Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دریجانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بدون شاره به مجموع بدهی این نهاد افزود: مطالبات موسسه های تشخیصی و درمانی طرف قرار داد تا پایان فروردین ماه ۹۹ به طور کامل و اردیبهشت ماه هم به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: باقیمانده مطالبات این واحدها هم به زودی پرداخت می شود تا بتوانند ، دارو و لوزام بهداشتی مورد نیاز شهروندان را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریجانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی از سال گذشته در استان گفت: اکنون این طرح در تمام شهرستان‌های استان اجرا و در تمام مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها ، داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری در استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح یادشده در شهرستان یزد از اول تیرماه جاری آغاز شده است تصریح کرد: در اجرای این طرح ، دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود معاینه و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد تصریح کرد: با اجرا طرح نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی ،انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل دسترسی  است، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخه های بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: طرح یادشده اکنون در ۱۵ درمانگاه خصوصی استان  اجرا شده و در نظر داریم که در کلینیک امام علی (ع) و خاتم الانبیا(ص) هم به زودی اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد در ادامه هزینه بستری هر بیمار مبتلا به کرونا را ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:  این نهاد ۹۰ درصد هزینه فرد تحت پوشش این بیمه را پرداخت می کند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۵۰ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار این افراد  به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ااز این تعداد هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار مورد  آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:  خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز هستند و استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند. 

وی هشدار داد:برگزاری مراسم عزا و عروسی نقش مهمی در  افزایش آمار مبتلایان به کرونا داشته است و در یک شهرستان برگزاری ۵۰ مراسم عروسی را داشتیم. از مردم به جد می خواهیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما در زمان خروج از منزل ماسک بزنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیمه سلامت یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمه سلامت یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا بیمه سلامت یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بیمه سلامت یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود

عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توانمندسازی و تحقق درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه اجتماعی چهار هزار و ۱۶ نفر از مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی به طور ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام استان گیلان ادامه داد: بیش از ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت مشمول این طرح به سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اضافه کرد: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

اهرابی با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، با هدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می‌توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.

وی، افزود: شرایط دریافت مستمری بازنشستگی برای زنان ۵۵ سال سن و مردان ۶۰ سال سن با سابقه پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰ سال است که در سال گذشته ۲۲۳ نفر از بیمه شدگان از مزایای دریافت مستمری، بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۸۴ نفر از مددجویان مشمول بازنشستگی صندوق روستاییان و عشایر شدند، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۷ نفر از مددجویان روستایی مشمول طرح بیمه روستاییان و عشایر هستند که حق بیمه آنان به صورت سالانه توسط کمیته امداد مرکز به صندوق بیمه روستاییان و عشایر واریز می‌شود و طی سال گذشته حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان در این خصوص واریز شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در اواخر سال ۱۴۰۲ مجوز پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت دیگر نیز اخذ شد، اضافه کرد: بدین منظور بیش از ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

کد خبر 6096762

دیگر خبرها

  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود