزایشی حدود ۳۵ درصدی را ثبت کرده است.

اصلی‌ترین بازاری که همچنان سودی بسیار قابل توجه به سرمایه گذاران داده بازار بورس بوده است. طبق براوردهای اتاق بازرگانی، ارزش سهام معامله شده در بورس از دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ تا مدت مشابه سال جاری، ۶۹۰ درصد رشد کرده است. تعداد سهام معامله شده در این بازار در مقایسه میان دو سال نیز رشدی حدودا ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

محاسبات اتاق تهران، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را ۲۰ درصد و در استان تهران حدودا ۲۴ درصد اعلام کرده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دو ماهه ابتدایی سال درصدی را نشان می دهد میانگین قیمت هزار تومان مدت مشابه سال جاری سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

نوسان قیمت در نقاط مختلف منطقه ۱۹ و ۲۰ تهران، حدود ۳۰ درصد برآورد شده که در سال جاری میانگین قیمت آپارتمان‌های نوساز در محله‌های خانی‌آباد و تقی‌آباد از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع عبور کرده است.

براساس این گزارش، طبق محاسبه ناحیه یک مناطق ۱۹ و ۲۰ بالاترین قیمت منطقه را به خود اختصاص داده و در معاملات خاص بعضاً آپارتمان‌هایی تا ۸۰ میلیون تومان بر مترمربع در آن معامله شده است.

بعد از آن ناحیه ۲ این دو منطقه ذکر شده، قیمت آپارتمان نوساز بیش از ۵۰ و کمتر از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع است که بعضاً معاملات خاص تا ۷۰ میلیون تومان بر مترمربع انجام شده است؛ نهایتاً در ناحیه ۳، قیمت آپارتمان نوساز کمتر از ۴۰ میلیون تومان بر مترمربع بوده و معاملات فراتر از میانگین چندان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش مهر، روند سال‌های اخیر نشان می‌دهد آینده مناطق ۱۹ و ۲۰ از منظر سرمایه‌گذاری می‌تواند قطب سرمایه‌گذاری همراه با رشد بالا را به همراه خود خواهد داشت.

بر همین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۴ متری در منطقه ۲۰ محله صفاییه - چشمه علی تهران، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰)‌ متراژ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
ابن بابویه ۸۷ ۱۳۹۶ ۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه - چشمه علی ۸۴ ۱۳۹۶ ۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تقی‌آباد ۷۰ ۱۴۰۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۹۰ ۱۴۰۲ ۵,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه‌آباد - متروی شهر ری ۸۰ ۱۴۰۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۸ ۱۴۰۰ ۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سرتخت ۹۵ ۱۴۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سه‌راه ورامین ۷۶ ۱۳۹۶ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۸۵ ۱۴۰۱ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر،

کد خبر 6092711 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران