Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-28@14:44:03 GMT

تلفات کرونا در ایران رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۴۳۱۴

تلفات کرونا در ایران رکورد زد

در ادامه آماردهی روزانه سخنگوی وزارت بهداشت از میزان موارد جدید مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان بیماری کووید 19 ، ظهر امروز سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

نباید تاوان رعایت نکردن بهداشت را با مرگ‌های تلخ می‌دادیم
سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزونی گفت: مدتی به دلیل مشکلات سختی که در این روزها با آنها موجه بودیم نتوانستم جلوی دوربین حاضر شوم. مرحله اول بیماری را با وجود تحریم‌ها با کمک مردم و سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای مسلح کنترل کردیم و میزان مرگ و میر روزانه ما به حدود سی نفر رسید، و در حال رسیدن به تک رقمی شدن مرگ‌ها و مهار بیماری در سطح کشور بودیم.

وی گفت: آن روزها تقاضاهای زیادی از مردم داشتیم، از مردم و از کسانی که برای تسریع در گشایش‌ها به ما فشار می‌آوردند، از مراکز فرهنگی و مذهبی، اصناف، هنرمندان و مشاغل گوناگون که همواره به آنها سفارش می‌کردیم حوصله بیشتری داشته باشند، این عرایض من را مردم به یاد دارند که ممکن است در دقایق آخر گل بخوریم، ما با ویروس خطرناک کشتی می‌گیریم و امتیازات زیادی گرفتیم، ممکن است دقایق آخر ضربه فنی شویم، بارها عرض کردم که در حال بازی شطرنج با کرونا هستیم و ممکن است در لحظات آخر کیش و مات شویم؛ عده زیادی این صحبت‌های من را جدی نگرفتند. این که فکر کنیم کرونا تمام شد موضوع خطرناکی است و متاسفانه با موج تازه‌ای در استان‌هایغیور و مرزنشین مثل کردستان، ایلام خوزستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواجه شدیم.

وی گفت: برگزاری مراسم عروسی که زنجیره عزا را به دنبال داشت و برگزاری مراسم عزا که سیاه پوشی دیگران را به دنبال داشت و سفرهایی که بمب ویروس را با خودمان حمل کردیم و خودمان و دیگران را گرفتار کردیم، هیچوقت غم سنگین کودک 10 ساله که به همراه خانواده از یزد به قشم رفت و جان خود را از دست داد را فراموش کنم، نمی‌توان غم مردم عزیزی را که از دست دادیم فراموش کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، بوشهر به وضع مطلوب‌تری رسیدیم و به این معنی نیست که به بیماری فائق آمدیم، مردم باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند، مردم باید کرونا را جدی بگیرند این ویروس را هنوز هیچ کدام از ویروس شناسان نمی‌شناسند و آینده آن را ارزیابی نکرده‌اند؛ ماسک می‌تواند با رعایت فاصله گذاری 80 درصد نقش پیشگیری کننده داشته باشد.

وی افزود: می‌دانم که برای خانواده تنگ دست تهیه ماسک با قیمت بالای 1500 تومان فراهم نیست. اما باید توجه داشته باشیم که می‌توان از ماسک خانگی نیز استفاده کرد. فاصله گذاری جدی گرفته شود؛ اینکه به مهمانی می‌رویم و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را تنها می‌گذاریم و فکر می‌کنیم به بیماری مبتلا نمی‌شوند اشتباه است به دلیل اینکه ممکن پس از برگشت ناقل باشیم و بیماری را انتقال دهیم. امیدوارم کسبه مانند روزهای اول کرونا را جدی بگیرند؛ روزی که من التماس می‌کردم برخی فکر می‌کردند عرایض من یاوه‌گویی بوده اما دلم نمی‌خواست تاوان رعایت نکردن را با مرگ‌های تلخ بدهیم.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

متن کامل پیام وزیر بهداشت

نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است و سازمان بین المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیاندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی ۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه های بهداشت حرفه‌ای به منظور کنترل عوامل زیان آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذی نفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ای را خواستارم.

کد خبر 6091355 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • اتفاق عجیب درباره ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود